Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

برنامه افزایش نرخ در دستور کار است افزایش سرمایه از محل تجددید ارزیابی دارایی ها، شاید وقتی دیگر! شرکت صنایع ریخته گری در مجمع امروز خود به دلیل زیان سودی تقسیم نکرد و...

زیان به عدم تقسیم سود در مجمع امروز صنایع ریخته گری منجر شد

بورس24 : شرکت صنایع ریخته گری ایران به دلیل زیان در مجمع امروز خود سودی تقسیم نکرد.

هم چنین این شرکت برنامه افزایش نرخ را در دستور کار دارد و بررسی افزایش سرمایه از محل تجددید ارزیابی دارایی ها نیز در دستور کار مدیران این شرکت است. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع امروز صنایع ریخته گری ایران با حضور 67.1 درصدی سهامداران تشکیل شد.

هیات رئیسه مجمع:

رییس مجمع: پور زرین

ناظر اول: حمید رضا منجی

ناظر دوم: قنبری

شرایط پایان سال 96 

امیر فرشید امیر ملکی، مدیر عامل شرکت صنایع ریخته گری ایران  در مجمع امروز گفت: سال 96 را با شرایطی به پایان رساندیم، که در بودجه مصوب خود در ابتدای سال که به بورس و سهامداران محترم اعلام نمودیم، که 6 میلیارد تومان نقدینگی را در قالب تسهیلات بانکی و یا افزایش سرمایه لحاظ کردیم، که این موضوع بنا بر دلایلی محقق نگردید.

وی گفت: از طرف دیگر در دی ماه سال 96 یکی از مشتریان کلیدی محصولات این شرکت 30 درصد از سفارشات خود را به دلیل مشکلات تأمین نقدینگی ابطال نمود و موجب گردید که 2 خط تولید در ماه های آخرین سال بدون کار باشند.

حضور در بازارهای جدید 

وی در مورد حضور در بازارهایی غیر از بازار خودرو گفت: افزایش سهم بازار در میل لنگ به بیش از 50 درصد و در بلوک سیلندر هم به سهم سهمی 30 درصد خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت در مورد اهم دستاوردهای شرکت نیز گفت: تعویض درجه های خط واگنر، اصلاح سیستم تخلیه ذوب کوره 8 تنی خرید، نصب و راه اندازی دستگاه کمپرسور، ساخت و راه اندازی یک دستگاه جرثقیل  CTI ذوب، خرید دو حقله کوئیل کوره های ذوب خرید، نصب و راه اندازی یک ست چیلر ذوب واحدی 40 تن تبرید، بازسازی دستگاه های ماهیچه گیری،ساخت پروژه هایرکابی و کالیپر، بازسازی تجهیزات جدید سرسیلندر 355 و ساخت پروژه های کاسه ترمز مزدا از اهم برنامه های شرکت بوده است.

به گفته وی، بازسازی مدل های جدید میل لنگ TU5، ساخت پروژه های سیلندر، سرسیلندر کپه، سیلندر دسا، ساخت تجهیزات سیلندر دسا، ساخت پروژه کاسه چرخ تیبا، ساخت مدل های جدید کاسه وانت مزدا، ساخت پروژه فولی GeM آسانسور، راه اندازی دیسگاس سرسیلندر و اصلاح سیستم مدار خنک کاری بوته کوره 8 تنی از جمله برنامه های شرکت بوده است.

اهداف کلان در افق 97

امیر ملکی در مورد  اهداف کلان شرکت صنایع ریخته گری ایران در افق  97 گفت: سودآوری به میزان حداقل 10 درصد در سال، رسیدن به سرانه تولید 60 تن بر نفر، رسیدن به سهم حداقل 25 درصدی صادرات از کل تولید، جزء 3 شرکت مطرح در صنعت ریخته گری کشور شدن، رسیدن به ظرفیت تولید 000؛30 تن در سال، عدم تجاوز درصد ضایعات از 4 درصد نیز جزء برنامه های مهم خواهد بود.

وی در مورد  دلایل افزایش یا کاهش در نرخ خرید و میزان مصرفی مواد اولیه سال 96 گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت خرید مواد اولیه عمده مورد مصرف، خرید از شرکت های واسطه و وارد کنندگان می باشد، که در صورت تامین منابع مالی و اعتباری نهایتا گشایش اعتبار و یا حواله از طریق ثبت سفارش بانکی شده و استفاده از ارز مبادله ای در کاهش قیمت خرید تاثیر قابل توجه ای دارد.

وی گفت: افزایش نرخ ماسه سیلیسی حدود 48 درصد، افزایش نرخ بنتونیت و گرد ذغال حدود 4 درصد و در گروه شمش و قراضه، افزایش 24 درصدی قیمت خرید قراضه قلع دار که این مهم ناشی از محدودیت عرضـه در بازار و تقاضا بوده و همچین افزایش  6درصدی مس که آن هم ناشی از افزایش قیمت در بازار می باشد.

وی ادامه داد: در گروه فروآلیاژها افزایش 24 درصدی فروسیلیس ریز و 24 درصدی فروسیلیس درشت و فروسیلیکو منیزیم هم ناشی از افزایش قیمت بازار است.

برنامه های آتی 

وی در ادامه در مودر سایر برنامه های آتی شرکت گفت: حضور فعال و موثر در نمایشگاه های تخصصی داخلی و خارجی، اعتماد سازی و توسعه تعامل در میان مشتریان داخلی و خارجی، ایجاد اتحاد و استراتژیک با شرکت های معتبر ماشین کاری داخلی و خارجی، بازنگری در روش های محاسبه و احتساب بهای تمام شده تمامی محصولات؛ تعیین میزان ارزش افزوده در هر محصول، افزایش ظرفیت تولید کارخانه به سطح 35000 تن با خرید و نصب خط قالب گیری دیزا ماتیک، طرح توسعه خط قالب گیری ماسه تر با خرید خط قالب گیری افقی جدید با سرعت بالا و طرح توسعه خط قالبگیری دستی  از برنامه های آتی شرکت است.

 شرکت در ادامه مجمع بند حسابرسی با اهمیتی نداشت...

سوالات سهامداران

با توجه  به زیان انباشته شرکت آیا برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها وجود دارد؟

رئیس مجمع: به هر حال از آنجایی که سال گذشته  این شرکت تجدید ارزیابی داشته، باید به گونه ای تجدید ارزیابی انجام دهیم که شرکت  با مازاد تجدید ارزیابی تورم منابع نداشته باشد. به هر حال این موضوع بررسی خواهد شد.

 شرایط امسال را با وجود تحریم ها چگونه می بینید؟ 

رئیس مجمع: یک حسن این تحریم ها این است که  موجب می شود، وابسته به واردات نباشیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24