Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل : ما به سود می رسیم ، مطمئنم... در مجمع چند خبر خوب و واقعی به سهامداران می دهیم... بانک ما ۴٠ میلیارد دلار دارایی دارد و ۴۵ میلیون مشتری... این برند را با همکاری ذی نفعان و کارکنان احیا می کنیم...

صدور اخبار مثبت از بانک صادرات

بورس24 : صبح امروز زنگ معاملات بورس تهران به مناسبت نهمین سالگرد پذیرش بانک صادرات در بورس به صورت نمادین توسط مدیرعامل این بانک نواخته شد.

مدیر عامل بانک صادرات نوید روزهای خوب برای این بانک 67 ساله را داد و گفت:روند زیان دهی در سال 97 متوقف شده است و استارت سوددهی «وبصادر» در سال 98 زده می شود.

او خبرهای خوب دیگری هم داشت و آن این که برنامه عرضه گروه مالی سپهر صادرات در دستور کار است. بانک صادرات افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را عملیاتی خواهد کرد.روند کاهش در هزینه های مالی آغاز شده است و فعالیت های ارزی را توسعه داده ایم.

وی گفت : امیدواریم با اخبار خوبی که در مجمع برای سهامداران داریم ، روند افزایش تقاضا برای سهام بانک افزایش یابد.

شفافیت از ضروریات است اما ...

حجت اله صیدی مدیر عامل بانک صادرات در نشست خبری برگزار شده در محل بورس تهران در جمع خبرنگاران به تشریح شرایط حاکم بر این بانک بورسی پرداخت و گفت: شفافیت یکی از مولفه های مهم رده بندی شرکت هاست و در تلاش هستیم تا به سطوح بالای شفافیت در بانک دست یابیم.

وی ادامه داد: در گام اول و در راستای نقد شوندگی و افزایش شفافیت اقدامات مد نظر بورس را انجام داده ایم و مجمع بانک را برگزار کردیم تا نماد بازگشایی شود، با توجه به شرایط موجود پس از بازگشایی نماد قیمت سهم با افت قابل ملاحظه ای روبرو شد که این شرایط قابل پیش بینی بود،بانک ها در بحث پیش بینی های مالی با محدودیت های ذاتی روبرو هستند و در اقتصاد به دلیل برخی ساختارها شاهد عدم اطمینان هستیم که این مولفه در نظام بانکی بالاتر است،برای نمونه نرخ سود بانکی یکی از مواردی است که درجاتی از عدم اطمینان را ایجاد می کند و نمی توان از این طریق پیش بینی صحیحی برای بودجه ارائه داد کما این که در سال گذشته شاهد تغییرات نرخ سود هم بودیم، در این شرایط نمی توان بهای تمام شده قابل پیش بینی ای را مشخصا اعلام کنیم . همچنین بانک ها با مساله ای به نام مطالبات معوق روبرو هستند در بحث مطالبات کلان بانک ها نیازمند نسخه خاصی هستند و یکسری توافقات مشخص لازم است تا بانک ها بتوانند مطالبات خود را وصول کنند و پیش بینی مشخصی از این بایت نمی توان ارائه داد. در این شرایط و با وجود این مقوله ها عملا نمی توان صورت سود و زیان شفاف به عنوان پیش بینی به بورس ارائه داد.

صادرات 40 میلیارد دلاری در حال پوست اندازی ...

مدیر عامل بانک صادرات به جزئیات فعالیت بانک هم اشاره کرد و گفت: 2332شعبه و 29هزار نفر پرسنل در بانک مشغول به فعالیت است و در حدود 45 میلیون صاحب حساب در بانک داریم.

یکی از مسائلی که در اولویت کاری ما قرار دارد موضوع اصلاح ساختار مالی است و اگر این اقدام عملیاتی نمی شد برداشتن گام های بعدی با مشکل روبرو می شد ، باید ترکیب دارایی و بدهی در بانک اصلاح شود تا بتوان به سودآوری پایدار رسید .

بالاترین مقام اجرایی در بانک صادرات عدد 154 هزار میلیارد تومان را به عنوان مجموع منابع بانک عنوان کرد و افزود : دارایی بانک چیزی بالغ بر بیش از 180 هزار میلیارد تومان است ، حدود 40 میلیارد دلار و در گام اول اصلاحات را آغاز کرده ایم و روند زیان دهی را کنترل کرده ایم در سال 96روزانه حتی در تعطیلات هم بانک زیان داشت و عمده این زیان ها ناشی از سود سپرده ها و اضافه برداشت ها بود و با اقداماتی که شروع کردیم نه تنها اضافه برداشت نداریم بلکه وام شبانه (بین بانکی) هم پرداخت می کنیم و هزینه های مالی امسال کاهش می یابد یکی از ارقامی که در صورت های مالی سال 96 سهم بالایی دارد.

از دیگر مشکلاتی که داشتیم موسسه میزان و ثامن بود که موسسه میزان تقریبا در بانک ادغام شد و مذاکرات در خصوص برخی دارائی ها منتقل شده به بانک وجود دارد، در خصوص موسسه ثامن هم سپرده گذاران از محل خود پرداز وجه روزانه دریافت می کردند که از دو سه هفته قبل این روند به طور کامل متوقف شد و بانک ثامن به بانک انصار منتقل و در این بانک ادغام می شود.همچنین از اقداماتی که وعده آن داده شده بود روند کاهش زیان بود که در سال جاری توانستیم زیاندهی بانک را متوقف کنیم و تا پایان سال 97 با افزایش عملیات بانکی افزایش عملیات غیر مشاع و کارمزد ها و افزایش عملیات ارزی زیان را به صفر رساند و در مسیر سوددهی گام برداریم.

بار سنگین زیان در صورت های مالی سال 96

وی گفت: صورت های مالی حسابرسی نشده تا چند روز دیگر در کدال قرار می گیرد که دارای زیان سنگینی در محدوده 3 هزار میلیارد تومان است ، اما اخبار خوبی را برای سهامداران در مجمع خواهیم داشت .

مدیر عامل «وبصادر» به موضوع عرضه شرکت ها در بورس هم پرداخت و گفت: مهمترین شرکتی که داریم و باید به بورس عرضه کنیم گروه مالی سپهر صادرات است که امیدواریم به زودی این مجموعه را بورسی کنیم و به فعالیت اصلی خود یعنی بانکداری بیش از پیش مشغول شویم.

افزایش سرمایه داریم ...

صیدی به موضوع افزایش سرمایه هم اشاره داشت و گفت: افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارائی ها هم در دستور کار است و مراحل کارشناسی را طی می کند این اقدام حتما صورت خواهد گرفت ، اما جزئیات آن پس از تکمیل مراحل کارشناسی مشخص خواهد شد.

مدیریت تحریم ها سود فعالیت های ارزی را افزایش داد...

این مقام مسئول در «وبصادر» تاثیرات تحریم را توضیح داد و گفت: از سال 2006 تحریم هستیم و این به خاطر ظرفیت های بالای بانک و شعب زیاد بانک در خارج از کشور بوده است که در این راستای توانستیم مدیریت تحریم ها را انجام دهیم و در مروادات بانکی برخی مشکلات را حل کنیم. در شرایط جدید در صورتی که اروپا به تعهدات خود پایبند باشد نگرانی خاصی نخواهیم داشت و تاکنون توانسته ایم عملیات ارزی را توسعه داده و سود خوبی را از این محل شناسایی کنیم.

تیرماه مجمع بانک برگزار می شود....

صیدی در پایان گفت: درست است که روند زیان دهی بانک افزایشی بوده است و بانک مشمول ماده 141 است اما ورشکسته نیستیم و بانک با توجه به سابقه فعالیت و پتانسیل های موجود به شرایط ایده باز می گردد.امسال ملاحظات جدید در خصوص برگزاری مجمع از سوی بانک مرکزی اعمال نشده است و در مهلت قانونی مجمع بانک را برگزار خواهیم کرد، مجمعی با اخبار خوب برای سهامداران.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24