Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

نشست سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت - یا جی هفت - در شهر لامانیه در ایالت کبک کانادا در حالی دیروز آغاز شد که این نشست کاملا تحت تاثیر اختلافات بین ایالات متحده آمریکا از سویی و ۶ کشور دیگر عضو این گروه بر سر وضع تعرفه از سوی دولت دونالد ترامپ بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا برگزار شده است. امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه در نشست خبری مشترک روز پنج شنبه خود با نخست وزیر کانادا پیام هشدارآمیزی به ترامپ داد و با تاکید بر اینکه ترامپ ابایی از در انزوا بودن آمریکا ندارد، گفت که شش کشور دیگر عضو گروه هفت نیز ابایی از تنظیم بیانیه پایانی نشست گروه هفت بدون حضور آمریکا نخواهند داشت. اختلاف بین آمریکا و شش کشور دیگر عضو گروه هفت بر سر وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا از سوی ترامپ در حالی است که ترامپ پیش از عزیمت به کانادا نیز در اظهاراتی از تمایل خود برای پیوستن دوباره روسیه به جمع کشورهای صنعتی جهان و تشکیل دوباره گروه هشت با حضور روسیه خبر داده بود...

«جی هفت» بدون ترامپ!

بورس24 : نشست سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به "گروه هفت" - یا "جی هفت" - در شهر "لامانیه" در ایالت کبک کانادا در حالی دیروز آغاز شد که این نشست کاملا تحت تاثیر اختلافات بین ایالات متحده آمریکا از سویی و 6 کشور دیگر عضو این گروه بر سر وضع تعرفه از سوی دولت "دونالد ترامپ" بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا برگزار شده است.

امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه در نشست خبری مشترک روز پنج شنبه خود با نخست وزیر کانادا پیام هشدارآمیزی به ترامپ داد و با تاکید بر اینکه ترامپ ابایی از در انزوا بودن آمریکا ندارد، گفت که شش کشور دیگر عضو گروه هفت نیز ابایی از تنظیم بیانیه پایانی نشست گروه هفت بدون حضور آمریکا نخواهند داشت.

اختلاف بین آمریکا و شش کشور دیگر عضو گروه هفت بر سر وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا از سوی ترامپ در حالی است که ترامپ پیش از عزیمت به کانادا نیز در اظهاراتی از تمایل خود برای پیوستن دوباره روسیه به جمع کشورهای صنعتی جهان و تشکیل دوباره " گروه هشت" با حضور روسیه خبر داده بود.

عکس یادگاری سران گروه هفت همراه با روسای شورا و کمیسیون اروپا در نشست سران این گروه در کبک کانادا

ترامپ منزوی در نشست سران

اظهاراتی که با واکنش دیگر رهبران گروه هفت مواجه شد و از جمله "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان تاکید کرد که هنوز وقت مناسب برای پیوستن دوباره روسیه به این جمع نرسیده است.

کشورهای گروه هفت در سال 2014 و پس از اقدام دولت مسکو به الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه، این کشور را از جمع گروه کشورهای صنعتی جهان اخراج کردند.

7 کشور صنعتی جهان هم اینک بیش از نیمی از اقتصاد جهانی را در کنترل خود دارند که در میان این هفت کشور نیز حجم بزرگی اقتصاد آمریکا اندکی کمتر از حجم اقتصاد شش کشور دیگر عضو گروه هفت است. اعضای گروه هفت عبارتند از:


ایالات متحده آمریکا، ژاپن، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و کانادا.

در میان رهبران گروه هفت، "امانوئل ماکرون" رییس جمهوری فرانسه شدیدترین انتقادات را نسبت به سیاست‌های یکجانبه آمریکا اتخاذ کرده و حتی واشنگتن را تهدید به تعمیق انزوای جهانی و فاصله گرفتن دیگر قدرت‌های صنعتی جهان از این کشور کرده است.

ماکرون روز پنج شنبه در نشست خبری خود با "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا، به واشنگتن هشدار داد که شش کشور صنعتی جهان تلاش خواهند کرد تا سیاست‌های به گفته او "غیرسازنده" واشنگتن را خنثی کنند.

ماکرون گفت که آمریکا با وجودی که یک قدرت بزرگ اقتصادی است اما مجموع اقتصادهای شش کشور صنعتی دیگر روی هم از آمریکا بزرگ‌تر است و این کشورها در صورت اصرار ترامپ به انزوا گرایی، ابایی ندارند تا توافق‌های تجاری خود را بدون حضور آمریکا تنظیم کنند.

ماکرون در عین حال ابراز امیدواری کرد که آمریکایی‌ها تا جایی پیش نروند که انزواگرایی و هژمونی بی‌رحمانه شکل بگیرد چون به گفته او این امر برای آمریکا و تصویر این کشور در جهان ناگوار خواهد بود.

ترامپ منزوی در نشست سران

رییس جمهوری فرانسه گفت در دیدار با ترامپ در حاشیه نشست گروه هفت به او خواهد گفت که واشنگتن نمی‌بایست علیه متحدان خود جنگ تجاری به راه بیندازد.

او در عین حال به موضوع خروج آمریکا از برجام نیز اشاره‌ای کرد و گفت اگر برجام از بین برود، توافق احتمالی بین ترامپ و کره شمالی چه اعتباری می‌تواند داشته باشد؟

نشست امسال سران گروه هفت درحالی در کبک کانادا برگزار می‌شود که اختلافات اساسی بین واشنگتن و 6 کشور دیگر عضو این گروه کاملا به این نشست سایه انداخته و بنا به اذعان بسیاری از ناظران و رسانه‌های بین المللی، دونالد ترامپ را در موضع انزوا قرار داده است. امری که از زمان تشکیل گروه هفت تاکنون سابقه نداشته است، چون واشنگتن همواره به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان رهبری این گروه را در دست داشته است.

اما در نشست امسال ترامپ پیش از حضور خود در نشست سران، با نوشتن توییت‌هایی برای رهبران متحدان آمریکا در گروه هفت خط و نشان کشید و سپس عازم کانادا شد و همزمان از تمایل خود برای پیوستن دوباره روسیه به این گروه خبر داد، امری که با وجود اصرار مسکو به حفظ سیاست‌های خود در قبال مساله اوکراین و الحاق کریمه به این کشور با مخالفت کشورهای اروپایی متحد واشنگتن در گروه هفت مواجه است.

ترامپ امسال در حالی برای پیوستن روسیه به گروه هفت چراغ سبز داده که همزمان با اقدام به وضع تعرفه برای واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا، شمشیر جنگ تجاری را برای شش کشور دیگر متحد آمریکا در گروه هفت از نیام بیرون کشیده است.

منبع : عصر ایران

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24