Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: در اجلاس شانگهای درباره مساله یک جانبه گرایی آمریکا و اینکه از گذشته خیال باطل داشتند که رهبر دنیا هستند و می توانند برای دنیا تصمیم بگیرند، بحث خواهد شد.

روحانی: درباره این خیال باطل آمریکا که رهبر دنیا هستند، بحث خواهیم کرد / شیوه آمریکا خطرناک است

بورس24 : حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از عزیمت به چین و شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در جمع خبرنگاران گفت: اینکه آمریکا برخلاف همه مقررات بین المللی از معاهده ای چندجانبه، بی دلیل و بدون هیچ بهانه ای خارج می شود توهین به جامعه بین الملل و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این کار خلاف، اکثریت کشورهای جهان آن را محکوم کردند و همه دنیا باید احساس کنند که شیوه آمریکا برای روابط بین الملل خطرناک و مقررات بین المللی را تضعیف می کند و نباید در برابر آن کشورهای دیگر ساکت باشند.

رئیس جمهوری اظهارداشت: 2 عضو از اعضای 5+1 سابق یعنی روسیه و چین در این اجلاس حضور دارند که راجع به موضوعات بحث خواهد شد.

روحانی گفت: ایران معتقد است که مسائل و پیچیدگی های منطقه از طریق سیاسی حل و فصل می شود و امروز ما در منطقه تجاوزات و برخی اقدامات کشورها و ناامنی ها قرار داریم که ادعای تجزیه طلبی دارند.

وی ادامه داد: امروز شاهد دخالت کشورهای بزرگ در منطقه هستیم که فکر می کنیم راه حل همه آنها سیاسی و گفت و گوهای چندجانبه است.

رئیس جمهوری اضافه کرد: معتقدیم که باید منطقه ای قوی تر و امن تر داشته باشیم و این اقدام با همکاری امکان پذیر است و از راه دیپلماسی و مذاکره به نتیجه خواهد رسید.

روحانی گفت: در این سفر ملاقات های دو جانبه ای هم با روسای جمهور چین، روسیه، هند، پاکستان و سایر کشورها خواهیم داشت و امیدواریم این سفر برای امنیت منطقه و روابط ایران با کشورهای شرکت کننده در این اجلاس مفید باشد.

وی گفت: این سفر به دعوت رئیس جمهوری چین و برای شرکت در هجدمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای انجام می شود که اساس این سازمان برمبنای هماهنگی و همکاری برای مساله امنیت منطقه است.

رئیس جمهوری افزود: امروز در دنیا شاهد معضل تروریسم و افراطی گری و بسیاری از مسائلی هستیم که ثبات و امنیت جهان را در منطقه و آسیای مرکزی و غرب آسیا را تهدید می کند و در این اجلاس در باره این موضوعات بحث خواهد شد.

وی ادامه داد: ایران تجربیات باارزشی دارد که در طول چهل سال گذشته برای مبارزه با افراطی گری و تروریسم در داخل و منطقه انجام داده است و همواره کشوری بوده قربانی تروریسم و همواره پیروز در برابر توطئه های تروریستی بوده است.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: روز قدس که امروز یادگاری از امام راحل برای ما باقی مانده است حضور مردم، راهپیمایی و شعار مردم به معنای نزدیک بودن ملت و ملت های اسلامی با ملت فلسطین است.

روحانی افزود: در واقع مسلمانان در این روز اعلام می کنند که آزادی قدس، آزادی کل سرزمین فلسطین و آبرو و آرمان همه ماست و آن را فراموش نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اسرائیل هیچ وقت نمی تواند احساس کند در جای امنی قرار گرفته است و باید بداند غاصب سرزمین دیگران و ستمگر است و باید بداند یک ملت بزرگ دست از سرزمین اجدادی خود برنمی دارد.

رئیس جمهوری اضافه کرد: در این ایام ظلم اسرائیل به فلسطین بیشتر شده و ان شاء الله روز قدس باشکوه تری نسبت به سال های گذشته خواهد بود و مردم فلسطین روزی به سرزمین خود بازمی گردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز جمعه به دعوت «شی جین پینگ» همتای چینی خود و برای شرکت و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای راهی چین شد.

منبع: انتخاب

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24