Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

یک دیپلمات ارشد اروپایی گفت: آمریکایی ها نقشه راهی تنظیم کرده اند و بر اساس آن به همه کشورها سفر می کنند تا در مورد همکاری با ایران هشدار دهند.

اعزام تیم‌های آمریکایی به سراسر جهان برای هشدار در مورد همکاری با ایران

بورس24 : به نقل از رویترز، در حالی که کشورهای اروپایی در تلاش برای حفظ برجام هستند، مقاماتی از وزارتخانه های امور خارجه و خزانه داری آمریکا برای هشدار به شرکت های خارجی در مورد همکاری با ایران به ژاپن سفر کرده اند و این هفته نیز دیپلمات های آمریکایی در شرق اروپا حضور دارند.

یک دیپلمات ارشد اروپایی گفت: «آمریکایی ها نقشه راهی تنظیم کرده اند و بر اساس آن به همه کشورها سفر می کنند. آنها متعصب هستند... ما به وضوح به آنها گفته ایم: اگر دارید می آیید که به ما بگویید در اینجا قوانین آمریکا را اجرا کنیم، از شما استقبال نخواهد شد.»

وزرای 3 کشور عضو اتحادیه اروپا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نامه ای به همتایان آمریکایی خود از آنها خواسته اند تا از شرکت های اروپایی فعال در ایران در برابر تحریم های جدی واشنگتن علیه تهران حفاظت کنند.

در نامه ای که روز 4 ژوئن ارسال شده، وزرای امور خارجه و دارایی اروپایی درخواست کرده اند که شرکت های اروپایی فعال در حوزه های داروسازی، بهداشت و درمان، انرژی، خودروسازی، هوانوردی کشوری، زیرساختی و بانکی از تحریم های جدید دولت آمریکا معاف شوند.

نقشه راه تنظیم شده از سوی دولت آمریکا نشان می دهد که واشنگتن تمایل چندانی به مصالحه با اروپا در این باره ندارد.

سیگال ماندلکر، معاون وزیر خزانه داری آمریکا اخیرا گفته: «ما آنهایی را که فعالیت های تجاری ممنوعه در ایران انجام می دهند، مد نظر قرار خواهیم داد.»

یک مقام دیگر اروپایی گفت، آمریکا در حال اعزام تیم هایی مشابه به نقاط مختلف جهان است تا یک به یک به صورت خصوصی در مورد تجارت با ایران هشدار دهد.

یک مقام اتحادیه اروپا گفت، آمریکا همچنین بانک سرمایه گذاری اروپایی را که هرگز در ایران فعالیت نداشته تحت فشار قرار داده تا در شرکت های اروپایی فعال در ایران سرمایه گذاری نکند.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24