Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مرتضی لطفی مدیرعامل شستا ارزش دارایی‌های این شرکت را ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: شستا ۲۷۴ شرکت تحت پوشش دارد که ۱۸۰ شرکت آن تحت کنترل است. بنا داریم که تصدی خودمان را در امور شرکت ها و بنگاه هایی که امکان فعالیت در بخش خصوصی دارد، کاهش دهیم و به همین دلیل تا پایان سال ۹۸ مدیریت بخشی از شرکت ها در حیطه تامین اجتماعی (حدود ۹۵ شرکت) را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد. شرکت صبا تامین برای اجرایی سازی این مهم انتخاب شده است.

شستا تا پایان سال آینده ٩۵ شرکت زیرمجموعه را واگذار می کند

بورس24 :نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» به مناسبت راه‌اندازی «سامانه مذاکره ادغام و تملیک» در فرابورس ایران جهت واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و خصوصی با حضور امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران ،مرتضی لطفی مدیرعامل شستا و سایر مدیران فرابورس و مدیران شستا در فرابورس برگزار شد.

در ابتدای این نشست امیر هامونی ، مدیر عامل فرابورس همکاری تامین اجتماعی و فرابورس را نقطه عطفی برای بازار سرمایه و شستا دانست و گفت: در مراسم پنجاهمین سالگرد بازار سرمایه، وزیر اقتصاد تاکید بسیار دولت برای واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی را مطرح کردند، براین اساس شرکت فرابورس ایران به دنبال یک اقدام عملی در این راستا دست به راه‌اندازی تابلو ادغام و تملیک زد.

وی افزود: این تابلو علاوه بر افزایش شفافیت معاملات واگذاری‌ها، اقدام جدیدی است که هیچگونه بروکراسی اداری ندارد. یکی دیگر از مزیت‌های سامانه ادغام و تملیک معافیت‌های مالیاتی است که برای معاملات آن تعبیه شده است.

هامونی افزود: از سوی دیگر طبیعی است که خریداران پیش از خرید تمایلی به بازدید از بنگاه مورد نظر داشته باشند؛ در همین راستا طبق تفاهم‌نامه‌ای که شرکت فرابورس با شستا امضا کرده‌اند، خریدارانی که از طریق فرابورس معرفی می‌شوند امکان بازدید از بنگاه را دارند.

در ادامه این نشست مرتضی لطفی مدیرعامل شستا ارزش دارایی‌های این شرکت را ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: شستا ۲۷۴ شرکت تحت پوشش دارد که ۱۸۰ شرکت آن تحت کنترل است. بنا داریم که تصدی خودمان را در امور شرکت ها و بنگاه هایی که امکان فعالیت در بخش خصوصی دارد، کاهش دهیم و به همین دلیل تا پایان سال ۹۸ مدیریت بخشی از شرکت ها در حیطه تامین اجتماعی (حدود ۹۵ شرکت) را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد. شرکت صبا تامین برای اجرایی سازی این مهم انتخاب شده است.

لطفی افزود: ارزش معاملات فرابورس نیز با رسیدن به ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نسبت به دوره مشابه سال قبل با ۲ درصد افزایش مواجه شده است؛ در بازار سوم از ابتدای تاسیس ۴۰۱ میلیارد سهم عرضه شده که از این تعداد ۲۶۸ عرضه شده که شامل ۱۰۳ میلیارد سهم می شود و از این بین ۱۴۴ معامله صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت پابرجا ماندن بنگاه‌ها پس از خصوصی‌سازی گفت: شستا به هیچ وجه نمی‌خواهد امنیت شغلی افراد شاغل در بنگاه‌ها را به خطر بیاندازد، بر این اساس اهلیت خریدار از اهمیت بالایی برخوردار است که برای این مهم بحث‌های مرتبط با پولشویی، بدهی معوقه به سیستم بانکی، مالیات و سازمان خصوصی‌سازی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل تامین اجتماعی ادامه داد: مهم‌ترین چالش در فرایند خصوصی‌سازی کمبود نقدینگی است، از این رو برای بالا رفتن نقش خصوصیها در اقتصاد ۳۰ درصد هزینه را از خریدار نقد و مابقی را در اقساط ۳ و ۵ ساله دریافت می‌شود.

لطفی با اشاره به اینکه ادغام هلدینگ‌های شستا نیز در کنار واگذاری‌ها جهت پیشبرد اهداف دولت دوازدهم اجرایی می‌شود گفت: به اقتضای فضای کسب و کار و هم تاکید رئیس جمهور و وزیر رفاه در قالب برنامه پنج ساله روند چابک سازی مجموعه را در پیش گرفته ایم. بر این اساس از ۹ هلدینگ در ۵ هلدینگ ادغام خواهیم شد، به این ترتیب ۴ هلدینگ را کاهش خواهیم داد.

لطفی گفت: بحث واگذاری ذوب آن در حال پیگیری با خریدار هندی است فردا هم مذاکره ای در مورد میزان واگذاری سهم خواهیم داشت. به هر حال فروش ان جدی است اما اینکه ۱۶ درصد بفروشیم یا همه ۵۶ درصد سهم خود را ، هنوز تصمیم گیری نشده است.در حال حاضر بین ۷تا۱۰درصد بازار سرمایه را شستا در اختیار دارد و قرار نیست برنامه ای خارج از فرا بورس برای عرضه داشته باشیم. در برخی شرکت ها خریدار خارجی ترکی داریم.

مدیر عامل شستا گفت : برنامه ادغام تمام پتروشیمی های کشور با وزارت نفت در دستور کار است و تفاهم نامه با هلدینگ خلیج فارس شده که این شرکت ها ارزشگذاری، ادغام شده و ما متناسب با آن سهم می گیریم.

همچنین هامونی در انتها گفت: تا کنون ۶۴ شرکت روی تابلو درج شده که عرضه شوند از میان بانک ها، فعلا بانک سپه یک شرکت را معرفی کرده است. از ۳۹شرکت شستا ۳۸ شرکت درج شده و از ۲۱شرکت بنیاد تعاونی ناجا که وارد سامانه شده ، ۵ شرکت واردقرار داد شده است.همه شرکت های غیر دولتی و بنگاه ها اگر سهام خود را بفروشند ۸۰۰هزار میلیارد تومان در آمد تمام نهاد هایی است که در صورت خروج بدست می آوردند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • رضا اسماعیلی ( سیدکو)
    رضا اسماعیلی ( سیدکو)

    90% مدیران کشور از مقوله ادغام شرکتها تصور درستی ندارند . با ادغام کار درست نمی شود . اجرای صحیح و منطقی اصل 44 قانون اساسی و فروش واقعی سهام به بخش خصوصی تبلور اقتصاد مقاومتی است .

    5 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24