Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سید عباس عراقچی در سخنانی اظهار کرد: در چارچوب مذاکراتی که در حال انجام است، ما باید مکانیزمی را برقرار کنیم، که در صورتی که ملاحظه کردیم، اروپایی‌ ها به تعهدات خود عمل نکردند و یا ناقص اجرا می‌ کنند، ما هم در مقابل بتوانیم آنها را وادار به اجرای تعهدات‌ شان کنیم...

عراقچی: به دنبال مکانیزمی هستیم، برای وادار کردن اروپایی ها به اجرای تعهدات خود در برجام

بورس24 : سید عباس عراقچی در سخنانی اظهار کرد: برجام از همان ابتدا یک موضوع بزرگ ملی بوده است، ولی متاسفانه در روند خود از یک موضوع ملی به یک موضوع فرو ملی و بحث‌ های داخلی و جناحی تبدیل شد. 

او ادامه داد: در چارچوب مذاکراتی که در حال انجام است، ما باید مکانیزمی را برقرار کنیم، که در صورتی که ملاحظه کردیم، اروپایی‌ ها به تعهدات خود عمل نکردند و یا ناقص اجرا می‌ کنند ما هم در مقابل بتوانیم آنها را وادار به اجرای تعهدات‌ شان کنیم.

به گفته او دیدگاه مشترکی که تا الان به آن رسیده‌ ایم، این است که همه طرف‌ های عضو برجام بعد از خروج آمریکا این اراده را دارند که برجام را حفظ کنند و ما این اراده را در کشورهای اروپایی، چین و روسیه می‌ بینیم، این اراده در ایران نیز هست البته به شرطی که خواسته‌ هایی که از برجام داریم تامین شود.

وی با بیان اینکه وقتی که در مورد برجام توافق کردیم، یکسری منافع برای ایران در این توافق بین‌المللی از جمله رفع تحریم‌ ها در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: ما تا وقتی به برجام پایبند هستیم، که این منافع تامین شود.

عراقچی با بیان اینکه اراده حفظ برجام از سوی همه طرف‌ های عضو برجام بعد از خروج آمریکا از این توافق بین‌ المللی اعلام شده است، خاطرنشان کرد: در بیانیه کمیسیون مشترک برجام نیز که در روز جمعه منتشر شد، بر رفع تحریم‌ ها و عادی‌ سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران به عنوان یک بحث ضروری و اساسی در برجام تاکید شد. 

او گفت: بنابراین اراده برای حفظ این توافق وجود دارد اما مساله این است که آیا این اراده در عمل می‌ تواند پیاده شود یا نه؟ آیا طرف‌ های عضو برجام توانایی تامین خواسته‌ های ایران را دارند یا نه؟ و این ها موضوعاتی است، که ما در حال مذاکره با اروپایی‌ ها در ارتباط با آنها هستیم.

منبع: رادیو تهران 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24