Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بالاترین مقام نظارتی بازار سهام با اشاره به برنامه حذف حجم مبنا و تعدیل دامنه نوسان هم به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: امسال قرار بر این است که حجم مبنا و دامنه نوسان را با دامنه نوسان پویا جایگزین نماییم و حجم مبنا به شکل فعلی حذف شود. کارهای نهایی انجام شده و امیدواریم در سال جاری و با تصویب شورای عالی بورس این کار انجام شود...

شورای بورس درباره دامنه نوسان پویا تصمیم می گیرد / به حذف حجم مبنا هم نزدیک می شویم

بورس24 : رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از کاهش شمار نمادهای متوقف بورسی به عدد 15 خبر داد.

شاپور محمدی که با خبرنگار بورس24 سخن می گفت با اشاره به دستورالعمل جدید افشای اطلاعات ناشران اظهار داشت: سال گذشته قول دادیم تعداد نماد های متوقف شده را کاهش دهیم که در حال حاضر تعداد نماد های متوقف غیر از نمادهایی که در حد یکی دوروز به منظور برگزاری مجمع متوقف شده اند ، هم اکنون حداکثر به 15 مورد می رسد در حالی که سال گذشته همین موقع تعداد نمادهای متوقف در بورس و فرابورس 70 نماد معاملاتی بود!

بالاترین مقام نظارتی بازار سهام با اشاره به برنامه حذف حجم مبنا و تعدیل دامنه نوسان هم به خبرنگار بورس24 گفت: امسال قرار بر این است که حجم مبنا و دامنه نوسان را با دامنه نوسان پویا جایگزین نماییم و حجم مبنا به شکل فعلی حذف شود. کارهای نهایی انجام شده و امیدواریم در سال جاری و با تصویب شورای عالی بورس این کار انجام شود.

او ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص که به بعد از اعلام نظر شورای عالی بورس موکول کرد.

پیش از این یک مقام مسئول در بورس تهران درباره دامنه نوسان پویا گفته بود : برنامه ریزی جدید نهاد نظارتی بازار سرمایه این گونه است که دامنه نوسان بسته به حجم و تعداد معاملات تغییر کند و ضرورتا برای همه شرکت ها روی اعداد کوچکی مثل 5 درصد نباشد و شناور شود.

حسینی مقدم معاون بورس تهران با اشاره به این که ضرورتا نباید دامنه نوسان روی اعداد کوچک باشد، گفته بود: با اجرای دامنه نوسان پویا اگر سهمی به دلیل گردش معاملات بالا نیاز به افزایش دامنه نوسان داشته باشد تا به قیمت واقعی برسد ، این اتفاق می افتد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24