Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شفافیت این بورس به کشف قیمت عادلانه زعفران کمک خواهد کرد از معاملات آتی زعفران حمایت می کنیم مجلس زمینه توسعه معاملات محصولات برتر ایران در بورس کالا را فراهم خواهد کرد؛ ما آماده ایم رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در مراسم راه اندازی معاملات آتی زعفران در بورس کالای ایران درباره ایجاد شفافیت، افزایش کارایی، تخصیص بهینه منابع و قیمت گذاری عادلانه از مجرای بازار سرمایه و بورس کالای ایران سخن گفت و...

پور ابراهیمی: هر ساله شاهد یک اتفاق بزرگ و مثبت جدید در حوزه بورس کالا هستیم

بورس24 : رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در مراسم راه اندازی معاملات آتی زعفران در بورس کالای ایران درباره ایجاد شفافیت، افزایش کارایی، تخصیص بهینه منابع و قیمت گذاری عادلانه ازمجرای بازار سرمایه و بورس کالای ایران سخن گفت. 

محمدرضا پورابراهیمی افزود: هر چه بتوانیم در حوزه بازار سرمایه و بورس کالا اقدمات بیشتری انجام دهیم، به تحقق ویژگی های مثبت در اقتصاد به میزان بیشتری دست می یابیم؛ در همین راستا هر ساله شاهد یک اتفاق بزرگ و مثبت جدید در حوزه بورس کالا هستیم.

وی به لزوم اصلاح و بازنگری در قوانین بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در حوزه اصلاح قوانین و مقررات طی دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و در حوزه ابزارهای بورس کالا آماده هستیم که اگر پیشنهاداتی وجود دارد، بررسی کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به تولید ۳۳۶ تن زعفران در کشور، شایسته نیست، تنها حجم ناچیزی از آن در بورس کالا معامله شود.

او ادامه داد: در این رابطه، یا باید مشوق ها را زیاد کنیم، یا الزاماتی برای معامله زعفران در بورس در نظر بگیریم. چرا که شفافیت این بورس به فعالان این حوزه و کشف قیمت عادلانه کمک می کند. 

وی افزود: در حال حاضر مسیر صادرات محصولات ما مسیر مشخص، حرفه ای و با برند خاصی نیست.

او گفت: همچنین در حوزه محصولاتی همچون خرما، نه تنها بازار صادراتی را از دست داده ایم، بلکه در این امر نیز رقابت منفی داریم. 

از معاملات آتی زعفران حمایت می کنیم 

این نماینده مجلس ادامه داد: این در حالی است، که کیفیت برخی محصولات کشاورزی ما همچون زعفران قابل مقایسه با دنیا نیست و ما در مجلس این آمادگی را داریم که زمینه توسعه معاملات محصولات برتر ایران در بورس کالا را فراهم کنیم. 

وی در خاتمه سخنان خود اظهار کرد: حیف است که از ظرفیت های خوب اقتصادی کشور استفاده نکنیم. از این رو، مجلس از هر چه موجب تقویت بازار سرمایه شود، به خصوص ابزارهای مالی در حوزه بازار کالایی حمایت می کند و اقداماتی همچون راه اندازی معاملات آتی زعفران مورد تایید ماست.

منبع: پایگاه خبری بورس کالای ایران  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24