Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

پاشنه آشیل، صادرات زعفران از نگاه آقای معاون وزیر مهر فر، معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، در سخنانی گفت: رقابت منفی صادر کنندگان زعفران و انبوه تولید و نبود یک قیمت بین المللی مشکلی جدی است، که با آن روبرو هستیم . وی تاکید کرد: من امیدوارم در کشور ما که ۹۰ درصد تولید زعفران را در اختیار دارد، بتوانیم قیمت گذاری درستی داشته باشیم. او ادامه داد: به امید خدا در آینده بورس بین المللی، نیز در بورس کالای ایران راه اندازی شود و به شخصه من این کار را به فال نیک خواهم گرفت...

مهر فر معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی: ۹۰ درصد تولید زعفران در دنیا در اختیار ایران است

بورس24 : معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در سخنانی گفت: ۹۰ درصد تولید زعفران در دنیا در اختیار ایران است. 

مهر فر افزود: در ایران زعفران بیشتر خوراکی بوده و در دنیا استفاده دارویی دارد؛ ما برای زعفران ۱۰۵ هزار هکتار زیر کشت داریم، که حدود ۹۰ درصد آن در خراسان رضوی و جنوبی است. 

او گفت: میانگین تولید در هر هکتار نیز ۳.۳ کیلوگرم است، که امیدواریم به ۸ کیلوگرم در هر هکتار برسد. وی تاکید کرد: یکی از مشکلات جدی، ستاد مبارزه با قاچاق، پدیده قاچاق پیاز زعفران به افغانستان است.

به گفته او در مجموع ۲۰ تا ۲۵ درصد تولید زعفران به مصرف داخلی رسیده و ۷۵ تا ۸۰ درصد نیز مصارف صادراتی دارد. وی خاطر نشان کرد: ۲۰۵ کارگاه و سایت برای فرآوری داریم، که هم اکنون حدود ۲۰ کارگاه در حال احداث است.

مهر فر اضافه کرد: ما بایستی در زمینه ثبت نشان جغرافیایی و بسته بندی و موضوعات ژنتیکی هم تلاش کنیم. مشکل اصلی ما رقابت منفی صادر کنندگان از کشور و انبوه تولید و نبود یک قیمت بین المللی است.

او گفت: من امیدواریم در کشور ما که ۹۰ درصد تولید زعفران در جهان را در اختیار دارد، قیمت گذاری نیز در اختیار خودمان قرار بگیرد.

مهر فر با ابراز امیدوراری به کارهای صورت پذیرفته در بورس کالای ایران، افزود:  به امید خدا بورس بین المللی در قدم بعدی در بورس کالای ایران راه اندازی شود، که من به شخصه این کار را به فال نیک خواهم گرفت. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24