Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رییس‌ کل بانک مرکزی در سخنانی گفت: بانک مرکزی با عزم جدی خطر بزرگی را از اقتصاد کشور رفع کرد، که...

سیف: بانک مرکزی خطر بزرگی را از اقتصاد کشور رفع کرد

بورس24 : رئیس کل بانک مرکزی در سخنانی به تشریح روند ساماندهی موسسات غیر مجاز، اصلاح نظام بانکی، اتفاقات بازار ارز و آینده روابط بانکی ایران در برجام اروپایی پرداخت.  

سیف گفت: در حال حاضر خطر بزرگی با ساماندهی موسسات غیر مجاز از اقتصاد کشور رفع شده است.

به گفته او موسسات غیر مجاز یک بلیّه جدی برای اقتصاد کشور بود و روز به روز مشکلات ناشی از فعالیت خارج از چارچوب این موسسات بزرگتر می‌ شد. حل این مسئله به هماهنگی و همکاری بین قوا و سایر دستگاه‌ ها نیاز داشت.

او ادامه داد: اگر فرآیند ساماندهی زودتر آغاز می‌ شد، هزینه‌های کمتری برای اقتصاد کشور و نظام بانکی داشت، ولی مدیریت این موضوع تا زمان آغاز کار دولت یازدهم با روش‌ های غیر کارشناسی، باعث هدررفت منابع و سرمایه‌ های کشور می‌ شد. در این زمان بانک مرکزی با عزم جدی برای ساماندهی موسسات غیر مجاز وارد عمل شد و خطر بزرگی را از اقتصاد کشور رفع کرد.

سیف افزود: زمانی موسسات غیر مجاز ۲۵ درصد نقدینگی کشور را بدون هیچ نظارتی مدیریت می‌ کردند، ولی امروز با اقدامات بانک مرکزی هیچ موسسه غیر مجاز حائز اهمیتی در کشور وجود ندارد.

او با اشاره به تعمیم مشکلات موسسات غیر مجاز به نظام بانکی در ابتدای دوره ساماندهی عنوان کرد: برخی رسانه‌ ها با تعمیم مشکل موسسات غیر مجاز به کل شبکه بانکی و نشان دادن تصویری نادرست از فعالیت‌ های آنان، کار ساماندهی را با مشکل مواجه می‌ کردند و به این ترتیب، افکار عمومی در مقابل بانک مرکزی قرار می‌ گرفت.

وی افزود: در عین حال رسانه‌ های دیگری هم بودند که مسئولانه به این موضوع پرداختند و بانک مرکزی را در این مسیر یاری کردند که جای قدردانی دارد. همچنین در ابتدای مسیر ساماندهی، برخی با اطلاعات نادرست و ناکافی از عمق بحران، بانک مرکزی را برای حل مسئله با روش‌ های نادرست تحت فشار قرار می‌ دادند که با درایت بانک مرکزی و پشتیبانی سران سه قوه توانستیم این خطر بزرگ را از بازار پولی و بانکی کشور دور کنیم.

به گفته سیف، اگر از ابتدا نگاه و بینش درستی درباره موضوع بین همه ارکان حاکمیت و رسانه‌ ها وجود داشت، ساماندهی با هزینه کمتری انجام می‌ شد.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص منابع تخصیص یافته برای حل مشکلات سپرده گذاران تصریح کرد: منابع تخصیص داده شده با تصمیم کمیته منتخب سران سه قوه پرداخت شده است؛ تا به امروز هیچ پولی بدون پشتوانه به سپرده گذاران پرداخت نشده، براساس دارایی‌ های شناسایی شده خط اعتباری برای تسویه با ذی نفعان اختصاص یافته است. 

منبع: تسنیم 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24