Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

اسفند ٩۶ بود که مدیرعامل جدید بانک صادرات ایران از برنامه فروش دارایی های مازاد بزرگترین بانک پذیرفته شده در بازار سهام خبر داد. در واقع یکی از راه هایی که بانک صادرات می تواند از طریق آن بهبود عملکرد داشته باشد ، برنامه فروش دارایی ها و سرمایه گذاری ها است، این کار دو تاثیر عمده بر عملکرد وبصادر» دارد. اول این که سبب شناسایی سود و افزایش درآمد ها می شود و دوم این که با افزایش نقدینگی توان تسهیلات دهی بانک را افزایش و سود حاصل از تسهیلات را بالا می برد. این پرتفولیو تکانی اساسی چه تاثیری روی «وبصادر» دارد؟؟

بانک صادرات از چه شرکت هایی خارج می شود؟

بورس24 : اسفند 96 بود که مدیرعامل جدید بانک صادرات ایران از برنامه فروش دارایی های مازاد بزرگترین بانک پذیرفته شده در بازار سهام خبر داد.

در واقع یکی از راه هایی که بانک صادرات می تواند از طریق آن بهبود عملکرد داشته باشد ، برنامه فروش دارایی ها و سرمایه گذاری ها است، این کار دو تاثیر عمده بر عملکرد وبصادر» دارد. اول این که سبب شناسایی سود و افزایش درآمد ها می شود و دوم این که با افزایش نقدینگی توان تسهیلات دهی بانک را افزایش و سود حاصل از تسهیلات را بالا می برد. پس تبدیل سرمایه گذاری ها و دارایی ها به عملیات بانکداری یکی از موثرترین راه های احیا بانک صادرات تلقی می شود که مدیریت بانک نیز به جد به دنبال این راه حل می باشد:

همانطور که در جدول بالا عنوان شده بانک صادرات برنامه هایی را برای فروش سهام شرکت های انرژی سپهر ، سرمایه گذاری توسعه سپهر تهران ، توسعه سپهر ماندگار خراسان ، توسعه سپهار فارس و خدمات گردشگری جم دنبال می کند.

در این بین شرکت انرژی سپهر یکی از مهمترین شرکت های بانک صادرات می باشد به طوری که این شرکت با سرمایه نزدیک به 1000 میلیارد تومان دارای سود انباشته 42 میلیاردی است.همچنین شرکت سپهر ماندگار خراسان با سرمایه 5 میلیاردی دارای سود انباشته 600 میلیونی می باشد.

در شرکت سپهر تهران یکی دیگر از شرکت های بزرگ زیر مجموعه بانک صادرات نیز شاهد سرمایه 360 میلیارد تومانی و سود انباشته 20 میلیاردی هستیم.

اما شرکت سپهر فارس دارای سرمایه 103 میلیاردی و سود انباشته 16 میلیاردی می باشد.

همانطور که مشاهده می شود شرکت هایی که بانک صادرات قصد فروش و واگذاری سهامشان را دارد در اندازه شرکت های بزرگ بوده که مهمترین اثرات فروش این دارایی ها ، علاوه بر ایجاد نقدینگی ، افزایش توان تسهیلات دهی است که سبب تحول خوبی در بانک صادرات خواهد شد.

به نظر می رسد بانک صادرات باید به جدیت بحث فروش دارایی ها و شرکت های خود را دنبال کرده و فروش شرکت ها تنها بخشی از این استراتژی است و فروش املاک بانک صادرات نیز از دیگر مزیت های این خانه تکانی خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24