Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: فلسطین امروز تحت شدیدترین ظلم‌ها قرار گرفته و حتی شر رژیم کودک کش بالاتر از نفس اماره نیست.

امام جمعه تهران خطاب به دولت: در مذاکره با اروپا زیر بار ننگ نروید

به گزارش بورس24 ، آیت الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران امروز 28 اردیبهشت در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: خداوند نتیجه روزه‌داری را تقوا معرفی کرده است، پس باید ماه رمضان را غنیمت بشماریم.

وی ادامه داد: ماه رمضان ماه مبارزه با نفس اماره است، شر آمریکا که بزرگ‌ترین دشمن ماست، بالاتر از نفس اماره نیست. فلسطین امروز تحت شدیدترین ظلم‌ها قرار گرفته و حتی شر رژیم کودک کش نیز بالاتر از نفس اماره نیست، لذا نفس اماره بزرگ‌ترین دشمن انسان است.

اهم اظهارات خطیب جمعه تهران را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*(با اشاره به خروج آمریکا از برجام)؛ قصه پر غصه برجام، از ابتدا کلاه گشادی بود که دنیای غرب آماده کرده بود. آن گونه که مقام معظم رهبری اخیرا به زبان آورد، ایشان از ابتدا تحت فشار بود که چرا روی مسئله هسته‌‌‌‌‌ای پافشاری می‌کنید و چرا اجازه مذاکره نمی‌دهید؛ ایشان گفت ما می‌گفتیم اینها قابل اطمینان نیستند، ولی برای اطمینان حجت و اینکه فکر می‌کردند با مذاکره اقتصاد رونق پیدا می‌کند و اساسا برای رفع تحریم بنا شد، مذاکره انجام شود. مذاکره‌‌ای که ما خلاف قانونی نکرده بودیم که بنشینیم از چیزی کوتاه بیاییم؛ اما یکطرفه از حق خود کوتاه آمدیم که تحریم ظالمانه‌شان را از گرده ما بردارند.

*در مذاکرات آنها هیچ حقی نداشتن و همش باج‌گیری بود چرا که خلاف قانونی انجام ندادیم بودیم که بخواهیم سر میز مذاکره بنشینیم پس یک طرفه ما از علم و پیشرفت هسته‌ای خود عقب‌نشینی کردیم تا آنها تحریم غیرقانونی و ظالمانه‌شان را از گرده ما بردارند.

*(با اشاره به نامه‌ای که رهبری در اوایل طرح موضوع برجام به رییس‌جمهور نوشتند)؛ حضرت آقا در آن نامه به سوابق اطلاعاتی شخص رییس‌جمهور تکیه کردند و لذا تاکید بر هوشیاری و هوشمندی و اتخاذ ترتیباتی داشتند که بتوانیم در آینده حق خودمان را بگیریم از جمله تضمین و یا امضایی از رییس‌جمهور که اینها هم رعایت نشد و این رییس‌جمهور دیوانه‌نما آمد و با لگدی همه بافته‌ها را رشته کرد.

* برجام یک عبرت است، در مرحله بعدی همه باید بدانیم که سیاست‌های کلی نظام و مشروعیت نظام بر اساس قانون اساسی با رهبری و ولی فقیه است و نکند بدون اذن و اجازه به سراغ کسانی رویم که مثل آمریکا هستند.

*در دوران هشت سال دفاع مقدس فرانسه، انگیس و آلمان هم با ما دشمنی کرد، اینها که تا این حد با ما عناد و دشمنی دارند با چه جراتی به آنها اعتماد کنیم و بدون اخذ تضمین‌های لازم با آنها کنار بیاییم. در مذاکره با اروپایی‌ها باید تضمین‌های لازم را بگیریم و راه قبلی در مذاکره با آمریکایی‌ها را طی نکنیم، دولت در مذاکره با اروپا نباید زیر بار ننگ برود.

*مردم غیور و صبور ما در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که از پس مشکلات اقتصادی بر می‌آیند، خواست ملت ما، عزت ملی است و اینکه زیر بار وعده‌ای نرویم که ننگ در آن باشد.

*رئیس جمهور آمریکا که این روزها خود را به کم عقلی و دیوانگی زده، تصمیم به انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی گرفته است که روسای جمهور قبلی آمریکا هم این کار را انجام ندادند. این اقدام یک برگ دیگر از جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی است و ثابت کرد که آنها پایبند به هیچ اصلی نیستند.

*( با اشاره به واکنش های جهانی به جنایات چند روز گذشته صهیونیست ها و کشتار مردم مظلوم فلسطین)؛متاسفانه برخی سران کشورهای اسلامی و عربی در موضوع فلسطین دچار خفگی شده اند و هیچ واکنشی به جنایات صهیونیست‌ها ندادند. مجامع بین المللی نیز سکوت اختیار کرده است.

* مجامع بین‌المللی و کنفرانس اسلامی نیز در قبال این جنایات واکنشی نشان ندادند، نه قانون توانست آنها را به مسیر دفاع از مظلوم وادار کند و نه وجدانی دارند که در این رابطه اقدامی انجام دهند و اخلاق که در عرف دیپلماسی بین‌المللی جایگاهی ندارد.

*با جنایت اخیر در فلسطین از مدتی که نایب امام زمان بر اساس آن فرموده بودند 25 سال طول نمی‌کشد که رژیم صهیونیستی محو و نابود می‌شود؛ ان‌شاءالله کوتاه‌تر خواهد بود ، چرا که ایشان با دید نورانی و عرشی که دارند به مقاومت لبنان وعده پیروزی دادند و محقق شد و در سوریه نیز علیرغم انفعال و ضعف بشارت موفقیت دادند و مقاومت از آن بیرون آمد پس وعده‌های او وعده‌های خودش نیست و از جایی الهام می‌شود.

* در مساله پولشویی توقع این است که با دست خودمان دشمن را مجاز به دسترسی به اطلاعات اقتصادیمان نکنیم و این مجاری را برایشان باز نکنیم و این تجربه را دوباره تجربه نکنیم.

*عده‌ای از شرایط سخت بانکی گلایه دارند در حالیکه برجام نیز این شرایط را درست نکرد پس باید عزت اسلام و کیان مملکت را حفظ کنیم و از دولت و مجلس در این راستا توقع داریم که برخلاف مسیر عزت قدمی بر ندارند.

*پیامبر فرمودند کثرت جمعیت، اعتبار بین‌المللی و اقتدار است پس گول برخی حرف‌ها مبنی بر اولاد کمتر زندگی بهتر را نخورید چرا که امام (ره) نیز در سال 58 فرمودند ایران ظرفیت تامین و اداره 150 تا 200 میلیون جمعیت را دارد و باید به نیروهای داخلی و ظرفیت‌های خود تکیه کنیم که تنها راه آن مصرف کالای ایرانی است.

* کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی باید کیفیت را بالا ببرند، دولت در معنای اعم کلمه یعنی مجلس، قوه قضاییه و قوه مجریه باید از خرید تولیدات خارجی بپرهیزند و جلوی واردات کالای خارجی را بگیرند.

*:‌ اقتصاد مقاومتی تنها راه برون‌رفت از این مشکلات است وگرنه اگر منتظر غربی‌ها بمانیم وقت را از دست می‌دهیم پس باید به داخل تکیه کنیم چون فردا دیر است.

*( با تذکر به به دولت، رسانه‌ها و دادگاه‌ها در مساله طلاق )؛ در این رابطه خدا را در نظر داشته باشید و در شان مملکت ما نیست که ازدواج‌ها با چنین تاخیری انجام شود و پس از گذشت زمانی اندک مساله طلاق مطرح شود که این اتفاق نشان دهنده برنامه‌ریزی‌های غیردقیق در این رابطه است. البته بعضا دادگاه‌ها خودشان تشویق به طلاق می‌کنند و اهمیتی به ادامه زندگی نمی‌دهند که این به آبروی ما لطمه می‌زند و باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

*موضوع بروکراسی مشکلات زیادی را برای مردم و از جمله کارآفرینان به وجود می‌آورد که پس از چهار دهه از عمر انقلاب باید پرسید آیا وقت آن نشده است انقلاب اداری در حوزه تسهیل امور برای مردم به وجود آوریم؟

منبع: خبرآنلاین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24