Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

شرکت سیمان فارس در سال ۹۶ افزایش تحویل و افزایش فروش نسبت به سال ۹۵ داشته است و...

تقسیم سود ۳۸۰ ریالی در مجمع سیمان فارس

بورس24 : شرکت سیمان فارس در سال ۹۶ افزایش تحویل و افزایش فروش نسبت به سال ۹۵ داشته است.

بالاترین نرخ سیمان کیسه و فله مال ماست

به گزارش خبرنگار بورس24 ، در این مجمع اعلام شد، بهای تمام شده شرکت نیز کاهش داشته است وبالاترین قیمت فروش در سیمان کیسه و فله در استان فارس در اختیار مجموعه سیمان فارس است.

به گفته مدیران شرکت، پروژه انتقال کارخانه سیمان فارس به منطقه خرامه بر اساس طرح توجیهی بوده و برای تامین نقدینگی این پروژه اقدام به تامین مالی از طریق منابع ارزی با اخذ تسهیلات از بانک صنعت و معدن، منابع ریالی با اخذ تسهیلات از بانک رفاه شده است.

زمین می فروشیم

همچنین فروش اراضی زمین شرکت نیز در دستور کار قرار دارد. به گفته آنها بودجه سال ۹۷ مبنی بر تولید ۵۸۰ هزارتن تولید کلینکر و ۵۸۹ هزار تن تولید و‌ تحویل سیمان است.

یکی از مدیران شرکت گفت: ۱۳۰ هزار تن سیمان کیسه ای و ۱۱۳ هزار تن سیمان فله ای در دستور کار شرکت برای تولید قرار دارد.

به گفته آنها فروش شرکت به اندازه ۶۷۴۶۰۷ میلیون ریال بوده و سود هر سهم نیز ۵۰۱ ریال پیش بینی شده است.

تکمیلشدنفاز ۱ پروژه خرامه

همچنین گفته شد، فاز ۱ پروژه خرامه به میزان ۹۹ درصدیبه تکمیل رسیده است وبرنامه های آتی نیزکاهش مصرف انرژی، برنامه ریزی جهت صادرات به اندازه ۲۰ هزار تن وحذف تخفیفات خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ما در مجمع عنوان شد، افزایش سرمایه از ۲۳۳ میلیارد به ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از برنامه هایهمکاران شرکت بوده وفروش اراضی مجموعه نیز برای تامین نقدینگی مد نظر است.

یک مقام مسئول در سیمان فارس اضافه کرد، پروژه خرامه ۱۳ درصد پیشرفت داشته است. در نهایت مجمعبه ازای هر سهم، ۳۸۰ ریال سود نقدی (معادل ۷۰ درصد از سود انباشته را تقسیم کرد).

گفتنی است، اعضای هیئت مدیره شرکت نیز بدون تغییر به کار خود ادامه خواهند داد.

خبر تکمیلی...

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان فارس با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا بستانیان مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و گفت: شرکت سیمان فارس در سال 96 همانند سایر شرکت های فعال در صنعت سال سختی را پشت سر گذاشت. در استان فارس نیز فزونی عرضه بر تقاضا وجود دارد و ما بر همین اساس با رقابت منفی در این استان نیز رو به رو هستیم.

وی ادامه داد: تقریبا از سال 93 تولید سیمان کشور به ظرفیت خود رسیده و شاهد رشد تولید سیمان بوده ایم، همین موضوع منجر به افت قیمت های سیمان در کشور شده است. از طرفی شاهد کاهش صادرات در کشورهای همسایه بوده ایم که فروش صادراتی شرکت ها را با مشکل رو به رو کرده است.

وی افزود: سیمان فارس در سال 96 توانست میزان تحویل سیمان را در شرکت افزایش دهد، در این سال خوشبختانه روند نزولی قیمت ها به دلیل سیاست های اتخاذ شده از طرف انجمن سیمان متوقف شد و سیمان فارس نیز توانست فروش خود را نسبت به سال 95 افزایش دهد.

بستانیان گفت: خوشبختانه در استان فارس بیشترین میزان تحویل سیمان از طرف مجموعه سیمان فارس بوده است. این مجموعه همچنین تلاش کرده تا تولید کلینکر خود را کاهش دهد و از آن برای تولید سیمان استفاده نماید. از طرف دیگر فروش سیمان فله ای به کیسه ای در این شرکت 60 به 40 بوده و سودی که از فروش سیمان فله به دست می آید بیشتر از سیمان کیسه ای است. فروش سیمان فله موجبات ورود نقدینگی بیشتر به شرکت را فراهم می آورد.

وی در مورد پرداخت عوارض به شهرداری گفت: ما با مذاکراتی که با شهرداری استان کرده ایم توانسته ایم بخشی از هزینه های مربوطه را کاهش دهیم و از طرف دیگر به جای پرداخت پول به این ارگان، سیمان تحویل خواهیم داد. این موضوع بسیار مهم بوده و منجر به عدم خروج نقدینگی می شود. میانگین قیمت فروش سیمان در سال 96 رشد داشته و سود عملیاتی این محموعه نیز به رشد رو به رو بوده است. از طرفی کاهش سود خالص به عوارض شهرداری باز می گردد که رفع می شود. بالاترین قیمت سیمان در استان به مجموعه سیمان فارس و زیرمجموعه هایش مربوط می شود.

مدیرعامل شرکت سیمان فارس خاطر نشان کرد: شرکت سیمان فارس مصرف انرژی خود را کاهش داده و به همین دلیل بهای تمام شده شرکت افت کرده و این روند کاهش بهای تمام شده منجر به افزایش سود می شود.

وی با اشاره به پروژه انتقال کارخانه به منطقه خرامه تصریح کرد: پروژه انتقال شرکت به منطقه خرامه به جد دنبال می شود، فاز یک این مجموعه 99 درصد تکمیل شده و به زودی این فاز به بهره برداری می رسد، براساس طرح توجیهی اقتصادی نیز بر روی این موضوع سرمایه گذاری شده است، عملیات اجرایی سه فاز این انتقال ادامه دارد و در مجموعه حدود 13 درصد از این پروژه به بهره برداری رسیده است.

وی بیان داشت: تامین مالی این پروژه مشکل اصلی سیمان فارس بوده که برای تامین منابع ارزی با بانک صنعت و معدن رایزنی شده و تا ماه های آتی این تسهیلات اخذ خواهد شد، همچنین برای منابع ریالی با بانک رفاه به توافق رسیده ایم. از طرف دیگر در نظر داریم تا اراضی شرکت را به فروش برسانیم که منجر به ورود نقدینگی به شرکت خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: با راه اندازی این پروژه انواع مختلف سیمان تولید و به فروش می رسد، در نظر داریم تا برای سال 97 اقدام به تولید 580 هزار تن کلینکر و 589 هزار تن تحویل و تولید سیمان نماییم. چنانچه شرایط بازار بهتر باشد میزان تولید و تحویل خود را بیشتر نیز خواهیم کرد. ضمن اینکه 130 هزار تن سیمان کیسه ای و 113 هزار تن سیمان فله ای در برنامه تولید شرکت قرار دارد. فروش این مجموعه برای سال 97 به اندازه 674607 میلیون ریال و سود هر سهم 501 ریال پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت با اشاره به اهداف این مجموعه در سال 97 خاطر نشان کرد: از جمله برنامه های و اهداف شرکت در سال 97 می توان به برنامه ریزی برای صادرات بیشتر ( 20 هزار تن در سال، ضمن اینکه تا پایان اردیبهشت 2200 تن صادرات داشته ایم)، افزایش سرمایه از 233 میلیارد به 500 میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران، حذف تخفیفات فروش، تولید سیمان تیپ پنج، مدیریت هزینه ها و افزایش تولید و تحویل سیمان اشاره کرد.

گزارش بازرس مشروط بود

در ادامه جلسه بازرس قانونی گزارش خود را با اظهار نظر مشروط به سمع و نظر حاضرین رساند.

حیدری در پاسخ به بند اظهار نظر مشروط گفت: این موضوع باید توسط حسابرس رفع شده و با دقت بیشتری نسبت به آن نظر خواهی کنند چرا که اخذ تسهیلات شرکت به دلیل جذب نقدینکی برای پروژه شرکت بوده است.

پاسخ به سوال سهامداران

بستانیان مدیر عامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص فروش اراضی و میزان آن گفت: حدود 10 هکتار از کل اراضی را خواهیم فروخت و در طی مسیر تفکیک این اراضی قرار داریم، به محض رفع این مسئله اقدام به فروش خواهیم کرد.

فاتح ناظر جلسه و نماینده سهامدار عمده در این خصوص تاکید کرد: در صورت های مالی ترازنامه شرکت وقتی مدیریت، قصد فروش زمین زا در نظر دارد این مسئله را تحت عنوان دارایی های نگهداری شده تحت فروش می آورد، در این قسمت از ترازنامه سیمان فارس این موضوع یعنی فروش زمین ها دیده نشده و مبالغی که گفته شده ذهنی بوده و هیچ مبنای کارشناسی ندارد، زمانی که قیمت کارشناسی اعلام شد و این موضوع به قطعیت رسید، اطلاعات از طریق سامانه بورس منتشر می شود.

در پایان نیز به ازای هر سهم 380 ریال سود تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید. این سود از 70 درصد انباشته تقسیم شد.

لازم به ذکر است که انتخاب اعضای هیئت مدیره نیز در دستور کار بود که هیئت مدیره سابق به ادامه فعالیت خود ادامه می دهند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24