Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

داود منصوری فرد مدیر مالی شرکت سایپا دیزل در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ در خصوص آخرین وضعیت بدهی های بانکی این شرکت گفت: در حال حاضر شرکت سایپا دیزل دارای مبلغ ٧۴٧ میلیارد تومان بدهی بانکی است که عمده آن مربوط به بانک پارسیان است...

دلیل صف خرید سایپا دیزل ?

بورس24 : شرکت سایپا دیزل با 2 هزار و 635 میلیارد و 713 میلیون ریال سرمایه در زمینه تولید انواع کامیون، کامیونت سبک و سنگین، میدی باس و مینی بوس فعالیت می کند. این شرکت که یکی از زیرمجموعه های گروه سایپاست، سالهاست که به دلیل داشتن بدهی های بانکی نتوانسته به سود برسد. بدهی هایی که 90 درصد آن مربوط به بانک پارسیان است.

با وجود این که این شرکت از مدت ها قبل در جهت تسویه بدهی های خود به بانک پارسیان تلاش های زیادی کرده اما هنوز در رسیدن به این هدف ناکام مانده است. با این وجود در بودجه سال مالی 97 خکاوه تسویه این بدهی ها دیده شده است.

خکاوه در پی تسویه بدهی های بانکی

داود منصوری فرد مدیر مالی شرکت سایپا دیزل در گفت و گو با خبرنگار بورس24 در خصوص آخرین وضعیت بدهی های بانکی این شرکت گفت: در حال حاضر شرکت سایپا دیزل دارای مبلغ 747 میلیارد تومان بدهی بانکی است که عمده آن مربوط به بانک پارسیان است.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تسویه بدهی های بانکی خکاوه ابراز داشت: با هدف کاهش یا خروج از بدهی های بانکی خکاوه مذاکراتی سه جانبه با سهامدار عمده و بانک پارسیان انجام دادیم تا به مدلی برای تسویه این بدهی ها دست یابیم. این مذاکرات هنوز به نتیجه نهایی نرسیده اما در حال انجام است.

او افزود: البته خکاوه از حدود دو سال قبل این تلاش ها و مذاکرات را آغاز کرده اما هر بار به دلایلی که از مهم ترین آن ها می توان به تغییرات مدیریتی در برخی از این سه ضلع مذاکره اشاره کرد، بی نتیجه ماند. اما این بار مذاکرات با جدیت بیشتری نسبت به دفعات قبل دنبال می شود و همانطور که در بودجه 97 برآورد شده امیدواریم که در نیمه اول سال 97 به نتیجه برسد.

تاثیر تسویه بدهی ها چیست؟

او درباره اثرات کاهش یا تسویه بدهی های بانکی خکاوه بر وضعیت عملیاتی و سودآوری این شرکت گفت: بخش عمده ای از ساختار مالی و بحث سود و زیان خکاوه تحت تاثیر بدهی به بانک پارسیان است. به طوری که حدود 140 تا 150 میلیارد از هزینه های شرکت سایپا دیزل مربوط به هزینه های مالی بانک پارسیان است که در صورت تسویه تاثیر قابل توجهی بر سودآوری شرکت خواهد داشت.

منصوری فرد اذعان داشت: شرکت سایپا دیزل در بخش عملیات خود دارای حدود 100 میلیارد سود است اما هزینه های شرکت که عمده آن هزینه های مالی مربوط به بدهی بانک پارسیان است، کل این مبلغ سود را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: اگر خکاوه موفق به تسویه بدهی های بانک پارسیان شود می تواند از این محل افزایش سرمایه داده و به شرایط متعادل و مناسب تری برسد. از سوی دیگر تسویه این بدهی می تواند اعتماد سایر بانک ها را در پی داشته باشد و مهم تر اینکه شرایط مالی خکاوه بهبود یافته و به سودآوری خواهد رسید.

گفتنی است ، خکاوه از روزگذشته در بورس تهران با صف خرید سنگین مواجه شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24