Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری غدیر گفت: بورس کالا برای بازار محصولات پتروشیمی، شفافیت در قیمت‌ها و عرضه‌ها را به ارمغان آورده و با ارائه ابزارهای نوین مالی و ایجاد امکان قراردادهای بلندمدت در این بازار، روند مطلوب معاملات در بخش فیزیکی و اوراق بهادار مبتنی بر کالاها در بورس کالا پیش‌بینی می‌شود...

مدیر عامل غدیر : بورس کالا بازار مبادلات محصولات پتروشیمی را شفاف کرد ؛ برای همیشه...

بورس24 : مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری غدیر گفت: بورس کالا برای بازار محصولات پتروشیمی، شفافیت در قیمت‌ها و عرضه‌ها را به ارمغان آورده و با ارائه ابزارهای نوین مالی و ایجاد امکان قراردادهای بلندمدت در این بازار، روند مطلوب معاملات در بخش فیزیکی و اوراق بهادار مبتنی بر کالاها در بورس کالا پیش‌بینی می‌شود.

محمد طالبی عنوان کرد: برای شفافیت بازار پتروشیمی‌ها ضروری است که معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا انجام شود و مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع پایین دستی از طریق بورس اقدام به خرید و فروش محصولات خود کنند.

وی افزود: هر چقدر بتوانیم در بورس کالا، سازوکارها و خدمات آن را ارتقا دهیم در مسیر افزایش کارایی معاملات و قیمت گذاری دقیق‌تر حرکت کرده‌ایم که این بورس، عرصه خوبی هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف کننده است چرا که دو طرف معامله از مزایای این بازار منتفع می شوند؛ همچنین به کمک بورس کالا می توان معاملاتی شفاف و در بستری رقابتی و مبتنی بر نظام عرضه و تقاضا را رقم زد که این امر به توسعه اقتصادی کمک می‌کند.

بکارگیری ابزارهای نوین مالی

طالبی در خصوص استفاده از ابزارهای مالی نوین در بستر بورس کالا و امکان تامین مالی از طریق این ابزارها اظهار کرد: اضافه شدن معاملات کاغذی و انجام معاملات اوراق بهادار مبتنی بر کالا برای طرفین معامله و صنعت پتروشیمی مفید و کاربردی است که در این راستا فرهنگ سازی و فراهم کردن زیرساخت‌ها امری مهم است.

به گفته این مقام مسئول، ابزارهای معاملاتی نوین و تبدیل به اوراق بهادار کردن دارایی‌ها، هم به بازار کالایی عمق می بخشد و هم تعداد معامله گران را در بازار افزایش می‌دهد. به عبارت دیگر، توسعه و گسترش معاملات اوراق بهادار مبتنی بر کالا در کنار معاملات فیزیکی کالایی، مسیر رشد اقتصادی و پیشرفت در بازارها را به همراه دارد.

افزایش قدرت پیش بینی با قراردادهای بلندمدت

طالبی در خصوص مزایای راه‌اندازی و استفاده از معاملات قراردادهای بلندمدت برای صنعت پتروشیمی گفت: در حال حاضر معاملات در بورس کالا به صورت نقدی، سلف و قراردادهای بلندمدت پیگیری می شود و تقویت هر چه بیشتر انعقاد قراردادهای بلندمدت در بورس هم برای تولیدکنندگان و هم برای مصرف کنندگان جذابیت بالایی دارد.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر ادامه داد: هر چقدر کارخانه ها و شرکت های تولیدی بتوانند نسبت به درآمدهای آتی خود پیش بینی دقیق تری داشته باشند، برنامه ریزی و تصمیم گیری راحت تر می شود. از این رو، انعقاد قراردادهای بلندمدت در بورس کالا این فرصت را فراهم می‌کند که قدرت پیش بینی آینده برای طرفین معامله بیشتر شود. یعنی شرکت های تولیدکننده و مصرف کننده نسبت به فروش ها و قیمت های آتی یک کالا اطمینان بیشتری پیدا می کنند و مطمئن تر تصمیم می گیرند.

حمایت از کالای ایرانی

وی در خصوص نقش بورس کالا در حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: مهم ترین مسئله برای تولید یک کالا، مواردی از قبیل قیمت گذاری، فروش و ایجاد بازاری شفاف برای آن است و بورس کالا این بستر را فراهم می کند تا مشکلات مرتبط با حوزه تولید مرتفع شود. قیمت ها نیز در بورس واقعی در تقابل عرضه و تقاضا کشف می شود و این موارد به حمایت از کالای ایرانی کمک می کند.

منبع : ایسنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24