Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

آنها هرگز چنین فشاری که ترامپ، برایشان ایجاد کرد، ندیده بودند / هم سیاسی، هم اقتصادی جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفتگویی وقتی که یک مجری آمریکایی سوال کرد: به نظر شما چرا اکنون و ناگهان کره شمالی حاضر به مذاکره شده است، گفت...

پاسخ جان بولتون به سوال مجری آمریکایی: چرا کره شمالی ناگهان حاضر به مذاکره با ما شد؟

بورس24 : جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفتگویی وقتی که یک مجری آمریکایی سوال کرد: به نظر شما چرا اکنون و ناگهان کره شمالی حاضر به مذاکره شده است، گفت: «چون آنها هرگز (پیش از این) این حجم از فشارهای اقتصادی و سیاسی که در کارزار فشار رئیس‌ جمهور (ترامپ) علیه آنها اعمال شده را ندیده بودند».

بولتون درباره نقش آفرینی چین در مذاکران آتی با کره شمالی این طور گفت: «رئیس‌ جمهور همین چند روز قبل با شی جین پینگ (رئیس‌جمهور چین) گفت‌و‌گوهایی عالی داشت و او صراحتا گفت که ما (آمریکا) در حال تدارک برای پیش بردن دیدار (با رهبر کره شمالی) فشارهای خود را علیه کره شمالی کاهش نخواهیم داد. 

به گفنه او این موضوع، یک آزمون برای چین هم هست که آیا حامی تلاشی بسیار جدیتر از مذاکرات پیشین شش جانبه ( مذاکرات آمریکا، چین، کره شمالی، کره جنوبی، ژاپن و روسیه) هست یا نه».

مجری سوال کرد که آیا کره شمالی برای آزادی اخیر سه زندانی آمریکایی و دیدار آتی کیم جونگ اون با ترامپ درخواستی مطرح کرده‌ است؟

مشاور ترامپ جواب داد: «آنها خواهان پیمان صلح و پایان یافتن خصومت‌ها و درگیری‌ها در شبه جزیره کره هستند. کره جنوبی هم همین چیزها را می‌خواهد و بعد از همه این سالها، ما هم خواهان این هستیم. برای رسیدن به این نقطه باید، خلع سلاح اتمی کامل و قابل راستی آزمایی وجود داشته باشد و این بسیار حیاتی است».

او درباره مواضع کره جنوبی گفت: «کره جنوبی با ما بسیار باز و شفاف بوده‌ است و گفت‌ و گوهایی عالی بین رئیس‌ جمهور مون جائه این و رئیس‌ جمهور ترامپ وجود دارد. آنها دوست دارند که این مذاکرات (با کره شمالی) توفیق یابد اما می‌ دانند که تا زمانی که خلع سلاح اتمی محقق نشود، به این نقطه نخواهیم رسید».

بولتون درباره احتمال به نتیجه نرسیدن دیدار و مذاکرات ترامپ با کیم جونگ اون هم اظهارنظر کرد.

او گفت: «شما خواهان آن نیستید که به بدترین نتیجه‌ گیری از این دیدار برسید اما خود رئیس‌ جمهور هم گفت که اگر فکر کند، (رهبر کره شمالی) جدی نیست، او با احترام آماده بلند شدن از میز و خارج شدن از آن است».

بولتون افزود: «فشارهای اقتصادی ما در حال پیش رفتن است و به همین دلیل رئیس‌ جمهور امیدوار به مذاکرات است. ما قبلا هیچ وقت در چنین نقطه‌ای نبوده‌ ایم».

خبرنگار سوال کرد که «آیا شما هم (در دیدار ترامپ با کیم جونگ اون) حاضر خواهید بود».

بولتون گفت: «من این فرصت را از دست نخواهم داد و این برای من تجربه‌ ای خواهد بود که با کره شمالی‌ ها دیدار کنم».

منبع: فارس 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24