Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

دونالد ترامپ به تازگی یکی از وعده های انتخاباتی خود در مورد پاره کردن مهم ترین دستاورد سیاست خارجی دولت اوباما را به اجرا درآورده است. این توافق نامه چند جانبه غنی سازی هسته ای ایران را محدود کرده است. در حقیقت اعلامیه نامحبوب دونالد ترامپ ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که شلدون لی و برنارد مارکوس دو تن از بزرگترین حامیان ترامپ و همچنین پل سینگر (یکی از بزرگترین سخنرانان تحلیف) می خواستند که به حمایت مالی از ترامپ پرداخته بودند.

نقش ۳ ابرمیلیاردر در تصمیم ترامپ به خروج از برجام

به گزارش بورس24 ؛ الی کلیفتون در لوبلاگ نوشت: پرزیدنت دونالد ترامپ به تازگی یکی از وعده های انتخاباتی خود در مورد پاره کردن مهم ترین دستاورد سیاست خارجی دولت اوباما را به اجرا درآورده است. این توافق نامه چند جانبه غنی سازی هسته ای ایران را محدود کرده است. ( برنامه جامع اقدام مشترک)

در ادامه این مطلب آمده است: بر اساس نظرسنجی سی ان ان در صبح روز سه شنبه؛ اد رویس، رئیس جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بر این عقیده بود که دونالد ترامپ با بسیاری از افراد در این مورد به مشورت پرداخته است. در حالی که سه کشور اروپایی متحد واشنگتن و تقریبا دو سوم آمریکایی ها بر این عقیده بودند که آمریکا نباید از توافق هسته ای خارج شود. به نظر می رسد که دونالد ترامپ درصدد نابودی میراث باراک اوباما است. در حقیقت اعلامیه نامحبوب دونالد ترامپ ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که شلدون لی و برنارد مارکوس دو تن از بزرگترین حامیان ترامپ و همچنین پل سینگر (یکی از بزرگترین سخنرانان تحلیف) می خواستند که به حمایت مالی از ترامپ پرداخته بودند.

مارکوس و آدلسون همچنین از اعضای هیئت مدیره ائتلاف لیکودی جمهوریخواه یهودی، هستند. ان ها قبلا دستاورد قابل توجهی بابت سرمایه گذاری خود دریافت کرده بودند برای نمونه می توان به صف بندی تمام عیار آمریکا در حمایت از اسرائیل و همچنین تصمیم هفته آینده برای انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به اورشلیم و واگذاری رسمی سرزمین های اشغالی برای توصیف کرانه باختری و بیت المقدس شرقی اشاره کرد. آدلسون به نوبه یکی از بزرگترین حامیان مالی انتخاباتی ترامپ و حزب جمهوری خواه بوده است و وی همراه با همسرش میریام 35 میلیود دلار برای انتخاب ترامپ هزینه کردند و علاوه بر این به صندوق رهبری کنگره و صندوق رهبری سنا به ترتیب به میزان 20 و 35 میلیون دلار در هنگام انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 کمک کرده اند. این در حالی است که دونالد ترامپ در گذشه از آدلسون که قصد داشته مارک روبیو را به عروسک خیمه شب بازی خود تبدیل کند اعتراض کرده است.

اما ترامپ پس از کسب نامزدی حزب جمهوریخواه مواضع جنگ طلبانه و تند ادلسون درباره فرآیند صلح اسرائیل و فلسطین و نیز انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را قبول کرد. پولیتیکو گزارش داد که تهدیدکننده‌ترین سطر در سخنرانی ترامپ در سازمان ملل در اکتبر گذشته، - یعنی همان سطری که در آن تهدید شده اگر کنگره و اروپایی‌ها درباره برجام مذاکره مجدد نکنند، آمریکا از آن خارج خواهد شد - مستقیما توسط جان بولتون، مشاور کنونی امنیت ملی ترامپ، نوشته شده است. بنابراین سخن جنگ طلبان در اظهارات رسمی ترامپ توسط کارکنان وی آماده نشده است بلکه این سطر به اظهارات ترامپ بعد از دیدار روز پنج شنبه جان بولتون با شلدون آدلسون ( بزرگترین حامی جمهوری خواهان) ملاقات کرده است اظافه شده است. به گفته دو منبع آگاه با این گفتگو؛ بولتون در آن تماس به ترامپ پیشنهاد کرد که حق لغو کامل برجام را برای خودش محفوظ نگه دارد.

آدلسون به نوبه خود از آغاز یک حمله تسلیحاتی علیه ایران به عنوان یک تاکتیک مذاکره و تهدید علیه شهر تهران با جمعیت 8.8 میلیون نفری طرفداری کرده است اگر ایران به طور کامل برنامه هسته ای خود را رها نکند. نیوت گینگریچ یکی از بزرگترین دست اندرکاران مالی آدلسون در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در سال 2012م گفته که "ارزش اصلی" ادلسون، اسرائیل است. برنارد مارکوس، یکی از موسسان شرکت هوم دیپو و دومین حامی مالی ستاد انتخاباتی ترامپ هفت میلیون دلار به ترامپ، 500 هزار دلار به صندوق رهبری کنگره و دو میلیون دلار به صندوق رهبری سنا کمک مالی کرده است. مارکوس در سال 2015، طی مصاحبه‌ای با شبکه فاکس بیزنس، برجام را با "انجام تجارت با شیطان" مقایسه کرد. او گفت: "من فکر می‌کنم ایران شیطان است". آدلسون و مارکوس همچنین یک پیوستگی و وابستگی مشترکی با بنیاد جنگ طلب دفاع از دموکراسی داشته اند.( روئل مارک گرخت، یکی از پژوهشگران این اندیشکده، فقط در هفته گذشته سه یادداشت مفصل ضدبرجامی در نشریه آتلانتیک منتشر کرد.)

آدلسون در پایان سال 2011 حداقل 1.5 میلیون دلار به این گروه کمک کرده است. ( سالی که شاهد افزایش شدید تنش ها و شایعات در مورد جنگ علیه ایران بودیم) مارکوس بزگترین کمک کننده از این گروه حداقل 10و7 میلیون دلار کمک کرده است. بنیاد دفاع از دموکراسی می گوید که آدلسون دیگر کمک کننده نیست بلکه مارکوس در سال 2015 به میزان 3.25 میلیون دلار کمک کرده است. همچنین پل سینگر حداقل 3.6 میلیون دلار به این اندیشکده کمک کرده است و پس از مارکوس در آن دوره دومین اهدا کننده بزرگ به این اندیشکده بوده است. شرکت سینگر، یعنی شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری الیوت، دومین منبع مالی در حمایت از نامزدی سناتور تام کاتن، تندروترین سناتور درباره برجام، در انتخابات 2014 بود. علاوه بر این، سینگر 1.9 میلیون دلار به صندوق رهبری کنگره و 6 میلیون دلار به صندوق رهبری سنا کمک کرده است. این سه میلیاردر بیش از 40 میلیون دلار در مسائل سیاسی به نفع ترامپ هزینه کردند. در انتخابات 2016، 44 درصد کمک‌های مالی فردی صندوق رهبری کنگره و 47 درصد کمک‌های صندوق رهبری سنا متعلق به این سه میلیاردر بود. این هزینه‌ها، بزرگترین هزینه مالی انتخاباتی در حمایت از جمهوریخواهان در کنگره و سنا بوده است.

ترامپ و حزب جمهوری خواه عمیقا به میلیاردرهای ضد ایرانی مدیون هستند که آن ها حامی سیاستی هستند که کشور را نزدیک تر به جنگ دیگری در خاورمیانه می کند. تصمیم ترامپ برای خروج از برجام ممکن است این گونه تلقی شود که او یک رئیس‌جمهوری است که در مخالفت با عقل متعارف قرار دارد و درصدد است تا به وعده‌های ناشیانه انتخاباتی خود برای از بین بردن میراث رئیس‌جمهور قبلی، عمل ‌کند. با این حال، تفسیر دیگر اقدام ترامپ این است که او و حزب جمهوری‌خواه اسیر یک گروهکی از میلیاردر‌های ضدایرانی هستند که بر دور کردن آمریکا از هرگونه تنش زدایی با ایران مصمم هستند. حتی از یک توافق چند جانبه ای را که محدودیت های غنی سازی ایران را تضمین می کند و خواهان بازرسی شدید از تاسیسات هسته ای خود هستند خارج می شوند. هر دو تفسیر ممکن است درست باشد. همانطور که اشلی پارکر در واشنگتن پست گزارش می دهد که در روز چهارشنبه آدلسون و ترامپ با یکدیگر دیدار داشته اند و وی این نشست را یک جلسه دوستانه توصیف کرد که از مدت های پیش برنامه ریزی شده بود و مربوط به اخبار امروز ایران نیست.

منبع: انتخاب

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24