Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وزیر خارجه آمریکا پس از تصمیم دونالد ترامپ در خروج از برجام گفت ما با متحدانمان کار می کنیم تا یک راه حل واقعی، جامع و پایدار برای تهدید ایران پیدا کنیم.

پمپئو: یک راه حلی واقعی و پایدار علیه تهدید ایران پیدا می کنیم

به گزارش بورس24 ، مایک پمپئو روز سه شنبه در بیانیه ای مطبوعاتی افزود: در حالی که ما از توافق ایران خارج می شویم، اما با متحدانمان در اروپا و سراسر جهان برای جلوگیری از گسترش سلاح هسته ای ایران، منافع مشترک داریم.

وی ادامه داد: تلاش ما فراتر از تهدیدات هسته ای است و ما با شرکای خود برای برطرف کردن تهدید برنامه موشک بالستیک ایران، متوقف کردن فعالیت های تروریستی آن در سراسر جهان و جلوگیری از فعالیت های آن در خاورمیانه و دیگر مناطق همکاری خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: همانگونه که ما این تلاش جهانی را ایجاد می کنیم، تحریم ها تاثیر کامل خواهند داشت و به ایران یادآور می شویم که انزوای دیپلماتیک و اقتصادی نتیجه فعالیت های بی پروا و بدخواهانه آن است.

ادعاهای وزیر جدید و ضد ایرانی ترامپ در شرایطی مطرح می شود که بلافاصله پس از اعلام تصمیم بر خروج از برجام، جامعه بین المللی نسبت به آن واکنش نشان دادند و همگی بر بقای برجام و همکاری بدون آمریکا تاکید کردند که حاکی از انزوای آمریکا است نه ایران.

در همین حال، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران هم در سخنرانی خود پس از این تصمیم رئیس جمهوری آمریکا گفت: از این پس برجام توافقی بین ایران و پنج کشور امضا کننده آن خواهد بود.

رئیس شورای امنیت ملی کشور افزود: ملت ایران طبق اذعان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تعهد خود وفادار بود؛ دولت ایران به همه تعهداتی که دربرجام بوده عمل کرده است اما امروز شاهد آن هستیم که کشوری که به تعهدات بین المللی احترام نمی گذارد کیست؟ برجام توافق بین ایران و آمریکا نبوده که آمریکا بخواهد اعلام کند از این توافق خارج می شود. برجام یک توافق چند جانبه و بین المللی بوده است.

منبع: ایرنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24