Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در هفته های سپری شده از سال ٩٧ در حالی شاهد روند منفی کلیت بازار سرمایه بودیم و بیشتر سهم ها با افت قیمتی و بازدهی منفی همراه شدند که حتی شاخص کل از این امر مصون نبود. در فروردین ماه گذشته شاخص بورس با کاهش ١ درصدی مواجه شد و این متغیر کلیدی در هفته اول اردیبهشت ماه نیز افت ١ درصدی دیگری را از خود به نمایش گذاشت.در برخی نمادها افت قیمتی سهام به بالای ٢٠ درصد هم رسیده ، اما سد حمایتی سهامداران عمده بانک صادرات حتی باعث افت ١ درصدی قیمتی سهام بانک صادرات نیز نشده است!!!

سد حمایتی بانک صادرات

بورس24 : در هفته های سپری شده از سال 97 در حالی شاهد روند منفی کلیت بازار سرمایه بودیم و بیشتر سهم ها با افت قیمتی و بازدهی منفی همراه شدند که حتی شاخص کل از این امر مصون نبود.

در فروردین ماه گذشته شاخص بورس با کاهش 1 درصدی مواجه شد و این متغیر کلیدی در هفته اول اردیبهشت ماه نیز افت 1 درصدی دیگری را از خود به نمایش گذاشت.در برخی نمادها افت قیمتی سهام به بالای 20 درصد هم رسیده ، اما سد حمایتی سهامداران عمده بانک صادرات حتی باعث افت 1 درصدی قیمتی سهام بانک صادرات نیز نشده است!!!

همانطور که از جدول بالا مشخص می باشد بانک صادرات از ابتدای سال 97 تاکنون در محدوده قیمتی 62 تومان قرار داشته و حتی ریالی با کاهش قیمتی آن هم در شرایط منفی بازار همراه نبوده است ، همین حفظ قیمتی سبب شده تا سهامداران بانک صادرات از افت قیمتی سهامشان حتی در بدترین شرایط بازار مصون مانده و به نظر می رسد کف قیمتی سهم در این سطوح بسته شده است.

این روزها دو سهامدار حقوقی حامیان بی چون چرای سهام بانک صادرات هستند ، اولی گروه مالی سپهر صادرات و دیگری صندوق بازارگردانی سپهر آتی خوارزمی که به تازگی به کمک سهم آمده و در حال جمع آوری سهام بانک صادرات ایران است.

باید توجه داشت این روند حمایتی مختص بانک صادرات بوده است چرا که دیگر بانک بزرگ بازار سهام مثل بانک ملت از ابتدای سال جاری تاکنون از قیمت های 100 تومان به سطوح 90 تومانی کاهش قیمت داشته و سهامداران بانک با افت ارزش سهام خود مواجه شده اند.از سوی دیگر شفافیت بانک صادرات هم افزایش یافته است به طوری که گزارش های این بانک سریع تر از گذشته به بازار سهام مخابره می شود و هم اکنون عملکرد 12 ماهه شرکت در سال 96 بسته شده است.

در همین راستا اگر به حجم معاملات بانک صادرات از ابتدای سال جاری تاکنون توجه شود ، حتی در روزهای نیمه تعطیل سال شاهد فشار عرضه و حجم معاملات بالا در این سهم بودیم که با توجه به اطمینان بازار از حمایت های صورت گرفته به تدریج حجم های فروش کاهش یافته است.

به نظر می رسد با حفط این سطوح حمایتی اگر خبر مثبتی از بانک صادرات منتشر شود کفه ترازو به سمت تقاضا سنگینی کرده ، حتی بتوان به نوسانات مثبت بانک صادرات نیز خوشبین بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24