Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

اخیرا در خبرها آمده که طرح پتروشیمی مرجان که یکی از زیرمجموعه های تاپیکوست، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده به زودی وارد مدار تولید خواهد شد. اما خبرها حاکی از آن است که راه اندازی این طرح بر اساس برنامه ها انجام نخواهد گرفت و با تاخیر به بهره برداری خواهد رسید. از سوی دیگر بازگشایی دیرهنگام نماد حق تقدم تاپیکو و همزمانی آن با شرایط کنونی بازار موجب نارضایتی بسیاری از سهامداران این شرکت شده است. توقف ۵ ماهه نماد حق تقدم تاپیکو موجی از انتقادها را در بین سهامداران این شرکت به همراه داشته که چرا این سهم در شرایط نامناسب بازار در آستانه بازگشایی قرار گرفته است؟

بازگشایی حق تقدم تاپیکو ، چرا حالا...؟؟ / معاون تاپیکو توضیح می دهد...

بورس24 : اخیرا در خبرها آمده که طرح پتروشیمی مرجان که یکی از زیرمجموعه های تاپیکوست، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده به زودی وارد مدار تولید خواهد شد. اما خبرها حاکی از آن است که راه اندازی این طرح بر اساس برنامه ها انجام نخواهد گرفت و با تاخیر به بهره برداری خواهد رسید.

از سوی دیگر بازگشایی دیرهنگام نماد حق تقدم تاپیکو و همزمانی آن با شرایط کنونی بازار موجب نارضایتی بسیاری از سهامداران این شرکت شده است. توقف 5 ماهه نماد حق تقدم تاپیکو موجی از انتقادها را در بین سهامداران این شرکت به همراه داشته که چرا این سهم در شرایط نامناسب بازار در آستانه بازگشایی قرار گرفته است؟

فعلا مرجان مشکل یوتیلیتی دارد

اسلام خسروی عضو هیات مدیره و معاون مالی و پشتیبانی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره آخرین وضعیت طرح پتروشیمی مرجان اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده انتظار می رفت که طرح پتروشیمی مرجان به زودی راه اندازی شود ، اما با توجه به مشکلاتی یوتیلیتی پیش آمده برای این طرح بهره برداری از آن فعلا میسر نیست.

او اضافه کرد: در واقع هم اکنون شرکت پتروشیمی مرجان آماده بهره برداری است اما به دلیل مشکل یوتیلیتی هنوز این امر محقق نشده است. یوتیلیتی پتروشیمی مرجان شامل بخار، برق و سایر موارد است که تامین آن ها بر عهده پتروشیمی دماوند قرار دارد. مانند پتروشیمی فجر که یوتیلیتی پتروشیمی فن آوران را تامین می کند، دماوند نیز عهده دار تامین یوتیلیتی مورد نیاز مرجان است. مقرر شده بود که مدیران مربوطه در ساتا این مشکل را تاکنون مرتفع سازند اما هنوز برطرف نشده است.

وی در ادامه ابراز داشت: در واقع علت اصلی به تعویق افتادن بهره برداری از طرح پتروشیمی مرجان عدم برطرف کردن مشکل یوتیلیتی از سوی پتروشیمی دماوند است. پیش بینی می شود ظرف یک تا دو ماه آینده این مشکلات برطرف شده و مرجان آماده راه اندازی شود.

خسروی درباره تاثیر پتروشیمی مرجان بر تاپیکو اذعان کرد: تاپیکو به طور مستقیم مالک 17 درصد از سهام پتروشیمی مرجان است. پتروشیمی فن آوران که 50 درصد از مالکیت آن در اختیار تاپیکوست مالک 16 درصدی سهام پتروشیمی مرجان است. بنابراین به طور کلی 25 درصد از سهام پتروشیمی مرجان تحت مالکیت تاپیکو قرار دارد. در نتیجه پتروشیمی مرجان هر گونه عملکردی که داشته باشد 25 درصد بر روی تاپیکو اثر خواهد داشت.

چرا تاپیکوح 5 ماه متوقف ماند؟

در ادامه از این عضو هیات مدیره تاپیکو علت توقف طولانی مدت نماد حق تقدم شرکت را پرسیدیم. او پاسخ داد: یکی از دلایل توقف طولانی نماد حق تقدم تاپیکو این بود که در اداره ثبت شرکت ها باید اعضاء هیات مدیره جدید اعلام می شد و اعضاء هیات مدیره به دلیل زمان بر بودن دریافت تائیدیه از بورس دیر به ثبت شرکت ها معرفی شدند. دلیل دیگر بازگشایی دیرهنگام نماد حق تقدم تاپیکو این بود که آخرین وضعیت دارایی های سهامداران در سامانه سپرده گذاری باید اصلاح می شد و به علت تعداد بالای سهامداران این پروسه زمان زیادی را می طلبید.

او در خصوص اعلام نارضایتی سهامداران از توقف طولانی مدت نماد حق تقدم تاپیکو و بازگشایی آن در زمان نامناسب و شرایط بد بازار تصریح کرد: با توجه به این که اداره ثبت شرکت ها اخیرا مجوز مربوطه را صادر کرد شرکت نیز به محض دریافت مجوز نسبت به انجام امور لازم جهت بازگشایی نماد اقدام کرد. بنابراین ما در خصوص اینکه نماد حق تقدم در چه زمان و شرایطی بازگشایی شود نقشی نداشتیم و بازگشایی نماد در روزهای اخیر انتخاب شرکت نبود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24