Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

عباس عباسی ابیانه مدیر عامل شرکت لاستیک بارز در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ درباره تاثیر احتمالی خرید سهام یکی از شرکت های دوده ساز توسط یکی از تایرسازان بر این صنعت گفت: شرکت های تولیدکننده تایر تاکنون از نظر تامین مواد اولیه از شرکت های دوده ساز هیچ مشکلی نداشتند. با توجه به این که در کشور ما ۴ شرکت دوده ساز فعالیت می کند تولیدات این شرکت ها پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان تایر بوده و تا کنون مشکلی از این بابت وجود نداشته است...

تایرسازان در دوده سازان مالک می شوند؟؟

بورس24 : مدتهاست که خبرهایی از احتمال خرید سهام دوده صنعتی پارس یا کربن ایران توسط برخی از شرکت های تولیدکننده تایر شنیده می شود. در صورت وقوع این اتفاق و تکمیل زنجیره تولید آیا صنعت تایر کشورمان دچار تحولات مثبتی خواهد شد؟

در صنعت تایر مشکلی نیست که با خرید سهام دوده سازها مرتفع شود

عباس عباسی ابیانه مدیر عامل شرکت لاستیک بارز در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره تاثیر احتمالی خرید سهام یکی از شرکت های دوده ساز توسط یکی از تایرسازان بر این صنعت گفت: شرکت های تولیدکننده تایر تاکنون از نظر تامین مواد اولیه از شرکت های دوده ساز هیچ مشکلی نداشتند. با توجه به این که در کشور ما 4 شرکت دوده ساز فعالیت می کند تولیدات این شرکت ها پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان تایر بوده و تا کنون مشکلی از این بابت وجود نداشته است.

وی افزود: با توجه به این که در زمان فعلی که هیچ یک از دوده سازان وابسته به تایرسازان نیستند و تولیدکنندگان تایر مشکلی در تامین دوده مورد نیاز خود ندارند بنابراین اگر یکی از دوده سازان به یکی از تایرسازان نیز وابسته شود تاثیری در تامین مواد اولیه تایرسازان نخواهد داشت.

از او پرسیدیم خرید سهام یکی از دوده سازان توسط یکی از تایرسازان چه تاثیری بر سودآوری شرکت خریدار خواهد داشت؟ وی تصریح کرد: کل گردش مالی، درآمد و سود شرکت دوده صنعتی به اندازه ای نیست که اگر یکی از تایرسازها سهام آن را خریداری کند اثر قابل توجهی بر روی سوداوری آن داشته باشد. بنابراین انتظار نداریم خرید سهام این شرکت توسط یکی از تولیدکنندگان تایر موجب افزایش EPS شرکت شود.

در پایان از عباسی پرسیدیم که آیا صنعت تایر به دنبال افزایش قیمت است؟ او در پاسخ گفت: این موضوع توسط انجمن تایرسازان دنبال می شود و بهتر است انجمن در این باره پاسخگو باشد.

لازم به ذکر است طی روزهای اخیر تنها دبیر انجمن تایرسازان در گفت و گو با خبرنگار بورس24 اعلام کرده بود که صنعت تایر از سال 93 تا کنون هیچ گونه افزایش نرخی نگرفته و با توجه به تغییرات نرخ ارز برای تایر نیز مانند سایر کالاهای اساسی باید تسهیلاتی در نظر گرفته شود یا نرخ محصولات افزایش یابد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24