Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

​اگر برجام به نتیجه نرسد افت هیجانی در بازار به وجود می آید که شاخص را تا مرز ٨٩ تا ٩٠هزار پایین می آورد. البته بازار تا حدودی این موضوع را پیش خور کرده است.

پیش بینی مهراد پایدار و بهزاد صمدی از وضعیت بورس پس از ٢٢ اردیبهشت

بورس24 : وضعیت بازار چه می شود؟ این سوالی است که که ذهن سهامداران را با نزدیک شدن به تاریخ 22 اردیبهشت ماه مشغول به خود کرده است. قرار است آمریکا در این تاریخ اعلام کند که به برجام پایبند خواهد ماند یا نه. اگر آمریکا از برجام خارج شود، اینکه چه سهامی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت جای سوال دارد. تحلیل گران عنوان می کنند سهام سیمانی ، خودرویی ، ساختمانی ، غذایی و لاستیک سازی روند عادی در پیش خواهند داشت و همین روند کنونی ادامه دار خواهد بود؛ اما اینکه چه بر سر سهام اصلی بازار یعنی کامودیتی ها و پتروشیمی ها خواهد آمد، هنوز مشخص نیست.

به هر حال یا وضعیت به همین روند باقی می ماند یا اینکه وضعیت برخی صنایع اصلاح خواهد شد. در نهایت قیمت ها به چه سمت و سویی پیش خواهند رفت؟ تکنیکالیست ها با مطالعه رفتار و حرکات قیمت و حجم سهام در گذشته و پیش بینی قیمت و روند آینده سهم به این نتیجه رسیده اند که بازار همینی است که می بینیم و خیلی از این چیزی که هست، بدتر نخواهد شد!

مهراد پایدار، یکی از تکنیکالیست های بورس تهران در خصوص وضعیت آینده قیمت های بازار سهام پس از خروج احتمالی آمریکا از برجام به خبرنگار بورس24 گفت: اولین نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که به نظر نمی رسد بازار تغییر محسوسی داشته باشد.

وی ادامه داد: به هر حال دو سناریو برای برجام وجود دارد، یا اینکه برجام به نتیجه می رسد که در این صورت ممکن است تا مدتی رشد هیجانی داشته باشیم و احتمالا شاخص به سقف 96هزار واحد برسد اما پس از آن دوباره با ریزش همراه خواهد شد.

او گفت: به هر حال به نتیجه رسیدن برجام هم بندها و توافقاتی خواهد داشت که روی صنایع و در نهایت بازار تاثیر گذار خواهد بود.

پایدار در خصوص احتمال خروج آمریکا از برجام گفت: اگر برجام به نتیجه نرسد افت هیجانی در بازار به وجود می آید که شاخص را تا مرز 89 تا 90هزار پایین می آورد. البته بازار تا حدودی این موضوع را پیش خور کرده است.

بازار همینی است که می بینید!

این تکنیکالیست بازار سرمایه گفت: از نظر تکنیکالی این رشد تا سقف 96هزار واحدی بازار و افت تا مرز 89هزار در دوره زمانی 2 تا سه ماه طول می کشد. پس به طور کلی می توان گفت بازار همچنان ثابت باقی می ماند.

وی گفت: به هر حال با این تفاسیر برخی از صنایع با رشد همراه می شوند، چرا که در کف قیمتی خود قرار دارند. به طور مثال سهام خودرو و ساختمانی جای مانور دارند.

پایدار گفت: البته از نظر زمانی و قیمتی کامودیتی ها جای اطلاح و تغییر سقف جدید دارند. در کل جای نگرانی برای بازار وجود ندارد.

در ادامه بهزاد صمدی، تحلیلگر تکنیکال بازار در خصوص بازار پس از ۲۲ اردیبهشت ماه به خبرنگار بورس24 گفت: شاخص کل از سال ۹۲، در قالب یک الگوی هارمونیک روند صعودی بلند مدت خود را ادامه داد.

وی ادامه داد: همانطور که در چارت شاخص کل مشاهده می شود، بعد از شکست الگوی کلاسیک مثلث، شاخص رشد خوبی را تجربه کرد و با ورود نقدینگی خوب، از حوالی 81 هزار واحد تا 99400 واحد رشد نمود.

او گفت: با شکل‌گیری واگرایی منفی و وارد شدن اندیکاتور شاخص قدرت نسبی به محدوده اشباع فروش، در واقع الگوی هارمونیک ALT SHARK 2 تکمیل و روند اصلاحی شاخص آغاز شد. البته با توجه به چارت در نقطه انتهای الگوی هارمونیک شاهد یک الگوی برگشتی از نوع سر و شانه سقف نیز بودیم که تارگت این الگو حوالی 91 هزار واحد خواهد بود.

صمدی گفت: باتوجه به اینکه در هفته گذشته اندیکاتور شاخص قدرت نسبی سطح حمایتی مهمی را از دست رفته می بیند انتظار داریم همراه با نوسانات حوالی 93 هزار واحد شاهد یک رشد موقت وسپس حرکت به تارگت الگو یعنی 91 هزار واحد باشیم .

وی گفت: نظر بنده در مورد برجام این است که در هر دو حالت یعنی چه در صورت تایید مشروط دوباره برجام توسط ترامپ و چه خروج از برجام شاهد واکنش ایران خواهیم بود. ایران فقط و فقط زمانی در برجام حضور خواهد داشت که برجام حفظ شود و بدون تغییر بماند. لذا انتظار داریم شاخص همچنان در 2 تا 3 ماه آینده اصلاحی به روند خود ادامه دهد و شرکت ها و سهامداران کمی از شوک برجام خارج شوند تا بازار به روند متعادل خود بازگردد. اصلاح شاخص تا 91 هزار واحد ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بعد از آرامش سیاسی و بهبود وضعیت، بازار توانایی حرکت به سمت 113 هزار واحد را خواهد داشت که از نیمه دوم سال 97 می تواند این موج صعودی بعدی آغاز شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24