Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مهدی سدیدی معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در خصوص علل کاهش حجم معاملات در بازار سرمایه به بورس ٢۴ گفت: در حال حاضر بازار سرمایه به دو دلیل عمده با کاهش اقبال سرمایه گذاران روبرو است. یکی ریسک سیاسی ناشی از ابهام در وضعیت برجام و دیگری ریسک نوسانات نرخ ارز ، این دو مورد را می توان از عوامل اصلی شرایط حال حاضر بورس دانست...

دلیل خرید های توسعه ملی در شفا دارو اعلام شد

بورس24 : حجم معاملات در بازار سرمایه این روزها با افت زیادی روبرو است و این بخش از اقتصاد مورد بی مهری قرار گرفته است و ظاهرا باید بازار روی پای خود بایستد و امیدی به هیچ کس نیست مگر خود ارکان این بازار.

بازار سرمایه ایران بیش از آن که درگیر اهرم های اقتصادی باشد ، درگیر سیاست است و منتظر نشسته تا ببیند بازی های سیاسی چه می شود. اما بسیاری از اقتصاددانان بورس را دماسنج اقتصاد کشور می دانند و از ابتدای سال 97 تا کنون حال این شاخص آن طور که باید خوب نبوده است ، بنابراین اگر شاخص اندازه گیری اقتصاد کشور را بازار سرمایه بدانیم باید گفت حال اقتصاد اصلا خوب نیست.

مهدی سدیدی معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در خصوص علل کاهش حجم معاملات در بازار سرمایه به بورس24 گفت: در حال حاضر بازار سرمایه به دو دلیل عمده با کاهش اقبال سرمایه گذاران روبرو است. یکی ریسک سیاسی ناشی از ابهام در وضعیت برجام و دیگری ریسک نوسانات نرخ ارز ، این دو مورد را می توان از عوامل اصلی شرایط حال حاضر بورس دانست.

وی ادامه داد: در این شرایط سرمایه ­گذاران با ابهامات بسیاری مواجه اند که این موضوع موجب شده تا آن ها با احتیاط بیشتری رفتار نمایند و تصمیمات خود را تا مشخص شدن این موضوعات به تعویق بیندازند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا درآمد عملیاتی «وتوسم» به نسبت مدت مشابه افت 70 درصدی داشته است نیز گفت:کاملاً مشخص است که درآمدهای ناشی از فروش سرمایه­ گذاری ­ها در شرکت­ های سرمایه ­گذاری از یک روند خطی تبعیت نمی ­کند، یعنی این درآمد ارتباط مستقیمی با ماه شمسی ندارد. طبیعتاً در سال جاری نیز در صورت شناسایی فرصت مناسب، اقدام به فروش سرمایه ­گذاری ­ها نموده و به اهداف بودجه برآوردی خود خواهیم رسید و مشکل خاصی در خصوص اجرای برنامه ها نداریم.

سدیدی در خصوص علت خرید پر حجم شفا دارو هم گفت: خرید سهام شرکت سرمایه ­گذاری شفادارو با توجه به ارزندگی آن در قیمت ­های کنونی می باشد. به زعم ما نسبت Dبه P شرکت که حاصل از بررسی ­های کارشناسی است، می ­تواند بالای 20 درصد باشد که بیشتر از D به P بسیاری از شرکت ­های موجود در بازار بورس است. همچنین سهام شرکت هم اکنون در حدود 64 درصد NAV آن معامله می ­گردد که در مقایسه با سایر شرکت های مشابه بسیار جذاب است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24