Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

طرح راه اندازی تعاونی‌های مسکن محله و مشاغل خرد خانگی در محلات هدف بازآفرینی با همکاری نمایندگان معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تهیه و تصویب می شود.

راه اندازی تعاونی های مسکن در بافت های فرسوده

به گزارش بورس24 ، عباس آخوندی در جلسهچهلمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی راه‌اندازی تعاونی‌ها برحسب موضوع فعالیت نه تقسیمات جغرافیایی را مطرح کردو با تأکید بر اینکه تعاونی‌ها در ایران بین دو بخش سرمایه‌گذاری و تولید تفکیکی قائل نیستند، تصریح کرد:مسکن مهرنتیجه عدم تفکیک دو موضوع تولید و سرمایه‌گذاری توسط تعاونی‌های مسکن است.

وی ادامه داد:نباید در بحث تعاونی‌ها انحصارطلبی حاکم باشد، این امر موجب از بین رفتن رقابت شده و وانحصارطلبی مغایر با سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این‌که چگونگی راه اندازی وتشکیل تعاونی‌ها را نیازمند بررسی و اصلاح دانست و افزود: کانالیزه کردن امتیاز از طریق تعاونی‌ها موجب بروز فساد می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در بخش مسکن بیشترین همکاری و جلب مشارکت مردمیاز طریق تعاونی‌ها صورت گرفته اما این بخش را در ایران تعریف نشده و فاقد برنامه مدون است، گفت: تعاونی سرمایه‌گذاری مسکن نبایدمستقیم وارد بحث ساخت و ساز مسکن شود. این تعاونی می‌تواند وارد بازار بورس شده ولی ورود آن به کار مهندسی امری نادرست است.

آخوندی بیشترین مسئله تعاونی‌های مسکن را عدم تعریف صحیح شرح وظایف و پرداختن به وظایف جانبی از جمله ساخت و ساز مسکن دانست.

مصوبات جلسه مذکور به شرح ذیل است؛

1) الزامات تحقق برنامه ملی بازآفرینی شهری جهت طرح و تصویب در هیأت محترم دولت در دستور کار دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری قرار گیرد.

2) مقرر شد کلیه دستگاه‌های عضو و کارگروه‌های ذیل ستاد ملی بازآفرینی شهری (با مسئولیت رئیس کارگروه) طی ده روز آینده طرح‌ها، برنامه‌ها و اولویت‌های سال 1397 را به دبیرخانه ستاد ملی (شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران) ارسال نمایند.

3) مقرر شد دستورالعمل راه‌اندازی تعاونی‌های مسکن محله و مشاغل خرد خانگی در محلات هدف بازآفرینی با همکاری نمایندگان معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تهیه و در ستاد ملی بازآفرینی شهری طرح و تصویب گردد.

4) ارائه گزارش تفصیلی بانک مسکن در خصوص تعاونی‌های مسکن و تسهیلات نوسازی مسکن در دستور کار جلسه آتی ستاد قرار گیرد.

5) پیشنهاد عضویت معاونت اجتماعی ناجا در کارگروه شبکه ملی سمن‌ها مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24