Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

«وبصادر» با تعیین تکلیف بیش از ٨٥ هزار میلیاردریال از مطالبات غیر جاری خود در سال ٩٦، بالغ بر ٧٣٠٠ میلیاردریال از مطالبات خود را به صورت نقدی وصول کرد...

٨۵٠٠ میلیارد تومان از مطالبات بانک صادرات تعیین تکلیف شد

بورس24 : با توجه به رویداد‌های قابل تامل بانک صادرات ایران در اواخر سال گذشته،با حضور مدیریت جدید برخی از چالش‌های عمده این بانک بزرگ بورسی با بازگشایی نماد» وبصادر» سامان یافت.

بر این اساس به گونه ای سهام این بانک در چرخه معاملات بورس قرار گرفت و سبب دلگرمی سهامداران بانک صادرات ایران شد. البته برای تسریع در ساماندهی مشکلات این بانک، به‌عنوان نمونه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم مطالب ارزنده‌ای را بیان داشت. مجموع این مسایل نوعی دلگرمی و عزم جزم را برای بهبود سایر مسایل، پیش رو مدیران این مجموعه بزرگ بانکی قرار داد.

بر پایه این گزارش، نشست هم‌ اندیشی مدیران عالی شبکه بانک صادرات ایران با حضور مدیر عامل، اعضای هیأت‌ مدیره، معاونین مدیرعامل، مدیران امور، مدیران مناطق و استان‌ها و روسای ادارات با هدف تبیین،تشریح سیاست‌‌ها و برنامه‌‌های استراتژیک بانک در سال 1397 در قالب بودجه ابلاغی سال 97 برگزار شد.

تاکید بر پیگیری اهداف و برنامه‌های ابلاغی

حجت‌ اله صیدی مدیر عامل بانک صادرات ایران با تقدیر از اقدامات انجام شده برای بهبود منابع و تلاش‌‌های صورت گرفته در ماه‌‌های اخیر، اهتمام برای برگزاری موفق مجمع سال مالی 96 بانک صادرات ایران را به سه راهکار تلاش مضاعف در فضای کسب و کار کنونی، مد نظر قرار دادن مشکلات کلان نظام بانکی و تلاش دوچندان برای کنترل آنها و افزایش فعالیت تمامی همکاران برای تحقق برنامه‌‌ها و اهداف بلند‌مرتبه بانک در بودجه سال 97 منوط دانست. همچنین همکاری تک تک کارکنان، پایش مستمر اهداف و برنامه‌ها، همکاری تنگاتنگ با مشتریان و برداشتن گام‌های بلند در بازاریابی از جمله مواردی بود که صیدی به آجرای آن‌ها اشاره داشت. مدیر عامل بانک صادرات ایران در نشست هم اندیشی سراسری مدیران این بانک، پیگیری اهداف و برنامه‌های ابلاغی سال ٩٧ را مورد تاکید قرار داد.

واکاوی بودجه و توسعه فعالیت‌های بین‌المللی ارزی

البته دراین مراسم غلام سوری نائب رییس و عضو هیأت مدیره بانک صادرات، توسعه فعالیت‌های بین‌المللی ارزی شعب داخلی و خارجی را مورد اشاره قرار داد. رضا صدیق دیگرعضو هیأت مدیره نیز به واکاوی جزییات بودجه سال ٩٧ بانک و بررسی راهکارهای دست یابی به بهترین نتایج آن پرداخت.

همچنین برشمردن دستاوردهای ماه‌های اخیر، تلاش برای بهبود نسبت‌های منابع و مصارف، جانمایی بهتر شعب، جذب بیشتر منابع ارزان قیمت، رعایت دقیق‌تر بسته اعتباری نیز از جمله مواردی بود که در این نشست توسط امیر یوسفیان معاونت اعتباری و علی حاجی‌پور معاونت شعب و بازاریابی بانک صادرات ایران مورد بررسی قرار گرفت.

وصول 7300 میلیاردریال از مطالبات

این گزارش می‌افزاید که بانک صادرات ایران با تعیین تکلیف بیش از ٨٥ هزار میلیاردریال از مطالبات غیر جاری خود در سال ٩٦، بالغ بر ٧٣٠٠ میلیاردریال از مطالبات خود را به صورت نقدی وصول کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک طی سال ٩٦، در راستای مدیریت و کنترل مطالبات غیرجاری و بارویکرد تقویت توان پرداخت تسهیلات به بخش تولید، تسهیل در تأمین مالی مشتریان و همچنین اعمال مساعدت با مدیونین مشمول تبصره ٣٥ قانون اصلاح قانون بودجه سال ٩٥، با استفاده از طرق مسالمت‌آمیز بیش از ٨٥ هزار و ٥٤٤ میلیاردریال از بدهی بنگاه‌های اقتصادی را مورد رسیدگی قرار داد که از این میان مبلغ ٧٣٣١ میلیاردریال به صورت نقدی وصول و مابقی تعیین تکلیف شد.بنا براین گزارش، بانک صادرات ایران طی سال گذشته، در راستای حمایت از اشتغال و تولید داخلی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مبلغ ٧٤ هزار و ٢٢ میلیاردریال از بدهی بنگاه‌های فعال و نیمه فعال را از طرق مسالمت‌آمیز تعیین تکلیف کرد.

همچنین به منظور مساعدت با مدیونین با مبالغ بدهی خرد و در راستای اجرای ماده ٢ آیین نامه اجرایی تبصره ٣٥ قانون اصلاح قانون بودجه سال ١٣٩٥، با رعایت ابلاغیه‌های بانک مرکزی، تعداد ٧٥ هزار و ١٢٣ فقره قرارداد بالغ بر ١١ هزار و ٥٢٢ میلیاردریال از مشمولین بند مذکور را مورد رسیدگی قرار داد که مجموعا ضمن رسیدگی و تعیین تکلیف ٨٥ هزار و ٥٤٤ میلیاردریال از پرونده‌های مطالباتی، در حدود ٧٣٣١ میلیاردریال از مطالبات نیز به صورت نقدی به حیطه وصول درآمد.

تعیین تکلیف ٨٠ درصد قرارداد‌های ذخیره ارزی

علاوه برآن، این بانک به منظور مساعدت با واحدهای تولیدی بدهکار استفاده کننده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی، در حدود ٨٠ درصد از قراردادهای مذکور، با مانده بدهی ٤٧ هزار و ٨٧٠ میلیاردریال را تعیین تکلیف کرد.

وصول بخشی از مطالبات «میزان»

همچنین بانک صادرات ایران، در راستای دریافت مطالبات از بدهکاران مؤسسه منحله میزان، تعداد ١٠٤٣ پرونده مطالباتی را بررسی نموده و ٤٦٠ میلیاردریال از مطالبات این بخش را نیز وصول کرد.

سایر اقدامات در یک نگاه

البته از جمله اقدامات بانک صادرات ایران در حوزه مطالبات طی سال گذشته، می‌توان به امهال دوساله بدهی مشتریان آسیب دیده از زلزله در مناطق زلزله‌زده غرب کشور، تسویه قراردادهای مطالباتی با مانده کمتر از ٢ میلیاردریال، با استفاده از عقد مرابحه و همچنین تصویب الزام کلیه واحدهای اجرایی بانک به اعمال بخشودگی مابه‌التفاوت نرخ سود و نرخ خسارت تاخیر (٦ تا ١٤ درصد) نسبت به قراردادهای مطالباتی کمتر از یک میلیاردریال روستاییان اشاره داشت.

منبع : هفته نامه بورس

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24