Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

همه می دانند، قصه شنیدنی این شرکت نیز به پایان خود نزدیک شده است. بالاخره پس از این همه سماجت و پیگیری از سوی سازمان بورس برای احقاق حقوق سهامداران «های وب» و رسیدن به واقعیت ماجرا و تلاش های مدیر عامل شرکت در فضای مجازی ، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در گفت و گو با بورس ٢۴ تصریح کرد که با ارائه صورت های مالی « های وب» ما هیچ مشکلی برای بازگشایی نداریم...

تنها شرط بازگشایی «های وب» / گزارش مدیر و مالک سهم از آخرین وضعیت «داده گستر عصر نوین»

بورس24 : همه می دانند، قصه شنیدنی این شرکت نیز به پایان خود نزدیک شده است. بالاخره پس از این همه سماجت و پیگیری از سوی سازمان بورس برای احقاق حقوق سهامداران «های وب» و رسیدن به واقعیت ماجرا و تلاش های مدیر عامل شرکت در فضای مجازی ، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در گفت و گو با بورس24 تصریح کرد که با ارائه صورت های مالی « های وب»  ما هیچ مشکلی برای بازگشایی نداریم.

"یاد کردی" از گذشته ...

شرکت «های‌وب»؛ تصمیم به خرید غول اینترنتی ایران «پارس آنلاین» می گیرد و بهانه برای تحقیق و تفحص سازمان بورس از این شرکت آغاز می شود. تا جایی که باید «های وب» برای خرید پارس آنلاین ۸۸۲ میلیارد تومان بپردازد. اما این که نحوه پرداخت این پول و اساسا نحوه انجام این معامله چگونه باشد ؛ نخستین سوال سازمان از شرکت بوده است که باعث شد پای جامعه حسابداران هم به این ماجرا باز شود.

جامعه چند هفته ای پرونده «های وب» را بررسی می کند و با بررسی های انجام شده از سوی این نهاد معتبر ، در روزهای پایانی سال 96 نامه ای به صورت محرمانه به سازمان بورس ارائه می شود، بدون انتشار عمومی و حتی بدون جواب به ناشر ! سازمان بورس هم پس از مطالعه اطلاعات با ابهامات مجددی رو به رو می شود و ظاهرا درخواست بررسی مجددی به جامعه حسابداران رسمی ارائه می دهد. به هر صورت با وجود این رفت و آمد ها و داد و ستد های بین سازمانی ، در نهایت طی اطلاعیه ای از سوی سازمان  بورس قرار می شود که «های وب» صورت های مالی خود را ارائه دهد تا نماد برای بازگشایی آماده شود.

حال ریش و قیچی در دستان مدیر عامل « های وب» است که با سرعت عمل خود ، این مسئولیت را از دوش خود برداشته و هر چه سریع تر شفاف سازی سازمان را در خصوص ارائه مدارک انجام دهند تا دیگر حرف و حدیثی باقی نماند.

و اما؛ در فضای مجازی چه گذشت؟

سید ایمان میری مدیر و مالک داده گستر عصر نوین همچنان با سهامدارن خود در تلگرام در خصوص مشکلات و روند کار گفت و گو می کند  که در آخرین صحبت های خود اشاره کرده؛ من امروز ( روزچهارشنبه) با حسابرس 2 ساعتی جلسه داشتم و مفصل صحبت کردیم. همچنین طی 5 نوبت تلفنی و مجموعا بیش از یک ساعت مزاحم آقای روشن قلب بودم.

وی اظهار داشته که؛ با نامه ای که برای شرکت ارسال شده است(منظورم شفاف سازی نیست، بلکه نامه ای است که در شفاف سازی به آن اشاره شده است) 9 ابهام مطرح شده است که ما تا یکشنبه مجددا به تمام موارد به صورت تجمیعی در یک نامه پاسخ خواهیم داد و این طور که من از آقای روشن قلب شنیدم، جواب ما در زمان کوتاهی از طریق کدال انتشار پیدا خواهد کرد.

یک ماه زمان برای ارائه گزارش...

میری گفته : برآورد ما از زمان ارایه گزارش مالی حسابرسی شده، پایان خرداد است و مهم ترین دلیلش هم ابهام در نحوه شناسایی درآمد است (پاسخ آخر جامعه حسابداران رسمی هم از نظر حسابرس ابهام دارد و خود سازمان هم نظرش این هست که باید هیئت مدیره و حسابرس خودشان تصمیم بگیرند و آن ها تعیین تکلیف نهایی را انجام نمی دهند) نهایتا قرار شد خود حسابرس از جامعه استعلام کند و هر دو روش ممکن در نحوه شناسایی درآمد را بیان کند و از جامعه بخواهد که تعیین تکلیف کند که کدام روش درست است تا بر اساس آن تعدیلات انجام شود و بر اساس همین پاسخ جامعه، نحوه استهلاک گرفتن هم مشخص می شود.

شرط و شروط ناظر و صحبت های ناشر...

میدر عامل « های وب» می گوید : طبق صحبتی که من با بورس داشتم شرط بازگشایی نماد را انتشار صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به 29 اسفند 96 اعلام کرده اند. این یعنی ، پاسخ آخر جامعه ، ابهام در خصوص زمان شروع درآمد را برطرف کرده است.بر اساس نظر جامعه زمان شروع شناسایی درآمد، شروع دوره ارائه خدمت و متناسب با انجام تعهدات است.

طبق گفته وی، در قرارداد uso1 زمان شروع 10 آبان  95 است و برای قرارداد دوم در سال 97 خواهد بود.در قرارداد جدید هم بر اساس هر روستا به صورت جداگانه (برای اطمینان این مورد را مجددا با جامعه چک خواهیم کرد).

ابهام اساسی چه بود؟!

وی می گوید : ابهام اساسی در عبارت "متناسب با انجام تعهدات" است.چون نظر بورس این بود که تعهد قرارداد صرفا  "ارایه خدمت "است و ما مطابق قرارداد و متن نامه تاییدیه گواهی قبولی نهایی که توسط مجری صادر شده است، دو تعهد به قرار زیر است ؛ الف :تامین خدمت و ب: ارایه خدمت؛ بنابراین ما می گوییم که بر اساس این نظر باید درآمد(40 درصد کل مبلغ قرارداد) مربوط به دوره ایجاد خدمت را در پایان دوره اول و شروع دوره تامین خدمت شناسایی کنیم و نظر بورس بر خطی بودن درآمد است.

این نامه تاییدیه گواهی قبولی نهایی است که در شفاف سازی به آن اشاره شده است ، اما خود نامه منتشر نشده است.

بنده متعهد می شوم؛ ضررش با من !!!

میری اشاره دارد که، اگر کسی ضرر کند تمام مواردش در تعهد بنده است و من قبلا هم این نامه را به سازمان ارسال کردم.مشکل اینجاست که نمی دانیم چطوری مردم متضرر می شوند؟خدا را شکر تا حالا که این گونه نبوده است و اطلاع از وقوع اتفاقات آینده هم غیر ممکن است ، اگر کسی ضرر کند بلاشک بنده مسئول هستم نه شرکت.!

میری می گوید؛ ما ظرف مدت 5 روز بعد از تعیین تکلیف نحوه شناسایی درآمد از طرف جامع، صورت های مالی تعدیل شده را جهت اظهار نظر به بازرس و حسابرس ارایه می کنیم.

جامعه تمام شود، مالیات شروع می شود؟

وی می گوید؛ مهمترین دغدغه اداره مالیات است که پس از دریافت نامه جامعه مراتب کتبا با اداره مالیات منعکس می شود و به نظر بنده با توجه به تبعات مهم و غیر قابل گذشت، اظهار نظر اداره مالیات ملاک نهایی تصمیم در مجمع خواهد بود.قانونا بعد از ارائه صورت های مالی توسط هیئت مدیره، حسابرس طی 20 روز اعلام نظر می کند.انشا الله تا یکشنبه جواب را به سازمان بورس ارسال خواهیم کرد.در این خصوص کل اطلاعات منتشر نشده است و من تلفنی خواهش کردم که مابقی مستندات همراه این موضوع منتشر شود که قرار شد ما مجددا در پاسخ نامه سازمان جواب بدهیم.

قرار داد USOو جزییات آن...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24