Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در حالی سهامدار عمده پلی اکریل اصفهان برنامه انحلال این شرکت را دنبال می کند که یک مقام نظارتی به بورس ٢۴ گفته با برگزاری صرفا یک مجمع شرکتی منحل نمی شود...

داستان «شپلی»

بورس24 : سال 95 بود که شرکت پلی اکریل ایران با مجوز مجمع افزایش سرمایه 627 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها داد و سرمایه اسمی این شرکت از 49.1 میلیارد تومان به حدود 357 میلیارد تومان افزایش یافت؛ اما با وجود این افزایش سرمایه باز هم شرکت پلی اکریل از زیان خارج نشد و در منجلاب ماده 141 خود باقی ماند.

Description: https://boursepress.ir/img/files/757401535910745423.jpg

اما مشکل از کجاست؟ چرا کسی به داد این شرکت ها نمی رسد که به سرنوشت "آزمایش و ده ها شرکت مشابه دیگر" دچار نشوند.بررسی های ما نشان می دهد که بخش پلی استر کارخانه «شپلی» با همه ظرفیت فعال است اما بخش های اکریلیک یک و دو به علت فراهم نشدن مواد اولیه، هنوز راه اندازی نشده اند و تولید در آن ها متوقف است که با تامین مواد اولیه مورد نیاز، به زودی پلی اکریل با همه ظرفیت خود به خط تولید بازمی گردد و دوباره مانند سال های گذشته فعال خواهد شد که همه این موارد به نقدینگی نیاز دارد و واقعا باید گفت حال این شرکت خوب نیست ...!

با توجه به کاهش تولید و نبود مواد اولیه ، یکی از مشکلات این شرکت تعطیلی موقت کارخانه بوده که به موجب آن بخش بیشتری از کارکنان شرکت از کار بیکار شده اند. شرکت پلی اکریل با حدود ۴۰ سال سابقه و حدود ۲ هزار کارگر و کارمند در سال های گذشته دچار مشکل مالی شد و طی دو سال اخیر از فعالیت و تولید بازماند و کارگرانش زیر پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

این مشکلات تا جایی ادامه پیدا کرد که طی هفته گذشته با برگزاری مجمع فوق العاده برخی تصمیمات در مورد انحلال و یا بقای شرکت مطرح شد ، این موضوع تا جایی سرو صدا داشت که برای بررسی بیشتر به مجمع تنفس داده شد و بررسی موضوع به مجمع دهم اردیبهشت ماه موکول شد.

البته ظاهرا شرکت های زیادی هستند که با دستور جلسه در خصوص ماده 141 به مجمع می روند و در نهایت با رای حاضرین، دستور به ادامه فعالیت داده می شود. به همین خاطر و برای روشن شدن موضوع با مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار مصاحبه ای داشته ایم و در خصوص نحوه و جزئیات این موضوع هم مطلع شدیم.

سعید محمد علیزاده مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص مجمع اخیر شرکت پلی اکریل ایران و شایعه انحلال این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: مطابق اساسنامه نمونه شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس، برای برگزاری مجامع جهت انحلال٬ نیاز به گزارش پیشنهادی هیئت مدیره (شامل دلایل و عواملی که اعضای هیئت مدیره به استناد آن پیشنهاد انحلال شرکت را ارائه نموده اند) و اظهارنظر بازرس در خصوص گزارش مزبور می باشد. همچنین مجمع عمومی فوق العاده با موضوع انحلال اختیاری شرکت ، با حضور حداقل 75 درصد از دارندگان سهام رسمیت می یابد که در مجمع فوق العاده مورخ 97.01.30 هیچ یک از شرایط فوق برقرار نبوده است.

وی گفت: در حال حاضر فقط مجمع عمومی فوق العاده برگزار شده و با توجه به عدم اخذ تصمیم ، مجمع با تنفس مواجه شده است.

به گفته وی٬ برای شرکت های مشمول ماده ۱۴۱ و تعیین تکلیف در خصوص انحلال و یا بقای شرکت، مجمع تشکیل می شود و شرکت های زیادی در بورس از این قبیل مجامع داشته اند که اکثر آن ها با تایید مجمع به فعالیت خود ادامه دادند.

محمد علیزاده در پاسخ به این سوال که اگر بر فرض محال انحلال انجام شود چه پیش می آید؟ گفت: طبق قانون تجارت انحلال قوائد و قانون مشخصی دارد که باید دارایی ها و بدهی های شرکت مشخص گردیده و سپس تصمیم گیری شود.

وی گفت: در حال حاضر به جز تنفس مجمع اتفاق دیگری رخ نداده و سهامداران نگران نباشند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24