Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

ابوالفضل اسمائیل زاده معاون اقتصادی مدیر عامل ایران خودرو در خصوص افزایش نرخ دلار و تاثیر آن بر افزایش نرخ محصولات این شرکت به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: به هر حال با افزایش نرخ ارز به تدریج باید شاهد افزایش قیمت محصولات باشیم...

افزایش نرخ خودرو «دیر یا زود» دارد ؛ اما «سوخت و سوز» نه!

بورس24 : رشد 450تومانی ارز مبادله ای از3750به 4200 تومان موجب شد بسیاری از صنایع وابسته به واردات مواد اولیه با شوک قیمی مواجه شوند و حداقل به میزان افزایش نرخ دلار ، قیت محصولات خود را تعدیل کنند.

البته به گفته مدیران ایران خودرو ، این شرکت تاکنون با وجود افزایش قیمت ارز افزایش نرخی در محصولات نداشته ، ولی با توجه به افزایش محتمل قیمت مواد اولیه، رشد نرخ محصولات این کارخانه خودروسازی «دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد»

ابوالفضل اسمائیل زاده معاون اقتصادی مدیر عامل ایران خودرو در خصوص افزایش نرخ دلار و تاثیر آن بر افزایش نرخ محصولات این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: به هر حال با افزایش نرخ ارز به تدریج باید شاهد افزایش قیمت محصولات باشیم.

وی گفت: این موضوع طبیعی است که افزایش نرخ ارز موجب ، بالارفتن قیمت تمام شده محصولات وارداتی و CKDمی شود و روی قیمت ها تاثیر گذار خواهد بود.

اسمائیل زاده در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت محصولات ایران خودرو افزایش نرخ داشته؟ گفت: تاکنون سیاستی برای افزایش نرخ نداشتیم ولی به هر حال در آینده این اثر افزایش نرخ خودش را در قیمت های محصولات نشان می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این که ایران خودرو مشمول ماده 141نیست آیا برنامه تجدید ارزیابی دارایی ها دارد؟ گفت: واحد اقتصادی به دنبال راه حلی برای اصلاح ساختار هستند اما هنوز به نتیجه نرسیده اند که از چه مرحله ای استفاده شود و طی این روز های اخیر از آخرین وضعیت این برنامه اطلاعی ندارم.

اسمائیل زاده در خصوص وضعیت همکاری و یا عدم همکاری ایران با خودروسازی پژو گفت: این همکاری ادامه دارد و ما با شرکت پژو جوینت فنچر تشکیل داده ایم و خط تولید و همکاری مشترک داریم.

وی ادامه داد: خودرو تندر ما نیز محصول رنو است و همکاری با این شرکت ها ادامه دارد. البته محصولات ملی مانند دنا در داخل کشور توسط ایران خودرو تولید می شود که به نوعی مانند سمند خودرو ملی محسوب می شود.

پیش از این هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو گفته بود : در خصوص کار با فرانسه بسیار موافقم که اشتباه کردیم. ما قرار بود در سیاست خارجی خود با ایجاد وابستگی استراتژیک برای رنو و پژو، آن ها را به رقابت بیندازیم. اما نتیجه برعکس شد! آخرش سایپا و ایران‌خودرو افتادند به جان هم که چه کسی کدام خودروی فرانسوی را تولید کند!

اما ظاهرا منظور یکه زارع از «اشتباه» بیشتر رقابت منفی بین خودرو سازان داخلی بوده نه قطع همکاری با پژو!!!!

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24