ابوالفضل اسمائیل زاده معاون اقتصادی مدیر عامل ایران خودرو در خصوص افزایش نرخ دلار و تاثیر آن بر افزایش نرخ محصولات این شرکت به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: به هر حال با افزایش نرخ ارز به تدریج باید شاهد افزایش قیمت محصولات باشیم...
بورس24 : رشد 450تومانی ارز مبادله ای از3750به 4200 تومان موجب شد بسیاری از صنایع وابسته به واردات مواد اولیه با شوک قیمی مواجه شوند و حداقل به میزان افزایش نرخ دلار ، قیت محصولات خود را تعدیل کنند.
البته به گفته مدیران ایران خودرو ، این شرکت تاکنون با وجود افزایش قیمت ارز افزایش نرخی در محصولات نداشته ، ولی با توجه به افزایش محتمل قیمت مواد اولیه، رشد نرخ محصولات این کارخانه خودروسازی «دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد»
ابوالفضل اسمائیل زاده معاون اقتصادی مدیر عامل ایران خودرو در خصوص افزایش نرخ دلار و تاثیر آن بر افزایش نرخ محصولات این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: به هر حال با افزایش نرخ ارز به تدریج باید شاهد افزایش قیمت محصولات باشیم.
وی گفت: این موضوع طبیعی است که افزایش نرخ ارز موجب ، بالارفتن قیمت تمام شده محصولات وارداتی و CKDمی شود و روی قیمت ها تاثیر گذار خواهد بود.
اسمائیل زاده در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت محصولات ایران خودرو افزایش نرخ داشته؟ گفت: تاکنون سیاستی برای افزایش نرخ نداشتیم ولی به هر حال در آینده این اثر افزایش نرخ خودش را در قیمت های محصولات نشان می دهد.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این که ایران خودرو مشمول ماده 141نیست آیا برنامه تجدید ارزیابی دارایی ها دارد؟ گفت: واحد اقتصادی به دنبال راه حلی برای اصلاح ساختار هستند اما هنوز به نتیجه نرسیده اند که از چه مرحله ای استفاده شود و طی این روز های اخیر از آخرین وضعیت این برنامه اطلاعی ندارم.
اسمائیل زاده در خصوص وضعیت همکاری و یا عدم همکاری ایران با خودروسازی پژو گفت: این همکاری ادامه دارد و ما با شرکت پژو جوینت فنچر تشکیل داده ایم و خط تولید و همکاری مشترک داریم.
وی ادامه داد: خودرو تندر ما نیز محصول رنو است و همکاری با این شرکت ها ادامه دارد. البته محصولات ملی مانند دنا در داخل کشور توسط ایران خودرو تولید می شود که به نوعی مانند سمند خودرو ملی محسوب می شود.
پیش از این هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو گفته بود : در خصوص کار با فرانسه بسیار موافقم که اشتباه کردیم. ما قرار بود در سیاست خارجی خود با ایجاد وابستگی استراتژیک برای رنو و پژو، آن ها را به رقابت بیندازیم. اما نتیجه برعکس شد! آخرش سایپا و ایرانخودرو افتادند به جان هم که چه کسی کدام خودروی فرانسوی را تولید کند!
اما ظاهرا منظور یکه زارع از «اشتباه» بیشتر رقابت منفی بین خودرو سازان داخلی بوده نه قطع همکاری با پژو!!!!
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.