Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیر عامل بورس کالا گفت: فقط افرادی می توانند قیر را به کشورهای دیگر صادر کنند که وکیوم باتوم را که ماده اولیه قیر است ، از بورس کالا تهیه کنند .

سلطانی نژاد تشریح کرد؛ حذف قیرهای نامرغوب صادراتی و افزایش قیمت قیر ایران در دنیا به کمک بورس کالا

به گزارش بورس24 ؛ حامد سلطانی نژاد افزود: قیر بعنوان یک کالای ایرانی بخش عمده ای از آن به بازارهای جهانی می رود و بخش عمده ای از درآمدهای ارزی ما را تشکیل می دهد .

وی ادامه داد : بازار قیر دچار آشفتگی هایی بود و ستاد تنظیم بازار و شورای رقابت تصمیم گرفتند که این بازار را به نظم طبیعی برگردانند.

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه 5 تا 6 میلیون تن وکیوم باتوم داریم که مورد مصرف تولید کنندگان قرار می گیرد گفت : تولید کنندگان قیر که از وکیوم باتوم استفاده می کنند ظرفیت تولیدشان 25 میلیون تن است و این فزونی ظرفیت تولید قیر و وکیوم باتوم بخاطر رانت قیمتی است که در مسیر وکیوم باتوم وجود داشت .

وی افزود : وکیوم باتوم با ارز مبادله ای در اختیار تولید کنندگان قرار می گرفت و رانت قیمتی بوجود آورده بود به همین دلیل کارگروه تنظیم بازار دولت و شورای رقابت تصمیم گرفتند که وکیوم باتوم با ارز رایج بازار قیمت گذاری شود و قیمت های پایه در بورس کالا اصلاح شد .

مدیرعامل بورس کالا گفت: بورس کالا بعنوان جمع بندی کننده نظر همه فعالان بازار تصمیم گرفت تا فقط افرادی بتوانند قیر را صادر کنند که وکیوم باتوم را از بورس کالا خرید کرده باشند و قیرهای نامرغوبی که صادر می شد به این ترتیب حذف شد و همچنین قیمت قیر ایران در دنیا افزایش پیدا کرد .

وی افزود : قیمت قیر ایران که بین 210 تا 230 دلار در هر تن بود به 300 دلار در هر تن افزایش پیدا کرد و این اتفاق بخاطر اصلاح بازار افتاده بود .

سلطانی نژاد ادامه داد : با این اقدام معاملات بلندمدت در بورس کالا شکل گرفت و باعث شفافیت معاملات وکیوم باتوم شد .

مدیرعامل بورس کالا با اشاره به اینکه همکاری تنگاتنگی بین بورس کالا و گمرک برای شفاف سازی و صادرات این محصول وجود دارد گفت : با توجه به اینکه امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی نام گرفته شده باید تلاش کنیم که قیر که بعنوان یک کالای مهم و حیاتی در کشور محسوب می شود قاچاق نشود.

سلطانی نژاد در خصوص ورود محصول بی کیفیت از کشورهای دیگر هم افزود: با نظارتی که بورس کالا انجام می دهد و دستورالعملی مبنی بر اینکه صادرات این محصول ازجانب افرادیکه وکیوم باتوم خود را از بورس کالا بخرند انجام شود، می توانیم جلوی صادرات محصولات بی کیفیت را بگیریم و همچنین خود اتحادیه ها و نهادهایی که بر تولید کنندگان نظارت دارند نیز باید جلوی ورود مواد بی کیفیت را بگیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24