Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با توجه به اطلاعات محدودی که در این زمینه وجود دارد متاسفانه نمی توان شرکت ها را از نظر نیاز به آب و سهم آن در تولید بررسی و با یکدیگر مقایسه کرد. اما با توجه به همین اطلاعات کلی که در اختیار بازار قرار دارد به طور قطع می توان گفت فلزی ها نظیر فولاسازان و معدنی ها و پس از آن ها شرکت های پتروشیمی بیشتر از سایر شرکت ها و صنایع نیازمند آب هستند...

بحران آب و شرکت های بورسی

بورس24 : بحران آب یکی از مشکلاتی است که سال هاست در کشور ما از آن سخن به میان آمده اما در سال های اخیر شدت و جدیت بیشتری یافته است. با آغاز سال جدید بحران آب وارد مرحله جدیدی شده به طوری که به برخی از کارخانه ها و تولیدکنندگان برخی از استان ها اعلام شده که با بخشی از تولیدات خود را کاهش دهند تا از این طریق نیاز خود به مصرف آب را بکاهند. اما کدام صنایع و شرکت ها نیازمند آب هستند و کدامیک بی نیاز؟ بیشترین مصرف آب را شرکت های کدام حوزه دارند و با بحران کم آبی تولیداتشان با اختلالاتی مواجه خواهد شد؟

مهرزاد منتظری کارشناس بازار سرمایه درباره نیاز صنایع به آب به خبرنگار بورس24 گفت: به طور کلی همه صنایع نیازمند آب هستند اما میزان نیاز آن ها به آب متفاوت است.

وی افزود: همه شرکت ها دارای ماشین آلات هستند که برای خنک سازی آن ها از آب استفاده می کنند. علاوه بر این برخی از شرکت ها در فرآیند تولید نیز از آب استفاده می کنند. بنابراین می توان گفت هیچ شرکتی وجود ندارد که از آب بی نیاز باشد.

او در ادامه به شرکت هایی که بیش از بقیه به آب نیازمند هستند اشاره کرد و گفت: از میان همه شرکت ها فلزی ها و معدنی ها بیشترین نیاز را به آب دارند. زیرا در فرآیند تولید محصولاتشان از آب استفاده می کنند. پس از آن ها شرکت های پتروشیمی نیز بیشترین مصرف آب را در میان سایر شرکت ها دارند.

از منتظری پرسیدیم که هر یک از این شرکت ها تا چه حد به آب نیازمند هستند؟ او تصریح کرد: متاسفانه اطلاعاتی مانند میزان نیاز شرکت ها به آب در صورت های مالی و گزارش های حسابرسی شده آن ها منتشر نمی شود و تنها به صورت هزینه های آب و برق و گاز به صورت تجمیعی اشاره و اعلام می شود. بنابراین نمی توان میزان نیاز واقعی آن ها را به آب تخمین زد و تاثیر احتمالی مشکلات کم آبی را بر آن ها سنجید.

او در پایان تاکید کرد: با توجه به اطلاعات محدودی که در این زمینه وجود دارد متاسفانه نمی توان شرکت ها را از نظر نیاز به آب و سهم آن در تولید بررسی و با یکدیگر مقایسه کرد. اما با توجه به همین اطلاعات کلی که در اختیار بازار قرار دارد به طور قطع می توان گفت فلزی ها نظیر فولاسازان و معدنی ها و پس از آن ها شرکت های پتروشیمی بیشتر از سایر شرکت ها و صنایع نیازمند آب هستند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24