معاون قشم ایر: ترک ها مجازند، پرواز مستقیم به آنتالیا داشته باشند، اما ما نه! / چگونه می توانیم، رقابت کنیم در این شرایط؟ معاون بازرگانی قشم ایر، در سخنانی با اشاره به اینکه ایرلاین های ایرانی در رقابت با شرکت های ترک شرایط دشواری دارند، در ادامه گفت: در دولت گذشته اعلام شد، که باید پروازهای مستقیم ما به آنتالیا متوقف شود. این در حالی است که شرکت های ترکیه ای همچنان مجازند که در این مسیر فعالیت کنند و همین امر کار را برای رقابت با آنها دشوار می کند. به گفته او ایرلاین های ایرانی برای حفظ توان رقابتی خود از شهرهای همسایه آنتالیا استفاده می کردند که در حال حاضر مجوز پرواز به آنها هم متوقف شده است و...
بورس24 : معاون بازرگانی قشم ایر تاکید کرد که توقف تمام پروازهای فوق العاده شرکت های هواپیمایی ایرانی به ترکیه نهایی شده و فعلا امکان پرواز به سه شهر ازمیر، اسپارتا و دنیزلی وجود ندارد.
شرکت هواپیمایی قشم ایر در اطلاعیهای اعلام کرد که با دستور مقامات ترکیهای پرواز شرکتهای ایرانی به این سه شهر ترکیه متوقف شده و در حال حاضر امکان برقراری پرواز با آنها وجود ندارد.
این موضوع با واکنش سازمان هواپیمایی کشوری مواجه شد و سخنگوی این سازمان به ایسنا اعلام کرد که در حال حاضر هیچ خللی در پروازها میان دو کشور وجود ندارد و تنها امکان متوقف شدن پروازهای فوقالعاده در برخی مسیرها شدنی است.
موضوعی که شرکت قشم ایر نیز آن را تایید کرده اما تمام پروازهای ایرانی به شهرهایی جز آنکارا و استانبول را با مجوزهای فوقالعاده قلمداد می کند.
محمود پورعبداله - معاون بازرگانی قشم ایر - در گفت و گویی توضیح داد: طبق توافقاتی که میان سازمان هواپیمایی ایران و ترکیه وجود دارد ایرلاین های ایرانی و ترکیه ای به شکل هفتگی می توانند، ۱۰۰ پرواز برنامه ای بین دو کشور داشته باشند.
به گفته وی در حال حاضر این پروازهای برنامهای به دو شهر ترکیه انجام میشود و بیش از ۹۰ پرواز برنامهای در استانبول و مابقی در آنکارا اجرایی میشود.
معاون بازرگانی قشم ایر با بیان اینکه برای انجام هر پروازی بیش از برنامه توافق شده یا به دیگر شهرها نیاز به مجوزهای فوقالعاده وجود دارد، گفت: تاکنون روال کار اینگونه بوده که شرکتهای ایرانی درخواست پروازهای فوقالعاده خود را به ترکیه تسلیم می کردند و مجوزهای لازم برای آنها صادر می شد، اما اخیرا ترکیه درخواست کرده که در ازای این مجوزها برای ایرلاین های ترکیه ای نیز مجوزهای فوق العاده قابل توجهی دریافت کند که این موضوع تاکنون از سوی سازمان هواپیمایی ایران مورد تایید قرار نگرفته است.
پورعبداله ادامه داد: به دنبال این اتفاق ترکیه از چند هفته قبل به ما اعلام کرد که مجوز پروازهای فوق العاده مان لغو شده و کلیه شرکت های ایرانی که جدا از پروازهای برنامه ای پروازی به ترکیه داشتند باید این روال را متوقف کنند.
وی با بیان این که در طول روزهای گذشته بسیاری از پروازهای ایرانی مجبور شدهاند به شکل یک سر خالی به ترکیه رفته و مسافران شان را بازگردانند توضیح داد: البته ما در طول روزهای گذشته با ترکیه مکاتباتی داشتیم و با توجه به این که تعداد زیادی از پروازهایمان از پیش چارتر شده و با ظرفیت کامل فروش بلیت داشتهاند، درخواست کردیم که این پروازها به طور کامل انجام شود که خوشبختانه با تعدادی از آنها موافقت شد، اما در طول روزهای گذشته این موضوع متوقف شده و در کنار قشم ایر دیگر ایرلاین های ایرانی مجبور شده اند با ظرفیت خالی سفر کرده و تنها مسافران شان را باز گردانند.
به گفته او، حتی این شرکت ایرانی از ترکیه درخواست کرده که تعدادی از پروازهای برنامهای خود را کاهش داده و در ازای آن مجوز پرواز فوقالعاده دریافت کند که هنوز با این درخواست موافقت نشده، اما این امید وجود دارد که در روزهای آینده گشایشی در این زمینه به وجود بیاید.
پورعبداله با اشاره به شرایط دشواری که ایرلاینهای ایرانی در رقابت با شرکتهای ترک دارند، تصریح کرد: در دولت گذشته اعلام شد که باید پروازهای مستقیم ما به آنتالیا متوقف شود. این در حالی است که شرکتهای ترکیهای همچنان مجازند که در این مسیر فعالیت کنند و همین امر کار را برای رقابت با آنها دشوار میکند. ایرلاینهای ایرانی برای حفظ توان رقابتی خود از شهرهای همسایه آنتالیا استفاده میکردند که در حال حاضر مجوز پرواز به آنها متوقف شده است.
وی اضافه کرد: ما این درخواست را از سازمان هواپیمایی داشته ایم که امکان برقراری مجدد پروازها میان ایران و آنتالیا فراهم شود که امیدواریم با پیگیریهای این سازمان بار دیگر مجوز لازم در این زمینه در اختیار ما قرار گیرد. همچنین این امید را داریم که بار دیگر مجوز پرواز به این سه شهر نیز برای ما ارائه شود، زیرا در غیر این صورت بخشی از ظرفیت بازار ایران از دست خواهد رفت.
او ادامه داد: بسیاری از پروازهای این مسیر چارتری هستند و از قبل برای تور در نظر گرفته شدند و از این رو توقف آنها میتواند برای فعالان این صنعت نیز هزینه بر باشد. البته مذاکرات ما با مقامات ترکیه ادامه دارد و امیدواریم که موافقت های لازم دراین زمینه ارائه شود. هر چند در حال حاضر هیچ مجوزی در اختیار ما قرار نگرفته است.
منبع: ایسنا
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.