Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

​بورس ٢۴ : در غروب بهاری و دل انگیز پنج شنبه ، پرونده یازدهمین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه که فاینکس ٢٠١٨ هم خوانده می شد ، مختومه شد! برگزاری مهمترین رویداد صنعت مالی کشور مقارن شده بود با آثار برجای مانده از دومین التهاب ارزی در ۴ ماه گذشته که از روزنخست کاری امسال گریبان اقتصاد ملی را گرفته است. احتمالا نشست های فشرده اداره کنندگان اقتصاد کشور برای عبور از شبه بحران فعلی دلیل آفتابی نشدن آن ها در نمایشگاه بود.اما این رویداد به رغم حضور مسئولان امر برگزار شد و آبرومندانه هم برگزار شد! همه کسانی که به نمایشگاه آمده بودند چه آن هایی که برای ایجاد یک غرفه میلیون ها تومان پول خرج کرده بودند تا کسی که ٢٠٠٠ تومان بلیت خریده بوده ، یک هدف مهم داشتند، دفاع از تنهاترین بازار سرمایه گذاری!! بازاری که این روزها بیش از هر چیز نیازمند همدلی بازیگرانش است.بازاری که پتانسیل های نهفته زیادی دارد برای مهار همین نقدینگی تورم زایی که گلوی اقتصاد کشور را با قدرت تمام می فشارد.بورس ، روز پنج شنبه در حالی به نمایش سالانه خود پایان داد که پس از پایان یافتن دستوری صف نشینی های مردم برای خرید دلار ، بیشتر مردم صاحب پول در حال ثبت نام در طرح پیش فروش سکه ، خرید ملک و دارایی های فیزیکی دیگر هستند ، درست برعکس بیشتر کشورهای دنیا ؛ اما بورس ما همچنان زنده است!! چهارمین روز از یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک و بیمه در یک روز آفتابی با حجم عظیمی از حضور مردم همراه بود و شاید به جرات بتوان گفت، سه روز خلوت گذشته را یکجا جبران کرد. در روز پایانی نمایشگاه شرکت های کارگزاری بیش از سایر شرکت ها با برگزاری جلسات آموزشی توانستند جذب مخاطب بیشتری داشته باشند...

آفتاب تابان ؛ نمایشگاه پایان!

بورس24 : در غروب بهاری و دل انگیز پنج شنبه ، پرونده یازدهمین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه که فاینکس 2018 هم خوانده می شد ، مختومه شد!

برگزاری مهمترین رویداد صنعت مالی کشور مقارن شده بود با آثار برجای مانده از دومین التهاب ارزی در 4 ماه گذشته که از روزنخست کاری امسال گریبان اقتصاد ملی را گرفته است.

احتمالا نشست های فشرده اداره کنندگان اقتصاد کشور برای عبور از شبه بحران فعلی دلیل آفتابی نشدن آن ها در نمایشگاه بود.اما این رویداد به رغم حضور مسئولان امر برگزار شد و آبرومندانه هم برگزار شد!

همه کسانی که به نمایشگاه آمده بودند چه آن هایی که برای ایجاد یک غرفه میلیون ها تومان پول خرج کرده بودند تا کسی که 2000 تومان بلیت خریده بوده ، یک هدف مهم داشتند، دفاع از تنهاترین بازار سرمایه گذاری!!

بازاری که این روزها بیش از هر چیز نیازمند همدلی بازیگرانش است.بازاری که پتانسیل های نهفته زیادی دارد برای مهار همین نقدینگی تورم زایی که گلوی اقتصاد کشور را با قدرت تمام می فشارد.بورس ، روز پنج شنبه در حالی به نمایش سالانه خود پایان داد که پس از پایان یافتن دستوری صف نشینی های مردم برای خرید دلار ، بیشتر مردم صاحب پول در حال ثبت نام در طرح پیش فروش سکه ، خرید ملک و دارایی های فیزیکی دیگر هستند ، درست برعکس بیشتر کشورهای دنیا ؛ اما بورس ما همچنان زنده است!!

چهارمین روز از یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک و بیمه در یک روز آفتابی با حجم عظیمی از حضور مردم همراه بود و شاید به جرات بتوان گفت، سه روز خلوت گذشته را یکجا جبران کرد. در روز پایانی نمایشگاه شرکت های کارگزاری بیش از سایر شرکت ها با برگزاری جلسات آموزشی توانستند جذب مخاطب بیشتری داشته باشند.

در این روز ششمین گردهمایی پیشکسوتان بازار سرمایه در حالی برگزار شد که شاپور محمدی نفر نخست سازمان بورس با ایراد سخنرانی از این اشخاص تقدیر و تشکر نمود و گفت: این سنت خوبی است که دور هم جمع می‌شویم، اما باید تعداد دفعات این گردهمایی را افزایش داده و هر دو ماه یکبار انجام دهیم، تا قادر باشیم از نظرات کارشناسی بزرگواران حاضر در این جمع استفاده کنیم.

از کاهش نمادهای متوقف تا معاملات سکه ...

وی گفت: سه شنبه در جلسه ای مشترک با رئیس کل بانک مرکزی مقرر شد که از این پس، معاملات سکه کشور در بورس کالا انجام شود.

محمدی گفت: هنگامی که بنده وارد سازمان بورس شدم، تعداد نمادهای متوقف شده بالا بود اما، با تلاش فراوان، تعداد این نمادها را کاهش دادیم و به عدد ۱۵ رساندیم؛ همچنین ما در سال گذشته سامانه معاملات را به روزرسانی کردیم و در سال جاری نیز سامانه معاملات فرابورس را راه‌اندازی خواهیم کرد.

محمدی به بحث عملیاتی کردن سامانه اسمارت نیز اشاره کرد و گفت: ما در سال گذشته نسبت به مباحثات حقوقی اقداماتی را انجام دادیم؛ رایان بورس سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده که تکالیف قانونی مدیران را به آن ها متذکر می‌شود. البته این مسئله، منکر وظیفه پیگیری مدیران برای انجام تکالیف آن ها نیست، اما با این حال سازمان بورس این سامانه را برای بهبود عملکرد آن ها راه‌‌ندازی کرده است.

وی گفت: سامانه دیگری تحت عنوان "رصد" راه‌اندازی کردیم، این سامانه عملکرد بنده و سایر همکارانم را رصد می‌کند و اطلاعاتی که در آن جمع‌آوری می‌شود را به زودی افشا می‌کنیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار رسیدگی به نمادهای متوقف شده بانکیرا یکی دیگر از اقدامات سازمان برشمرد و گفت:در سال گذشته اقدام به ساده‌سازی قوانین کردیم و در سال جاری نیز این روند را ادامه خواهیم داد. همچنین یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه می‌شد، افزایش سرمایه کارگزاری‌ها بود، چرا که آن ها برای مراودات خارجی به این مسئله نیاز داشتند.

رئیس بورس در روز پایانی نمایشگاه در بین سهمداران در یکی از کارگاه های آموزشی حاضر شد و در خصوص وضعیت شرکت ها و نماد های متوقف و دستور العمل های جدید صحبت کرد.

در بین حاضرین یکی از سهامدارن «های وب» در مورد نماد این شرکت پرسید که محمدی در پاسخ گفت: بزودی همه مشکلات در مورد این شرکت شفاف می شود و نماد بازگشایی می شود.

بمب فرابورس با استارتاپ ها ؛ ترکید...

حضور چشم‌گیر مدیران‌، استارت‌آپ‌ها، خبرنگاران و مخاطبان در آیین اختتامیه فین استارز 2018 جای بسی خوشحالی داشت که اهمیت و توجه به علم و فناوری و ایجاد رونق برای بخش خصوصی به چه میزان مورد توجه است.

در این مراسم رونمایی از تفاهم نامه مشترک همکاری میان سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت رایان بورس، شتاب‌دهنده فارابی و استارت‌آپ فینوپا نیز انجام شد.

مدیر یکی از استارت‌آپ‌هایی که در فین‌استارز 2018 حضور داشت گفت: فرابورس ایران در حمایت از استارت‌آپ‌ها نسبت به مقیاس داخلی، فوق‌العاده عمل می‌کند.

شرکت ها و خوب، بد ، زشتشان...

روح اله حسینی مقدم معاون ناشران و امور اعضای بورس تهران در حاشیه برگزاری نمایشگاه در خصوص گزارش بررسی وضعیت گزارشگری ناشران به خبرنگار بورس24 گفت: طبق بند 6 مکرر ماده 7 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان، شرکت‌ها بایستی اطلاعات وضعیت عملیات ماهانه راحداکثر 5 روز کاری بعد از پایان هر ماهدر سامانه کدال منتشر کنند.

وی افزود: از این به بعد مسئولیت پیگیری گزارشات ناشران ، با بورس تهران است حال آن که زمانی خود سازمان این موارد را پیگیری می کرد.

به گفته وی، البته عارضه یابی نیز باید از سوی ما انجام شود که چه شرکتی زودتر و چه شرکتی دیر تر گزارشات خود را ارائه می دهد و مشخص می شود که چه شرکت هایی در دوره 12ماه بی نظم هستند.

حسینی مقدم گفت: گزارشگری به موقع و پایش عمومی از مزایای این نوع اطلاع رسانی شرکت هاست.

از آسیاتک تا کم آبی "فولاد"

در این غرفه گردی ها محمد علی یوسفی زاده مدیر عامل آسیاتک را دیدیم و درخصوص موضوع عرضه اولیه این شرکت جویا شدیم که گفت: مقدمات کار برای ورود آسیا تک فراهم است و قرار است جلسه ای با مدیران پذیرش بورس داشته باشیم تا بتوانیم موضوع ورود به بازار بورس را حل و فصل نماییم.

وی گفت: البته پس از حل مشکل «های وب» احتمالا مساله ورود ما جدی تر خواهد شد. به هر حال با توجه به مشکلات پیش آمده کمی موارد و ملاحظات پذیرش سخت تر و بیشتر شده است.

همچنین توانستیم در غرفه فولاد مبارکه اصفهان با مرتضیشبانی، رئیس امور سهام و مجامع شرکت گپ و گفتی داشته باشیم و در خصوص موضوع کم آبی و تاثیرات آن روی این شرکت فولادی بزرگ بپرسیم ، وی در این خصوص گفت: کم آبی یکی از مشکلات استان اصفهان و به تبع آن فولاد مبارکه است که با توجه به آن ریسک هایی هم از این بابت به شرکت تحمیل می شود.

وی در خصوص موضوع استفاده از پساب برای این شرکت گفت: پروژه استفاده از پساب مدتی است که در حال بررسی بوده و امیدواریم اجرایی شود.

از مجمع بورس تا برنامه های "وغدیر"...

در ادامه برگزاری این نمایشگاه حسن قالیباف اصل ضمن بازدید از غرفه بورس24 در خصوص زمان مجمع بورس تهران گفت که زمان دقیق این رویداد هنوز مشخص نیست و بستگی به زمان مجمع فرابورس دارد ، چرا که باید صورت های مالی این شرکت هم در اختیار ما قرار بگیرد.

وی گفت: ولی احتمالا اواخر خرداد ماه و یا تیرماه مجمع برگزار شود.

وی در مورد انتقال بورس تهران به سعادت آباد گفت: قبل از برگزاری مجمع جابجا می شویم. در حال حاضر مبلمان و وسایل را منتقل کرده ایم.

وی در خصوص افت بازار بورس و دلایل آن گفت:به هر حال اگر سرمایه گذاری ها به سمت بازارهای دیگری منتقل شود، در دراز مدت باز هم به سمت بازار سرمایه خواهد آمد.

در حاشیه آخرین روز فاینکس یازدهم، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، به غرفه ها سری زد و طی مصاحبه ای در مورد برنامه های آتی «وغدیر» در سال 97 گفت: در تلاش برای افزایش بهره وری و تحقق اهداف از پیش تعیین شده شرکت سرمایه گذاری غدیر ، امیدواریم در سال جدید اخبار خوشی را برای سهامداران شرکت داشته باشیم.

وی در خصوص نوسانات نرخ ارز گفت: از آنجاکه پرتفوهای بورسی و غیربورسی مجموعه غدیر بسیار متنوع است، انتظار ما این است که بتوانیم سال پیشرو را با موفقیت و بدون نگرانی پشت سر بگذاریم.

به گفته وی، با بررسی هایی که انجام داده ایم، شرایط کلی را عادی می بینیم و موضوع نگران کننده ای وجود ندارد. از طرفی دیگر دولت هم بازار ارز را به خوبی مدیریت کرده است و با تثبیت نرخ ارز توانسته آرامش را به بازار بازگرداند. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که افرادی که در کارخانه ها و پروژه های بزرگ فعالیت می کنند با واقعیت اقتصاد سرو کار دارند و چون پروژه ها و کارخانه ها یک نگاه بلند مدت به اقتصاد دارند، موضوعات سفته بازی تاثیری بر روند این مجموعه ها ندارد.

طالبی گفت: امیدواریم که مدیران اقتصادی کشور نیز دست به دست هم دهند و شرایط آرامی را برای اقتصاد فراهم آورند تا فعالین واقعی اقتصادی بتوانند در ثبات به کار خود ادامه دهند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24