Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

عضو کمیته راهبری مرکز نوآوری ICT دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به ویژگی‌ های منحصر به فرد فناوری بلاکچین گفت، که غیر قابل فیلتر شدن تلگرام به لحاظ عملی ممکن است...

عضو کمیته راهبری مرکز نوآوری ICT دانشگاه صنعتی شریف: تلگرام از لحاظ علمی می تواند، غیر قابل فیلتر شدن شود

بورس24 : عضو کمیته راهبری مرکز نوآوری ICT دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به ویژگی‌ های منحصر به فرد فناوری بلاک چین گفت که غیر قابل فیلتر شدن تلگرام به لحاظ عملی ممکن است.

جعفر محمدی در گفت‌ و گویی با اشاره به ادعای غیر قابل فیلتر بودن تلگرام بعد از رفتن برروی بستر بلاک‌ چین، اظهار کرد: این به لحاظ عملی ممکن است، اما برای این‌ که بتواند به حداکثر کارایی خود برسد، نیاز به صرف مدت زمانی مشخص است. ضمن اینکه برای این‌ که تلگرام از بستر فعلی به بستر بلاک‌ چین منتقل شود، هم مدت زمانی طول می‌ کشد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر برخی از پیام‌ رسان‌ های خارجی سرویس‌ های خود را برروی فناوری بلاک‌ چین قرار داده‌ اند، گفت: بلاک‌ چین یک سامانه غیر متمرکز است که در آن می‌ توان داده‌ های مربوط به حساب‌ های مالی، بانکی یا اطلاعات پیام‌ رسان‌ ها را در سامانه‌ های غیر متمرکز ذخیره کرد.

او گفت: چون این اطلاعات در سامانه‌ ای مرکزی ذخیره نمی‌ شود، امکان مسدود کردن دسترسی به این اطلاعات به شیوه‌ های فعلی نیز وجود ندارد.

قائم مقام کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ ای در تشریح این‌ که آیا بعد از این‌که پیام‌ رسان‌ ها بر روی فناوری بلاک‌ چین بروند، دیگر هیچ دسترسی به آن‌ ها از طرف ارائه‌ دهندگانشان نیز نخواهد شد، اظهار کرد: فناوری بلاک‌ چین در هر حوزه‌ ای اعم از پیام‌ رسان‌ ها یک بار توسط سیاست‌ های کلان طراحان آن حوزه طراحی می‌ شود و آن‌ ها تعیین می‌ کنند که این سیستم چگونه و به چه شکلی فعالیت کند، اما بعد از این‌ که سیستم طراحی شد، این امکان وجود دارد که صاحب اصلی آن نیز نتواند کنترلی برروی آن داشته باشد.

عضو کمیته راهبری مرکز نوآوری ICT دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: چنین سامانه‌ های تنها در صورتی قابل تغییر خواهند بود که یک شاخه جدید از سامانه اصلی منشعب شده، ‌ تغییرات بر روی آن اعمال شود و اکثر کاربران نیز تمایل داشته باشند که به شاخه جدید کوچ کنند.

منبع: ایسنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24