Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

به گزارش بورس٢۴،اولین مجمع عادی به طور سالانه هلدینگ مدیریت صنعت شوینده صبح امروز با حضور بیش از ٨٨ درصد از سهامداران تشکیل جلسه داد. گفتنی است،اولین مجمع شوینده با تقسیم سود رویایی از ٣ محل کام سهامداران خود را حسابی شیرین کرد.

اولین مجمع رویایی شوینده/تقسیم سود ١٠٠ درصدی به علاوه ٢٠ درصد از اندوخته و یک هشتم از سود انباشته!!!

به گزارش بورس24 ،اولین مجمع عادی به طور سالانه هلدینگ مدیریت صنعت شوینده صبح امروز با حضور بیش از ٨٨ درصد از سهامداران تشکیل جلسه داد.
داراب وکیلی مدیر عامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در خصوص عملکرد سال مالی ٩٦ شرکت در مجمع این طور گفت: حدود ٢٢٠ شرکت در زمینه محصولات شیمیایی فعال اند که ٧٠ تا ٨٥ درصد مربوط به ١٥ شرکت بزرگ است و شوینده بر اساس اطلاعات سازمان مدیریت صنعتی رتبه دوم را در صنعت آرایشی بهداشتی را اخذ کرده است.
وی در خصوص اهداف شرکت هم گفت: برنامه های ارتقا فروش و بازاریابی و برندینگ در دستور کار است همچنین در نظر داریم نگاه ویژه ای به کالاهای استراتژیک داشته باشیم و سهم خود را در بازار افزایش دهیم همچنین برنامه ورود به بازار آرایشی و تبدیل شدن به یک شرکت صادراتی را داریم.
وکیلی دستاوردهای سال مالی ٩٦ را هم برشمرد و گفت: طراحی و تدوین استراتژی های مجموعه، محقق نمودن پیش بینی عملکرد و اقدامات اجرایی اولیه و تدوین برنامه راه اندازی مجدد پاکسان ایروان عملیاتی شد.
مدیر عامل هلدینگ صنعت شوینده به دلایل راه اندازی پاکسان ایروان گفت: در ابتدا برنامه واگذاری پاکسان ایروان در دستور کار بود و با توجه شرایط ویژه صادراتی در ارمنستان با رهنمود های سهامدار عمده به این نتیجه رسیدیم که بازار ٣٠٠ میلیون نفری حوزه CISرا از دست ندهیم و از قوانین موجود در ارمنستان که صادرات در این حوزه را تسهیل می کند استفاده کنیم، پس از اعلام این دلایل مجمع رای به راه اندازی پاکسان ایروان داد.
وکیلی در ادامه به ریسک های موجود در صنعت هم اشاره کرد و گفت: ریسک های بر صنعت و طبیعتا بر مجموعه شوینده مترتب است از جمله ریسک نوسانات بهره، ریسم کیفیت محصولات و ریسک نوسانات نرخ ارز ، از آنجا که حدود ٤٠ درصد از نهاده های تولید وارداتی است تغییرات نرخ ارز بر سود آوری مجموعه اثر گذار است اما با توجه به صادراتی بود ٢٣ درصد ازمحصولات مجموعه از نظر وزنی بخشب از ریسک موجود کنترل می شود و بخش دیگر را از طریق کنترل هزینه ها و تغییر در قیمت محصولات کنترل می کنیم به هرحال تغییر نرخ ارز از جمله مواردی است که کل صنعت را تحت تاثیر قرار می دهد.
با توجه به اینکه اولین مجمع شرکت بود تنوع سوالات سهامداران هم زیاد بود
وکیلی در خصوص میزان تولید پاکسان ایروان گفت:ظرفیت اسمی این مجموعه ١٣ هزار تن است مه در دوران عملیات ٧٧٠٠ تن تولید داشته است.
صفوی نژاد مدیر عامل پاکسان هم در این مجمع حضور داشت و در خصوص تاثیر قیمت الکیل بنزن و تاثیر آن بر قیمت تمام شده گفت: در سال جاری با توجه به اینکه با دلار ٤٢٠٠ تومان قیمت گذاری صورت خواهد گرفت انتظار کاهش نرخ را داریم اما سایر نهاده ها افزایشی است در تلاشیم افزایش قیمت بگیریم ، وی به متراژ زمین احمد آباد مستوفی هم اشاره کرد این زمین ١٥ هزار متر است و ٧٠ هزارمتر از آن به فروش رفته است.
برخی سهامداران در خصوص افت قیمت سهام مواردی را مطرح کردند که اینطور پاسخ داده شد، شوینده با قیمت مناسبی عرضه شد در جاهایی که محاسبات نشان می دهد که قیمت با اهداف سفته بازی رشد می کند اقدام به عرضه ودر برخی موارد که قیمت سهم بی دلیل کاهش می یابد اقدام به حمایت می کنیم تلاش شده سهم نقد شونده باشد.
سوالاتی هم در خصوص افت سود سال ٩٧پرسیده شد که هاشمی مدیر مالی شرکت گفت : سود به نسبت سال ٩٦ کاهش داشته اما در زمان معارفه هم اعلام شد که پیش بینی مجموعه ٤٢١ ریال است که تغییری نداشته است.
مجمع پس از پرسش و پاسخ ها رای به تصویب صورت های مالی داد.
شرکت کل سود سال ٩٦ و ٢٠ درصد از محل اندوخته سرمایه ای و یک هشتم از سود انباشته را تقسیم کرد و در نهایت ٥٥ تومان سود نقدی تقسیم شد.

منبع خبر: سازمان اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24