Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رییس جمهور آمریکا در توئیت خود چین و روسیه را متهم به شروع بازی استهلاک عمدی ارز خود کرد.

ترامپ: روسیه و چین بازی استهلاک ارزی راه انداخته‌اند

به گزارش بورس24 به نقل از راشاتودی، ارزش پول روسیه، روبل از زمان اعمال موج جدید تحریم ها علیه روسیه توسط ایالات متحده ۹ درصد ارزش خود را از دست داده است. همچنین دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در توئیت خود نوشت: این کاهش ارزش روبل به دنبال تحریم ها دلیلی برای استهلاک پول روسیه نیست. ترامپ در توئیت خود نوشت: روسیه و چین در حال «بازی استهلاک ارزی» همزمان با سیاست افزایش نرخ بهره در آمریکا هستند.

در همین حال بانک مرکزی روسیه اعلام کرد از اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد تمرکز این بانک به انباشت ذخایر ارزی بوده و فقط عرضه و تقاضا تعیین کننده ارزش روبل در مقایسه با دلار آمریکا، یورو، پوند، ین و سایر ارزها است و طی این ۴ سال گذشته این استراتژی را در پیش گرفته است.

همچنین معاون سابق رییس بانک مرکزی روسیه در مصاحبه ای با راشاتودی گفت: ترامپ با چنین اظهار نظری در مورد روسیه، عجیب به نظر می رسد و تقویت روبل در هفته گذشته که به بالاترین ارزش خود در ۱.۵ سال اخیر رسید، یک استثناء است. وی در ادامه گفت: یوآن چین هم از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد در مسیر رشد ارزش قرار گرفته است.

این بانکدار ارشد روسی گفت: علت اظهار نظر ترامپ در مورد دستکاری عمدی پول روسیه و چین ریشه در نداشتن دانش یا موضع تعصبانه سیاسی وی دارد.

این اظهار نظر ترامپ به دنبال یک دوره پر تلاطم برای روبل بعد از ۲ سال ثبات آن به میان آمده است؛ ضمن اینکه دور جدید تحریم های آمریکا علیه روسیه به صادرات کلیدی این کشور یعنی فلزات و مواد معدنی آسیب وارد کرده و منجر به کاهش منطقی ارزش روبل شده است.

منبع: ایبنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24