Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

حجت اله صیدی مدیرعامل «وبصادر» در گفت و گو با بورس ٢۴ به حواشی اخیر و دادخواست یکی از سهامداران در خصوص شمولیت ماده ١۴١ و انحلال اشاره کرد و گفت: این اقدام طبیعتا با توجه به قوانین موجود بلامانع است اما این مورد برای بنگاه هایی است که اول از نظر اندازه کوچک هستند و مشکلات عدیده ای دارند که باید در خصوص بقا یا انحلالشان سریعا تصمیم گیری کرد. طبیعتا در مورد بانکی با دارائی بیش از ١٧٠ هزار میلیارد تومان و حمایت هایی که از سوی دولت در مورد برون رفت از مشکلات بانکی در دست اجرا است ، فقط باید در مورد بقای آن تصمیم گیری کرد و انحلال محلی از بررسی ندارد...

افزایش سرمایه بانک صادرات در راه است / مدیرعامل : سهامداران فقط به بقای بانک فکر کنند ، زیان «وبصادر» تا آخر امسال صفر می شود...

بورس24 : مدیرعامل بانک صادرات ایران به شایعه افزایش سرمایه بزرگترین بانک حاضر در بازار سهام پاسخ گفت.

حجت الله صیدی در گفت و گو با بورس24 توضیح داد : در حال حاضر افزایش سرمایه برای همه بانک ها نیاز است چون عمده بانک ها با مشکل کمبود سرمایه و پایین بودن کفایت سرمایه روبرو هستند و بانک صادرات هم یکی از این بانک هاست.همانطور که می دانید در بانک های بزرگ مانند صادرات ، تجارت و ملت افزایش سرمایه تابع ضوابط خاصی است، ضوابط موجود از سوی بانک مرکزی، بورس و سهامداران از جمله دولت، سهام عدالت سهامداران خصوصی و نهادهای سرمایه گذاری که در ترکیب سهامداری حضور دارند هر یک ضوابط خاص خود را برای شرکت در افزایش سرمایه دارند و باید تمام جوانب رعایت شود.باید به این موضوع نیز توجه داشت که افزایش سرمایه در بانک ها چون ارقام با اهمیتی خواهد بود نیازمند پیش بینی منابع متعددی است و قدری زمان بر است.

وی گفت : بانک صادرات در دومجمع قبلی که ماه های بهمن و اسفند برگزار شد مواضع خود را در خصوص افزایش سرمایه اعلام کرده است و همانطور که گفتیم افزایش سرمایه در دستور کار بانک است و فرآیندهای مقدماتی این امر و گزارش های لازم برای این فرآیند هم در حال انجام است تا بتوانیم مجمعی را به منظور افزایش سرمایه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: باید تمام جوانب افزایش سرمایه و برنامه ها منافع و معایب احتمالی مورد بررسی قرار گیرد که به محض نهایی شدن و اخذ مجوزها از سوی بانک مرکزی بورس و سهامداران مجمع برگزار خواهد شد.

مدیر عامل بانک صادرات در پاسخ به این سوال که افزایش سرمایه از چه محلی خواهد بود؟ گفت: برنامه افزایش سرمایه شامل بخش های مختلفی است که بخشی از آن شامل تجدید ارزیابی نیز می شود اما باید منتظر تکمیل شدن طرح توجیهی و منابع تامین افزایش سرمایه بود تا همه چیز به طور کامل مشخص شود.

بانک صادرات بیش از 170،000،000،000،000 تومان دارائی دارد!

صیدی به حواشی اخیر و دادخواست یکی از سهامداران در خصوص شمولیت ماده 141 و انحلال هم اشاره کرد و گفت: این اقدام طبیعتا با توجه به قوانین موجود بلامانع است اما این مورد برای بنگاه هایی است که اول از نظر اندازه کوچک هستند و مشکلات عدیده ای دارند که باید در خصوص بقا یا انحلالشان سریعا تصمیم گیری کرد. طبیعتا در مورد بانکی با دارائی بیش از 170 هزار میلیارد تومان و حمایت هایی که از سوی دولت در مورد برون رفت از مشکلات بانکی در دست اجرا است ، فقط باید در مورد بقای آن تصمیم گیری کرد و انحلال محلی از بررسی ندارد.

واگذاری دارائی های مازاد با جدیت در دستور کار است...

مدیر عامل بانک صادرات در ادامه گفت: برنامه های بانک که پیشتر اعلام شد با جدیت در حال اجراست در شش هفته پایانی سال 96 برنامه کوتاه مدتی را داشتیم و دو کار عمده انجام شد ، اول روند جذب منابع را افزایش دادیم و  در مرحله دوم مطالبات را بهبود بخشیدیم که این دو منجر به توقف افزایش زیان شد و این روند ادامه دار است.

وی گفت: این روند در حال ادامه است.همچنین فروش دارئی های مازاد به شدت در حال پیگیری است فروش دارائی هایی که در زنجیره خدمات مالی ما نیستند در دست اقدام است و مذاکرات برای واگذاری آن ها در حال پیشرفت است.

توسعه و خروج از زیان بانک صادرات در دسترس است...

بالاترین مقام اجرایی بانک صادرات اذعان داشت : با این رویکردها بانک صادرات هم توسعه خواهد یافت و امسال روند زیان دهی آن معکوس خواهد شد، در سال 98 وارد مرحله سود دهی می شویم. همچنین شمولیت ماده 141 هم با همین برنامه ها برطرف می شود.  با برگشت روند زیان دهی و تبدیل آن به سوددهی و افزایش سرمایه که باید مراحل آن طی شود این مساله هم برطرف خواهد شد.

صیدی باز هم به موضوع افزایش سرمایه اشاره کرد و گفت: برنامه افزایش سرمایه در دست اقدام است و باید هماهنگی های لازم عملیاتی شود، هماهنگی با دولت و سایر سهامداران.

سال 97 زیان بانک صفر می شود...

وی به مبحث کاهش بهای تمام شده پول هم اشاره داشت و گفت: ما با افزایش منابع ارزان قیمت و افزایش گردش پول می توانیم کاهش هزینه تمام شده پول را داشته باشیم که داخلی است و برنامه هم برای آن داریم. بخش مهم دیگر هم ارتباط به نرخ سود در بازار دارد هم بازار بین بانکی و هم نرخ سود سپرده ها که با این افزایش نرخ برای گواهی سپرده قدرت مانور ما قدری کاهش داشته است اما در تلاشیم تا بتوانیم اقدامات لازم را در این راستا داشته باشیم کار دشورای است اما باید برای آن تلاش کرد.

صیدی گفت: با برنامه هایی که داریم امسال زیان را صفر می کنیم و از سال 98 وارد فاز سود سازی خواهیم شد.

تلاش برای گشایش های بین المللی در دست اقدام

مدیر عامل بانک صادرات از فعالیت های بین المللی بانک هم غافل نشد و گفت: در بخش بین الملل توانستیم  فعالیت های خوبی داشته باشیم  به سیستم یکپارچه اروپا target2 متصل شدیم  و قدری هم مبادلات وجه داشتیم. در حال حل کردن مشکل سوئیفت هستیم و در شعب خلیج فارس از جمله امارات و عمان توسعه فعالیت دادیم و در تلاش هستیم تا بتوانیم مشکلات موجود در بخش های بین المللی را تا جای ممکن کاهش دهیم.

گفتنی است ،بانک صادرات ایران از زمان تصدی مدیر عامل جدید تاکنون بارها برنامه های خود برای خروج از زیان را اعلام کرده و با توجه به نوع سهامداری و شرایط خاص بانک به نسبت سایر شرکت های بورسی محدودیت های خاص خود را برای افزایش سرمایه و سایر موارد دارد ، با تمام این مسائل بانک توانسته عملکرد معقولی داشته باشد.

همچنین این بانک در زمان بازگشائی فراتر از تصور بازگشائی شد و با توجه به تدابیر انجام شده در برابر فشار فروش موفق بود و روند مثبت را در پیش گرفت. گزارشات منتشر شده در کدال از عملکرد بانک صادرات هم گویای روند معکوس زیان دهی در بانک بود و این امید ایجاد شد که برنامه های اعلامی جدید در حد شعار نیست و در فاز اجرائی قرار گرفته است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24