Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : آئین گشایش یازدهمین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه امروز غائبانی بزرگ داشت و حاضرانی همیشگی! امروز غیبت اسحاق جهانگیری به عنوان نفر دوم دولت و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و مسئول اداره اقتصاد کشور، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و مسئول اداره بازار پول کشور و محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مراسم آغار به کار نمایشگاه نشان از سطح اهمیت بازار سرمایه برای این بزرگواران داشت! نمایشگاه بورس که با ورود به سال یازدهم به سطحی از بلوغ رسیده را امروز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح کرد ، ما که هر چه فکر کردیم ارتباط بورس با حوزه ایشان را نفهمیدیم!بورس یک کار اقتصادی است ، این طور نیست؟

نمایشگاه بورس ، با حضور خودم و خودت و خودش!

بورس24 : آئین گشایش یازدهمین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه امروز غائبانی بزرگ داشت و حاضرانی همیشگی!

امروز غیبت اسحاق جهانگیری به عنوان نفر دوم دولت و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و مسئول اداره اقتصاد کشور، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و مسئول اداره بازار پول کشور و محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مراسم آغار به کار نمایشگاه نشان از سطح اهمیت بازار سرمایه برای این بزرگواران داشت!

نمایشگاه بورس که با ورود به سال یازدهم به سطحی از بلوغ رسیده را امروز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح کرد ، ما که هر چه فکر کردیم ارتباط بورس با حوزه ایشان را نفهمیدیم!بورس یک کار اقتصادی است ، این طور نیست؟البته حضور رئیس کل بیمه مرکزی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز خود غنیمتی بود برای اهالی بازار سهام که به لطف ترامپ آمریکایی و نگرانی های اقتصادی و سیاسی هر روز 5 درصدی از ارزش دارایی هایشان کاسته می شود.اما حاضران همیشگی نمایشگاه کارگزاران ، نهادهای مالی ، رسانه ها و البته سهامداران کنتورسازی ایران بودند که در هر نمایشگاهی حاضر می شوند تا برگشت سرمایه برباد رفته خود در این شرکت را فریاد بکشند.

البته مسئولینی هم که بودند ، خبر جدیدی برای اهالی بازار سرمایه نداشتند.تصمیمی مشخص ، برنامه ای جذاب و راهکاری اساسی برای خروج بازار سرمایه از این اوضاع رخوت انگیز در اظهارات آن ها اعلام نشد و شاید بهترین اتفاق امروز نمایشگاه قدم زدن در آب و هوای بارانی نمایشگاه و دید و بازدیدهای به تاخیر افتاده از نوروز 97 بود و البته امیدوارانه تر این که پرچم نمایشگاه بورس را بازیگران پای ثابت آن یعنی سهامداران حقیقی ، کارگزاری ها ، ارکان بازار ، رسانه ها ، نهادهای مالی و در صدر آن ها شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس همچنان بالا نگاه داشته اند ، هر چند که روزهای سختی را گذرانده اند و حتما این روزهای سخت قرار نیست بزودی تمام شود!!

وعده های رئیس و اعتراض های سهامداران «های وب» ...

در افتتاحیه این نمایشگاه شاپور محمدی به عنوان نفر اول سازمان بورس به سخنرانی پرداخت و از تغییراتی در دامنه نوسان خبر داد.داخل پرانتز این که امیدواریم این تغییرات مثل دستورالعمل جدید افشای اطلاعات نهانی نباشد!

تاکید رئیس بورس این بود که هدف نمایشگاه فرهنگ‌سازی و ارتقا سواد سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: امیدواریم با توجه به شعار سال و حمایت از تولید داخلی با کاهش انتشار اوراق و ... سودآوری شرکت‌های داخلی را افزایش دهیم.

محمدی با اشاره به عملکرد بورس در سال گذشته ادامه داد: سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی از جمله رشد 25 درصدی بازده بورس و فرابورس، کاهش تعداد نمادهای متوقف و اصلاحات ساختاری در بازار سرمایه بودیم.

پس از سخنرانی محمدی یکی از سهامداران معترض شرکت «های وب» با اعتراض به سیاست های سازمان در مورد این شرکت سوالاتی را از رییس بورس پرسید.یکی از سهامداران با بیان این که بنده بیمار و مشغول شیمی درمانی هستم، گفت: ما به سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر اعتماد کردیم ، اما سرمایه ما در این نماد متوقف شده است.

رییس سازمان بورس در پاسخ به او گفت: در صورت های مالی شرکت «های‌وب» باید تعدیلاتی توسط هیات مدیره صورت گیرد تا نماد این شرکت بازگشایی شود. ما هم در این خصوص تمام تلاش خود را می‌کنیم.

از حضور مدیر بورس کالا تا پذیرش کرمان موتور ....

در روز جاری حامد سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالای ایران در غرفه بورس24 حضور پیدا کرد و در خصوص موضوعات مختلفی از جمله نرخ پایه اعلام شده برای محصولات پتروشیمی صحبت هایی داشت. وی اشاره داشت که ؛ قیمت های پایه پتروشیمی ها به دلیل تک نرخی شدن ارز تغییر کرده و برای برخی ها صعودی بوده و برای برخی دیگر نزولی.

وی گفت : با این رخداد آرامش نسبی در قیمت های پایه ایجاد شد و به نوعی کسی نگران نوسان اثر نرخ دلار بر قیمت های پایه تا مدتی نخواهد بود. اما در آینده به تناسب میزان واردات و صادرات و مصرف داخلی و بازار آینده کالا ، عرضه و تقاضا و قیمت آن بر مبنای خود کالا خواهد بود.

روز نخست نمایشگاه در حالی سپری شد که از زبان حامد شادکام معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار کرمان موتور با خبر شدیم ، عرضه سهام کرمان موتور در بازار سرمایه در راه است.

وی در کنار هیوندای اکسنت این شرکت که با قیمت 113 میلیون تومان در نمایشگاه حضور پیدا کرده ، با خبرنگار ما سخن می گفت.او گفت: سعی داریم که از تمام ظرفیت بازار سرمایه برای حضور بلند مدت و هدفمند بهره مند شویم وهیچ محدودیتی در عرضه سهام کرمان موتور نداریم و از حضور و درخواست برای سهم های مدیریتی و کلان در زمان عرضه سهام نیز استقبال خواهیم کرد.

وی در مورد مهمترین دلیل حضور در بازار سرمایه گفت: مهمترین دلیل حضور این خودروساز بخش خصوصی در بازار سرمایه کشور شفافیت است و به طور حتم حضور در بازار سرمایه، با توجه حداکثری به منافع تمام ذینفعان صورت می گیرد و ادامه دار خواهد بود.

تمدن این گونه وارد شد ...

تامین سرمایه تمدن در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اقدام به ایجاد شهر IBSHOP کرده است که در این شهر علاوه بر معرفی سامانه سرمایه گذاری آنلاین، مراحل آشنایی با صندوق های سرمایه گذاری به طور فیزیکی نیز عملیاتی می شود، همچنین در انواع سرگرمی ها، روش های مختلف سرمایه گذاری به بازدیدکنندگان از این شهر آموزش عملی داده می شود.

این نمایشگاه با حضور شرکت های بزرگی همچون فولاد مبارکه اصفهان ، آهن و فولاد ارفع، صنعتی و معدنی چادر ملو، گروه ایران خودرو، کرمان موتور، گروه سایپا و هلدینگ هایی همچون غدیر و با حضور بانک ملت، صادرات و سایر بانک ها و شرکت های بیمه ای شور مضاعفی داشته است. کما این که کرمان موتور و ایران خودرو در این نمایشگاه از محصولات جدید خود را رونمایی کردند. این گونه بود که نخستین روز نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک و بیمه به پایان رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24