Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

انتخاب کارشناس رسمی جهت ارزیابی تجهیزات، اولین گام افزایش سرمایه شرکت است که جهت صرفه جویی در هزینه ها ، تاکید شرکت بر انتخاب کارشناسان رسمی منتخب مجمع است.

۶ فرمان برای انجام افزایش سرمایه ذوب آهن از محل تجدید ارزیابی تجهیزات/ زمان تقریبی این افزایش سرمایه اعلام شد

به گزارش بورس24 : ذوب آهن این بار به دلیل افزایش سرمایه ای که از محل تجدید ارزیابی تجهیزات خود انجام خواهد داد مورد توجه قرار گرفته است. این شرکت که سال هاست جزو پربیننده های بازار فرابورس محسوب می شود، دوباره توجه بازار را به خود جلب کرده چراکه در حال انجام مراحل افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی هاست.

سعید امیدقائمی معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان درخصوص افزایش سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی تجهیزات گفت: ذوب آهن اصفهان به افزایش سرمایه نیاز دارد و این عملیات یک فرآیند مرحله ای و زمان بر است که مراحل مختلفی دارد.

او ادامه داد: در ابتدا باید گفت که یکی از شروط معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی مطابق قانون بودجه سال 1397 ، این است که مطابق گزارش صورتهای مالی سال 1396 که به تایید حسابرس شرکت می رسد ، مشمول ماده 141 قانون تجارت باشد.

امیدقائمی گفت: این شرکت با آگاهی از به سود رسیدن در سال 1396 ، مشمول این قانون بوده و به منظور سرعت بخشیدن به آن ، فعالیت های مربوط به افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی تجهیزات را آغاز نموده است .

این مقام مسئول، در ادامه این گفت و گو مراحل انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی تجهیزات را اعلام کرد. به گفته او، انتخاب کارشناس رسمی جهت ارزیابی تجهیزات اولین گام در انجام این کار است. امیدقائمی گفت: انتخاب کارشناس رسمی جهت ارزیابی تجهیزات، اولین گام افزایش سرمایه شرکت است که جهت صرفه جویی در هزینه ها ، تاکید شرکت بر انتخاب کارشناسان رسمی منتخب مجمع است. لذا برای اطمینان از اجرای مفاد قانون، استعلام از سازمان امور مالیاتی انجام پذیرفته است.

او درمورد مرحله دوم این کار گفت: دومین مرحله، ارزیابی طبقه تجهیزات توسط کارشناس منتخب یا کارشناس رسمی دادگستری است که البته گزارش بروز شده آن در مرحله نهایی شدن می باشد.

معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن ادامه داد: تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه و همچنین تصویب آن توسط هیات مدیره شرکت پس از استخراج صورتهای مالی تایید شده توسط حسابرس (مطابق سنوات سه ماه پس از شروع شدن سال مالی جدید می باشد) مرحله بعدی افزایش سرمایه است.

وی درباره چهارمین اقدام لازم درخصوص انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی تجهیزات گفت: شفاف سازی و اعلام افزایش سرمایه مطابق روال قانونی سازمان بورس بر روی کدال جهت اطلاع عموم سهامداران پس از تصویب گزارش توجیهی توسط هیات مدیره صورت می گیرد و اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی روی این گزارش و نیز افشای آن در کدال جزء روال عملیاتی است که مشمول صرف زمان خواهد شد .

به گفته این مقام مسئول، پنجمین مرحله، اخذ مجوز سازمان بورس برای بر گزاری مجمع عمومی فوق العاده است و در مرحله ششم، مجمع عمومی فوق العاده برگزار می شود تا افزایش سرمایه به تصویب مجمع برسد و پس از آن این افزایش سرمایه نزد سازمان ثبت شرکت ها به ثبت برسد.

امیدقائمی گفت: افزایش سرمایه ذوب آهن اصفهان علیرغم آمادگی این شرکت برای انجام مراحل مختلف، به ناچار مشمول صرف زمان های قانونی می شود که از کنترل ما خارج است. لذا در صورت اخذ مجوزات لازم سعی خواهد شد در نیمه اول سال مالی جدید این مهم انجام شود.

منبع: نشریه آتشکار

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24