Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

دوباره دو نرخ بر بازار حاکم خواهد شد! ایلنا نوشت: جمشید عدالتیان (اقتصاددان و عضو اتاق بازرگانی) در گفت‌ و‌ گویی در مورد سیاست تک نرخی کردن ارز گفت: به نظر بنده تک نرخی شدن ارز که یکی از انتظارت فعالین اقتصادی و تولید کنندگان بود، دوام چندانی نخواهد داشت و با فشار تقاضا و اینکه این سیاست قادر به پوشش تمام نیازهای متقاضیان نیست، احتمالا دوباره دو نرخ بر بازار حاکم خواهد شد...

یک اقتصاددان و عضو اتاق بازرگانی: ارز تک نرخی شد، اما دوام چندانی ندارد

بورس24 : جمشید عدالتیان (اقتصاددان و عضو اتاق بازرگانی) در گفت‌ و‌ گویی در مورد سیاست تک نرخی کردن ارز گفت: به نظر بنده تک نرخی شدن ارز که یکی از انتظارت فعالین اقتصادی و تولید کنندگان بود دوام چندانی نخواهد داشت و با فشار تقاضا و اینکه این سیاست قادر به پوشش تمام نیازهای متقاضیان نیست، احتمالا دوباره دو نرخ بر بازار حاکم خواهد شد. 

وی ادامه داد: فرض کنید کسی که برای مسافرت‌ های خراجی به ۵ هزار دلار یا یورو نیاز دارد، در حالی که تنها هزار دلار آن توسط سیستم رسمی پوشش داده می‌ شود و سوالی که مطرح می‌ شود، اینکه این افراد بقیه ارز مورد نیاز خود را از کجا تامین می‌ کنند؟

وی افزود: در مورد مسال خدماتی مانند شرکت در نمایشگاه ها هم که ثبت سفارش صورت نمی‌ گیرد، نیاز ارزی این بخش چگونه تامین خواهد شد؟ به نظر می‌ رسد بانک مرکزی نتواند ارز تک نرخی را دوام دهد، اما می‌ تواند این نرخ را به نرخ بازار نزدیک کند.

عدالتیان گفت: از سویی دولت باید این ترس را کنار می‌ گذاشت و بر اساس محاسبه نرخ تورم داخلی و خارجی ارز را تعدیل می‌ کرد تا به صورت فنری و جهشی افزایش نیابد، البته اقای سیف قول داده که این اقدام سالانه را انجام دهند.

منبع: ایلنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24