Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

نماد بانک صادرات ایران در روز بیست و سوم اسفند ماه و در روزهای پایانی سال ٩۶ پس از ماه ها توقف بازگشایی شد ، بازگشایی که با افت قیمتی و در سطوح ۵١٠ ریال به عنوان قیمت پایانی به ثبت رسید. قبل از بازگشایی نماد بانک صادرات مدیرعامل جدید «وبصادر» از ماموریت حقوقی های وابسته به بانک و سهامداران عمده برای حمایت از سهم خبر داده بود ، حالا پس از ١۵ روز کاری سهام بانک صادرات با رشد قیمتی خوبی به سطح بالای ۶٢٠ ریال رسیده است ، بدین ترتیب حدود ٢١ درصد بازدهی را به ثبت رسانده تا بخشی از افت قیمتی آن جبران شود. سهامداران بانک صادرات امیدوار هستند با تداوم روند حمایتی از سهم و انتشار گزارش های امیدوار کننده بخشی از زیان هایشان در بزرگترین بانک حاضر در بازار سهام جبران شود...

جهش ٢١ درصدی بانک صادرات در ١۵ روز کاری ؛ با یک بازارگردانی حرفه ای

بورس24 : نماد بانک صادرات ایران در روز بیست و سوم اسفند ماه و در روزهای پایانی سال 96 پس از ماه ها توقف بازگشایی شد ، بازگشایی که با افت قیمتی و در سطوح 510 ریال به عنوان قیمت پایانی به ثبت رسید.

قبل از بازگشایی نماد بانک صادرات مدیرعامل جدید «وبصادر» از ماموریت حقوقی های وابسته به بانک و سهامداران عمده برای حمایت از سهم خبر داده بود ، حالا پس از 15 روز کاری سهام بانک صادرات با رشد قیمتی خوبی به سطح بالای 620 ریال رسیده است ، بدین ترتیب حدود 21 درصد بازدهی را به ثبت رسانده تا بخشی از افت قیمتی آن جبران شود.

اما نکته مهم این معاملات حمایت بی چون و چرای شرکت گروه مالی سپهر صادرات از شرکت های زیر مجموعه بانک است به طوری که با بازارگردانی عالی این حقوقی شاهد متعادل شدن و روند مثبت در سهام بانک بوده ایم ، شرکتی که عمده خرید های بانک صادرات را این روزها به خود اختصاص داده است.

این حقوقی علاوه بر خرید سهام بانک صادرات دارای این پرتفولیوی بورسی است :

همانطور که مشاهده می شود بانک صادرات قصد دارد تا از بنگاه داری به تدریج خارج شود که این امر سبب می شود تا برخی سهم های گروه مالی سپهر صادرات نیز به فروش رفته و احتمالا صرف حمایت از سهام بانک می شود.

به تعبیری واضح تر این حقوقی شاید جزو معدود حقوقی هایی باشد که توانسته ظرف مدت کوتاهی عملیات بازارگردانی حرفه ای و دقیقی روی یکی از بزرگترین سهم های بازار یعنی بانک صادرات با 7500 میلیارد تومان سرمایه داشته باشد.بازارگردانی شیوه ای از حضور سرمایه گذاران عمده در بازارهای مالی است که در ایران هیچگاه به طور جدی و مداوم عملیاتی نشده است.

در نهایت به نظر می رسد اولین وعده مدیر عامل جدید بانک صادرات مبنی بر حمایت از سهم بانک در روزهای پس از بازگشایی محقق شده و به نظر می رسد در صورت تحقق سایر وعده ها و انتشار اخبار مثبت از بانک ، سهام بزرگترین بانک حاضر در بازار سهام بتواند با وضعیت معاملاتی بهتری همراه شود.

این روزها بازار به دنبال دو خبر از بانک صادرات است اولی خبر فروش دارایی ها که می تواند بانک را با کاهش زیان و حتی بهبود وضعیت در سال 97 مواجه سازد و خبر دوم احتمال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها است که هر یک تاثیرات به سزایی بر روند معاملاتی سهام بانک صادرات خواهد داشت.

سهامداران بانک صادرات امیدوار هستند با تداوم روند حمایتی از سهم و انتشار گزارش های امیدوار کننده بخشی از زیان هایشان در بزرگترین بانک حاضر در بازار سهام جبران شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24