Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

قیمت اوراق تسهیلات مسکن در سال جاری با کاهش ۱۰ درصدی ربرو شده است که این امر حاکی از کاهش تقاضا در بازار مسکن بوده و این روند تا تابستان سال جاری و با رونق گرفتن مجدد معاملات بازار ادامه خواهذد داشت.

 اُفت قیمت اوراق تسهیلات مسکن در سال جاری

به گزارش بورس24 ، قیمت اوراق تسهیلات مسکن در ماه جاری با کاهش قیمت روبرو شده و این کاهش قیمت در برخی از تاریخ‌ها تا ۱۰ درصد کاهش ارزش را تجربه کرده است.

حال برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید حدود ۱۲ میلیون تومان اوراق (تسه) تسهیلات مسکن خریداری این در حالی است که قبل از این برای دریافت این میزان باید باید ۱۵ میلیون یا بیشتر هزینه می‌شد.

برخی از کارشناسان علت کاهش قیمت اوراق مسکن در سال جاری را حاکی از کاهش تقاضا برای خرید این اوراق در سال ۹۶ می‌دانند و معتقدند با افزایش تقاضا در فصل تابستان قیمت‌ها مجددا افزایش خواهد یافت.

در زمستان سال گذشته قیمت هر برگه اوراق تسهیلات مسکن حدود ۵۹ هزار تومان بوده و در مقایسه با فرودین سال فوق ۱۴ هزار تومان ارزان‌تر شده است و این روند نزولی در سال جاری نیز ادامه پیدا کرد تا جایی که هر برگه اوراق با قیمت حدود ۵۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ا. توجه به اینکه قرار نیست طی سال جاری وام مسکن از محل اوراق تسهیلات افزایش یابد و اگر افزایش وامی هم به تصویب برسد، از محل صندوق پس انداز مسکن یکم خواهد بود، بنابراین با توجه به اینکه با افزایش تقاضای خرید اوراق تسهیلات مسکن و نیز افزایش معاملات مسکن در تابستان احتمال دارد قیمت این اوراق نیز طی ۳ تا ۴ ماه آینده مجددا به دامنه ۷۵ تا ۸۵ هزار تومان برگردد که به معنی افزایش قیمت ۱۵ تا ۲۵ درصدی این برگه‌ها است.

شایان ذکر است، زوج‌های تهرانی باید برای دریافت وام ۱۰۰ میلیونی ۲۰۰ برگه اوراق، وام ۲۰ میلیونی جعاله ۴۰ برگه اوراق، وام ۸۰ میلیونی زوج‌های شهرستانی ۱۶۰ برگه اوراق، وام ۶۰ میلیونی زوج‌های ساکن سایر شهر‌های با جمعیت کم ۱۲۰ برگه اوراق خریداری کنند که قیمت حدودی این اوراق ۵۷ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان است.

گفتنی است، اوراق تسهیلات مسکن دارای محدودیت زمانی ۴ ماه هستند و افرادی که اقدام به خرید و فروش این اوراق می‌کنند باید به زمان انقضای این اوراق توجه کنند، زیرا بعد از این تاریخ فوق اوراق ارزش ریالی نخواهد داشت.

منبع: میزان

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24