Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بخرم یا بفروشم، مسئله این است! فعالان بورس تهران این هفته را در شرایطی سپری کردند که ریسک های مختلف بازار سهام را تهدید می‌ کرد و بازارهای پول و ارز به رقابت با بازار سرمایه پرداختند...

افت شاخص بورس زیر سایه نرخ دلار

بورس24 : در این هفته معاملات بازار سهام به شدت تحت تاثیر بازار ارز بود. تلاطم های قیمتی در بازار ارز و در نهایت خبر ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیمات فعالان بازار سهام را برای داد و ستد با شک و تردید هایی مواجه کرد و ریسک‌ های خرید و فروش را افزایش داد.

در طی روزهای گذشته یکی از گروه‌ هایی که با افت و خیز زیاد در قیمت سهم ها مواجه شد، گروه خودرو بود. در این گروه با خبر دلار ۶ هزار تومانی و افزایش تقاضا شاهد افت یکدست قیمت سهم ها تا بیش از ۴ درصد بودیم، اما تنها بعد از گذشت یک روز کاری و صحبت ها در مورد ارز تک نرخی ۴۲۰۰ تومانی روند قیمت ها صعودی شد، ولی در آخرین روز کاری بورس تهران با ادامه ابهامات در بازار ارز، قیمت سهام خودرویی ها دوباره با کاهش قیمت روبه رو شدند.

دیگر گروه‌ ها همچون فلزات اساسی و گروه نفت نیز از نوسانات ناشی از نرخ دلار به دور نبودند، نفتی‌ ها به عنوان یک گروه صادرات محور با افزایش نرخ دلار روند صعودی را در قیمت پایانی طی کردند، اما در مجموع در این روزها وضعیت خاص اقتصادی، سرمایه گذاری در بازار سهام را با ریسک‌ های مضاعفی همراه کرده که این موضوع می‌ تواند از حجم و ارزش معاملات بکاهد.

در این هفته ابهامات در بازار سهام سبب شد، شاخص کل بار دیگر کانال ۹۷ هزار واحدی را از دست بدهد و تا اواسط تراز ۹۶ هزار تایی پایین بیاید. خلاصه اینکه طی روزهای گذشته در این هفته نماگر اصلی بازار ۸۶۳ واحد افت کرد.

شاخص آزاد شناور در این مدت ۱۶۳۳ واحد افت کرد که نشان از شناسایی ریسک‌ های موجود در بازار سهام توسط معامله‌ گران حقیقی دارد. 

با توجه به این ریسک ها شاخص آزاد شناور تا رقم ۱۰۲ هزار و ۳۲۳ واحدی کاهش یافت.

گفتنی است، از طرفی شاخص بازار اول و دوم در این مدت با افت ۶۶۳ و ۱۵۷۸ واحدی مواجه شد و شاخص صنعت ۶۳۹ واحد کاهش یافت.

منبع: ایسنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24