Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی بهشهر امروز برگزار شد...

مجمع صنعتی بهشهر ٢۵ تومان سود تقسیم کرد

بورس24 : مجمع شرکت صنعتی بهشهر امروز تشکیل شد و به ازای هر سهم 25 تومان سود نقدی تقسیم کرد.  

در این مجمع اعلام شد که قضیه آتش سوزی صنعتی بهشهر به این صورت است، که یک نفر از کارمندان که به جرم سرقت اخراج شده بود واو به دلیل اینکه مدعی بود به ناحق اخراج شده اقدام به این کار کرد، اما ماشین آلات بیمه بوده و نگرانی ندارد.

صنعتی بهشهر برای افزایش نرخ دلار به دنبال افزایش نرخ جداگانه ای است. به گفته مدیران شرکت، در این رابطه یا دولت سوبسید می دهد یا افزایش نرخ خواهند داد.

این شرکت برای روغن های جامد ۷۰ درصد، روغن مایع ۵۰ درصد و برای روغن آفتابگردان ۱۵ درصد تقاضای افزایش قیمت داده که سازمان حمایت هنوز پاسخی نداده است.

زمین نوشهر که حدود ۵۰۰۰ متر مربع بود فروخته شده که سود آن در سال ۹۷ شناسایی خواهد شد. همچنین زمین فیروز بهرام نیز که کشاورزی بوده و ۱۸ هزار متر مربع است، برای فروش گذاشته شده و هر متر آن حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان قیمت گذاری می شود. 

هم چنین صنعتی بهشهر تخفیف های فروش خود را از ابتدای سال ۹۷ حذف کرده است. 

تکمیلی:  

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی بهشهر با حضور اکثریت اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

قرائت گزارش هیئت مدیره توسط نائب رئیس هیئت مدیره

در ابتدای این جلسه محمد عباسعلی پور مدیر مالی شرکت گزارش هیئت مدیره را قرائت کرد و گفت: شرکت صنعتی بهشهر سال سختی را پشت سر گذاشت، در سال مالی مورد گزارش رخدادهای اقتصادی جهانی از نوسان قیمت کالاها و افت قیمت جهانی نفت، اثرات مستقیم با اهمیتی بر سودآوری شرکت های داخلی داشت، علاوه بر تغییرات قیمت کالاها در سطح جهانی برخی مشکلات اقتصادی داخلی نیز باعث افزایش هزینه تولید کالاها در داخل شد.

وی ادامه داد: مهم ترین مشکلات اقتصادی که در سال گذشته بر عملیات و سودآوری شرکت تاثیر داشته می توان به افزایش عوارض گمرکی به مبلغ 2000 ریال به ازای واردات هر کیلوگرم انواع روغن خام، افزایش هزینه های سربار، عدم تصویب افزایش قیمت فروش مصرف کننده، افزایش نرخ ارز آزاد که منجر به افزایش بهای مواد بسته بندی و شیمیایی شد، عدم پرداخت مطالبات شرکت توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، ادامه سیاست انقباضی بانک مرکزی که باعث ایجاد فشار نقدینگی به شرکت های صنعت روغن شد، اشاره کرد. 

وی افزود: رتبه کیفیت افشاء اطلاعات نقد شوندگی سهام در سال های 96، 82 البته به لحاظ اطلاع رسانی بوده و نسبت حجم معاملات به میانگین موزون سرمایه 0.08 بوده است. 

او اداه داد: همچنین پروژه های خرید سیستم هواسازی و سرمایشی انبارها، پروژه خرید لیفتراک، پروژه بازسازی انبارها و پروژه ارتقا سیستم تصفیه آب از جمله پروژه هایی بوده که در سال 96 به اتمام رسیده اند. 

عباسعلی پور در خصوص نرخ گذاری کرد: قیمت گذاری محصولات شرکت توسط سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان انجام می پذیرد، این سازمان نیز به دلایلی به رغم افزایش قیمت نهاده های تولید کنندگان، با افزایش نرخ محصولات موافقت نمی کند و به همین دلیل سودآوری شرکت با مشکل رو به رو می شود.

این مقام مسئول درباره طرح های توسعه شرکت و برنامه های آتی این مجموعه عنوان کرد: طی سال جاری شرکت سفارش ماشین آلات بی بو کننده با قابلیت عملیات هم زمان بر روی چند نوع روغت خام را نهایی و طی سال آینده به بهره برداری خواهد رساند. 

وی خاطر نشان کرد: از جمله برنامه های آتی این مجموعه می توان به گسترش بازارهای فروش محصولات از طریق شرکت طلوع پخش در شهرها و روستاهای کوچک، ارائه محصولات جدید در روغن های خانوار مایع از طریق فرمول های جدید و دانش فنی روز دنیا، کاهش تولید روغن های جامد و افزایش روغن های مایع اشاره کرد.

تقاضای افزایش قیمت محصولات از 15 تا 79 درصد

در ادامه جلسه بازرس قانونی گزارش حسابرس را قرائت کرد و اظهار نظر مشروط نسبت به صورت های مالی ارائه شد. 

محمود شهرضایی مدیر عامل شرکت در پاسخ به بند 4 در خصوص طلب از شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ما از بازرگانی دولتی ایران روغن خام طلب داریم، برای طلب 15 میلیاردی تاییدیه گرفتیم که 9 میلیارد آن فیش مالیاتی دارد و بخش از آن هم در سال 97 وصول خواهد شد.

وی ادامه داد: سوبسیدی که از بازرگانی دولتی اخذ خواهد شد، به حساب سود سال 97 خواهد بود و روغن خام نیز به حساب تعدیلات سنواتی می رود، صنعتی بهشهر کسری ذخیره نخواهد داشت. 

شهرضایی در پاسخ به بند 6 در خصوص طلب شرکت مارگارین گفت: در خصوص طلب شرکت مارگارین در نظر داریم، تا بهای حدود 16.7 هزار تن روغن خام یارانه ای مصرف شده در تولید محصولات آزاد شرکت صنعتی بهشهر را از محل روغن خام دریافتی شرکت مارگارین، که از شرکت بازرگانی دولتی ایران در سنوات قبل بوده است.

به گفته او شرکت در نظر دارد تا سقف 16700 بدهی مارگارین را بدهد و از این بابت ذخیره هم گرفته شده است. وی ادامه داد: چنانچه کمتر از این رقم باشد برای شرکت سود شناسایی خواهد شد.

وی در خصوص افزایش قیمت محصولات بیان داشت: ما بیش از یک سال است، که تقاضای افزایش نرخ را به سازمان حمایت داده ایم و این موضوع هر روز به تعویق می افتد، با توجه به اینکه ما با مسئله ای به نام تک نرخی شدن ارز رو به رو هستیم، علاوه بر افزایش نرخ گذشته، افزایش نرخ دیگری را نیز خواستاریم، افزایش نرخ حاصل از افزایش نرخ ارز از مبادلاتی به مقدار فعلی یا باید از طریق افزایش قیمت محصولات جبران شود و یا دولت سوبسید بدهد. 

به گفته او بر همین اساس ما تقاضای افزایش نرخ روغن جامد تا 70 درصد، روغن مایع تا 50 درصد و آفتابگردان تا 15 درصد را داده ایم که هنوز پاسخی داده نشده است.

تخفیف ها حذف شده اند 

محمود شهرضایی در ادامه جلسه و در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص میزان تخفیفات سال 96 چه میزان بوده، گفت: تخفیفات در سال 96 حدود 6 درصد بوده که از سال 97 این تخفیف ها حذف شده و به صفر رسیده اند. 

وی در پاسخ به سوال سهامداران درباره فروش زمین های مازاد شرکت گفت: ما دو قطعه زمین داریم، زمین نوشهر که حدود 5000 متر مربع بوده و به فروش رسیده که سود آن در سال 97 شناسایی خواهد شد، زمین فیرزو بهرام که با کاربری کشاورزی دارد و با متراژ 18 هزار متر مربع برای فروش آماده بوده و هنوز به فروش نرسیده اما اقدامات آن در حال انجام است. هر متر این زمین بین 200 تا 300 هزار تومان قیمت گذاری می شود. 

مدیر عامل شرکت صنعتی بهشهر تاکید کرد: چنانچه سازمان حمایت با افزایش نرخ محصولات موافقت نکند و دلار حتی با 3800 تومان هم باشد ما برای سال مالی بعد زیان ده هستیم. 

وی در پاسخ به شائبه آتش سوزی در انبار کارخانه گفت: فردی که به دلیل سرقت از شرکت خارج شده بود با این تفکر که به ناحق اخراج شده به کارخانه رفته و سه عدد از ماشین آلات را به آتش کشیده بود، این ماشین آلات همگی بیمه بوده اند و شرکت از این بابت نگرانی ای ندارد. 

شهرضایی خبر داد: سهم بازار مجموعه بهشهر کم نشده و ما این سهم بازار را در سال جدید هم حفظ خواهیم کرد. اما به طور کل مصرف روغن بازار 7 درصد کاهش داشته است.

گفتنی است، در پایان نیز به ازای هر سهم 25 تومان سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24