Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

دولت یک بار برای همیشه بگوید، برنامه اش برای بازار سرمایه چیست؟ یک کارگزار بورس تهران با انتقاد از نبود سیاستی روشن برای برنامه ریزی اقتصادی و مدیریت نقدینگی در کشور گفت: تئوریسین‌ های اقتصادی دولت روحانی باید یک بار برای همیشه به مردم بگویند که چه برنامه ای برای بازار سرمایه دارند...

یک کارشناس بازار سهام: پول های پارک شده به سمت بازار ارز کوچ کردند

بورس24 : یک کارگزار بورس تهران با انتقاد از نبود سیاستی روشن برای برنامه ریزی اقتصادی و مدیریت نقدینگی در کشور گفت: تئوریسین‌ های اقتصادی دولت روحانی باید یک بار برای همیشه به مردم بگویند که چه برنامه ای برای بازار سرمایه دارند. 

محمد ابراهیم قربانی فرید، رییس هیات مدیره یک شرکت کارگزاری بورس در گفت‌ و گویی با انتقاد از تلاطم بازارهای ارز و سکه طلا گفت: تحرک‌ های سفته بازانه در بازارهای غیر مولد و موازی بازار سهام همچون ارز و سکه طلا باعث شده تا حجم معاملات در بازار سرمایه کاهش یافته و به تبع آن پول‌ هایی که از سال‌ های گذشته در این بازار به گردش در می‌ آمده و یا پارک شده به سمت بازار ارز کوچ کند و تبدیل به اسکناس‌ های سبز شود.

وی ادامه داد: وقتی نرخ سپرده‌ های بانکی و یا گواهی سپرده علی رغم وعده دولت مبنی بر کاهش نرخ سود و حمایت از بازار سرمایه به یک باره افزایش می‌یابد، نتیجه‌ ای جز کاهش قیمت سهام و افت حجم معاملات در بازار سرمایه را نخواهد داشت و به تبع آن رشد مورد انتظار بازار محقق نشود. 

این کارگزار با اشاره به بهبود سود آوری شرکت‌ های بورسی نسبت به سال گذشته عنوان کرد:دسترسی به مواد اولیه و تسهیلات مالی و بانکی باعث شده تا شرکت‌ ها در مجموع نسبت به سال قبل وضعیت بهتری داشته باشند، اما مشکلات و سیاست‌ های اقتصادی باعث شده تا این رشد سود دچار تخریب و نا اطمینانی در اذهان شود.

انتشار گواهی سپرده بانکی با نرخ سود 20 درصدی و همچنین تلاطم در بازار سکه و ارز باعث لطمه خوردن بازار سرمایه شده و مانع از ورود پول‌ های پر حجم به بازار شده است.

به باور وی در حال حاضر حجم معاملات سهام در بورس به دلیل افت حجم نقدینگی و عدم گردش آن با کاهش روبرو است که از تضعیف امید به آینده در بازار ناشی شده است.

قربانی فرید با اشاره به چشم انداز بازار ارز گفت: روند قیمت‌ ها در این بازار تداوم نخواهد داشت و بالاخره در نقطه ای متوقف خواهد شد ولی در بازار سرمایه روند رشد سودآوری شرکت‌ها ادامه خواهد داشت و می‌تواند برای سهامداران منافع مناسب تری را در بر داشته باشد. 

وی با بیان اینکه دولت برای جبران کسری بودجه خود بر روی بازار ارز و طلا تمرکز کرده، یادآور شد: اقتصاد باید از طرق متغیر های مولد و واقعی رونق یابد نه با سفته بازی و بازارهای غیر مولد و این در حالی است که دولت در حالی بر لزوم حمایت از بازار سرمایه از طریق کاهش نرخ سود بانکی تاکید می‌ کند که به یک باره و یک شبه اقدام به انتشار گواهی سپرده با نرخ سود 20 درصدی می‌کند.

این کارگزار بورس تهران تاکید کرد: تئوریسین‌ های اقتصادی دولت روحانی باید به مردم و سرمایه گذاران بطور واضح اعلام کنند که از بازار سرمایه چه می‌ خواهند. باید از بازار سرمایه حمایت شود، اما نه با پول بلکه با تدوین و تبیین برنامه ای منسجم و جامع بتوانند اعتماد را در این بازار بازگردانند.

او گفت: پول به اندازه کافی در اختیار مردم وجود دارد که در صورت ایجاد اعتماد برای آن‌ ها ادغام به سرازیر کردن سرمایه‌ ها به بازار سهام و حمایت از آن خواهند کرد.  

منبع: فارس  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24