Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

خانه اولی ها برای دریافت وام ١۶٠ میلیون تومانی باید ٨٠ میلیون تومان به مدت یکسال در صندوق یکم سپرده گذاری کنند. اکثریت خانه اولی ها چنین پس انداز اولیه ای ندارند ضمن آنکه این گروه از متقاضیان مسکن، یکسال انتظار و حاشیه نشینی در بازار مسکن برای دریافت تسهیلات را به زیان خود (با توجه به روند افزایشی قیمت مسکن) می دانند.

بی اطلاعی وزیر مسکن از نیاز بازار / شرط عرضه وام ٢٠٠ میلیونی چیست؟

بورس24 : وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته در گفت و گو با یک خبرگزاری از پیگیری وزارتخانه متبوعش برای افزایش سقف وام خرید مسکن به 200 میلیون تومان خبر داد.

آنچه عباس آخوندی گفته، به وام یکم مربوط می شود که در حال حاضر سقف ریالی پرداخت آن 160 میلیون تومان است.

وزارت راه و شهرسازی قصد دارد وام 160 میلیون تومانی که به زوجین خانه اولی پرداخت می شود را به 200 میلیون تومان ارتقا دهد.

اما مشکلی که در حال حاضر خانه اولی ها در مسیر دریافت وام یکم دارند، سقف ریالی تسهیلات نیست بلکه، ایراد بزرگ این وام، مدت زمان طولانی انتظار در صندوق پس انداز یکم و مبلغ سپرده گذاری بالای آن است.

خانه اولی ها برای دریافت وام 160 میلیون تومانی باید 80 میلیون تومان به مدت یکسال در صندوق یکم سپرده گذاری کنند.

اکثریت خانه اولی ها چنین پس انداز اولیه ای ندارند ضمن آنکه این گروه از متقاضیان مسکن، یکسال انتظار و حاشیه نشینی در بازار مسکن برای دریافت تسهیلات را به زیان خود (با توجه به روند افزایشی قیمت مسکن) می دانند.

درخواست اکثریت متقاضیان خرید مسکن در ارتباط با تسهیلات یکم، کمتر شدن شرط ریالی سپرده گذاری و همچنین کوتاه شدن طول زمانی سپرده گذاری است.

در این شرایط، طرح موضوع وام 200 میلیونی سناریوی بی اطلاعی دولت از ایراد وام یکم و خواسته مشترک خانه اولی ها را تقویت می کند.

بانک مسکن مدلی برای رفع ایراد بزرگ وام یکم تهیه کرده که بر اساس آن اگر قرار باشد طول دوره انتظار برای دریافت وام یکم از یکسال فعلی به 8 ماه کاهش پیدا کند، باید حداقل 2 تا 3 هزار میلیارد تومان کمک منابع از طرف دولت در صندوق پس انداز یکم به شکل وجوه اداره شده، سپرده گذاری شود.

تا زمانی که این اعتبار از صندوق توسعه ملی، تامین نشود، هر نوع صحبت و اظهارنظر درباره بهبود شرایط وام یکم، جزء وعده پوچ، تاثیر دیگری به همراه نخواهد داشت.

این نوع اظهار نظرها جزء اینکه متقاضیان مسکن را برای مدتی گمراه کرده و باعث اختلال در رونق معاملات شود، عایدی دیگری به همراه نخواهد داشت.

در شرایط فعلی بازار مسکن که قیمت ها رشد شدید پیدا کرده صحبت از افزایش مبلغ وام خرید باعث تحریک بیشتر قیمت خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24