Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، مدت زمان تسویه حساب بانکی با واردکنندگان کالا از ۴ کشور ترکیه، هند، چین و کره که واردات از آنها به صورت بدون انتقال ارز انجام شده تا پایان فروردین ماه امسال خواهد بود.

مهلت بانک مرکزی برای تعیین تکلیف واردات از ۴ کشور تا پایان فروردین + سند

به گزارش بورس24 ، بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی و با توجه به ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور در خصوص ممنوعیت واردات کالا از 4 کشور چین ، کره، هند و ترکیه به صورت بدون انتقال ارز و تاکید بر استفاده از روشهای بانکی(گشایش اعتبار و...) بانکها موظف به رعایت موارد زیر شده اند،

1- در مواردی که ثبت سفارش غیر بانکی و پرداخت به فروشنده قبل از 16 بهمن صورت پذیرفته باشد، استفاده از روش برات اسنادی بدون تعهد پرداخت به شرط ارائه اصلاحیه ثبت سفارش مبتنی بر تغییر نوع آن به شیوه های متداول بانکی و ارائه اسناد و مدارک توسط متقاضی مبین انجام پذیرفته و یا تسویه حساب با ذینفع و همچنین در مقابل ارائه اسناد حمل مربوطه،صرفا تا پایان فروردین 97 مجاز خواهد بود.

2- در مواردی که ثبت سفارش انجام نشده اما پرداختها مربوط به قبل از 16 بهمن می‌باشد استفاده از روش برات اسنادی بدون تعهد پرداخت به شرط انجام ثبت سفارش با شیوه های متداول بانکی و ارائه اسناد و مدارک توسط متقاضی حاکی از انجام پرداخت یا تسویه حساب با ذینفع و ارائه اسناد حمل و بارنامه، صرفاتا پایان فروردین 97 مجاز خواهد بود.

3- در خصوص ثبت سفارشهای بعد از تاریخ مذکور از 4 کشور مورد اشاره انجام واردات از طریق سایر روشها و ابزارهای بانکی تنها منوط به خرید ارز از بانک مرکزی خواهد بود.

ضمنا در خصوص ثبت سفارشهای که قبل از 16 بهمن ماه به صورت غیر بانکی انجام شده اند چنانچه شامل ماده 11آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات باشند، واردکنندگان میتوانند با هماهنگی گمرک نسبت به ترخیص کالای خود اقدام کنند.

گفتنی است، در بخشی از اصلاحیه ماده 11 قانون مذکور امده است، برای ترخیص کالا قبل از ممنوع شدن یا تغییر شرط ورود و یا افزایش سود بازرگانی ثبت سفارش در وزارت بازرگانی انجام شده باشد وکالا در گمرک موجـود بـودهو در دفـاتر گمرک به ثبت رسیده باشد

همچنین در مورد کالاهای بدون انتقال ارز (بدون تعهد سیستم بانکی برای پرداخت وجه) که ثبت سفارش قبل از ممنوعیت یا تغییر شرط ورود و یا افزایش سود بازرگانی انجام شده‌باشد و اولین بارنامه حمل قبل از ممنوعیت یا تغییر شرط ورود و یا افزایش سود بازرگانی صادر و ظرف مهلت‌های زیر به کشور وارد گردد: الف ـ در صورت حمل از طریق هوایی حداکثر ظرف ده روز از تاریخ صدور اولین بارنامه حمل. ب ـ در صورت حمل از طریق دریا، زمین یا به طور مرکب از طریق دریا و زمین از تاریخ صدور اولین بارنامه حمل به شرح زیر مهلت خواهد داشت:در مورد کالاهایی که از کشورهای حوزه خلیج فارس و همجوار خریداری و حمل می‌گردد:بیست روز.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24