Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : شرکت سرمایه گذاری شفا دارو در حالی در روزهای پایانی سال ٩۶ با قیمت ۴١۵ تومان عرضه شد که به دلیل فقدان تحلیل های بنیادی کاربردی طی روز های ابتدای پس از عرضه اولیه با روند کاهشی قیمت همراه شد! اما نماد معاملاتی «شفا» به سرعت تغییر مسیر داد و با حمایت سهامداران حقوقی شرکت شاهد نوسانات مثبت در قیمت سهام این شرکت بودیم. در آخرین تحلیل های بنیادین خالص ارزش دارایی های این شرکت ۶۴٩ تومان برآورد شده است حال آن که معامله سهم با ٧٠ درصد از NAV (به صورت ارزش ذاتی متداول) باعث می شود تا ارزش واقعی سهم در سطح ۴۵۴ تومان قرار گرفته و با قیمت روز سهام شرکت فاصله داشته باشد.همچنان انتظار می رود تا سهم در مسیر صعودی به قیمت های محدوده ۴۵٠ الی ۴۶٠ تومانی برسد. برآورد سود ٩٢۵ ریالی کارشناسی در این شرکت سبب می شود قیمت سهام شرکت فراتر از سطوح مذکور پیش رفته و حتی انتظار قیمت های ۴٨٠ الی ۵٢٠ تومانی را در بازه میان مدت از این هلدینگ دارویی را داشت. به خصوص این که چنین نسبت پی بر ای مطلوب سهامداران حقوقی و سهامداران حقیقی می باشد که تمایل به دریافت سود بی ریسک مجمع در شرکتی آینده دار دارند. در نهایت همانطور که مشاهده می شود هم ارزش گذاری سهام شرکت از نظر ان ای وی و هم از نظر سودآوری و نسبت پی بر ای بالاتر از قیمت تابلوی شرکت بوده و ارزش ذاتی تعادلی سهم در محدوده ۴۶٠ الی ۴٨٠ تومان و ارزش ذاتی میان مدت سهم در محدوده قیمتی بالای ۵٠٠ تومان قرار خواهد گرفت. در ادامه متغیرهای بنیادین شرکت مورد بررسی دقیق تری قرار گرفته است:

این سهم شفا داد که هیچ ؛ سود خوبی هم می دهد...

بورس24 : شرکت سرمایه گذاری شفا دارو در حالی در روزهای پایانی سال 96 با قیمت 415 تومان عرضه شد که به دلیل فقدان تحلیل های بنیادی کاربردی طی روز های ابتدای پس از عرضه اولیه با روند کاهشی قیمت همراه شد!

اما نماد معاملاتی «شفا» به سرعت تغییر مسیر داد و با حمایت سهامداران حقوقی شرکت شاهد نوسانات مثبت در قیمت سهام این شرکت بودیم.

در آخرین تحلیل های بنیادین خالص ارزش دارایی های این شرکت 649 تومان برآورد شده است حال آن که معامله سهم با 70 درصد از NAV (به صورت ارزش ذاتی متداول) باعث می شود تا ارزش واقعی سهم در سطح 454 تومان قرار گرفته و با قیمت روز سهام شرکت فاصله داشته باشد.همچنان انتظار می رود تا سهم در مسیر صعودی به قیمت های محدوده 450 الی 460 تومانی برسد.

برآورد سود 925 ریالی کارشناسی در این شرکت سبب می شود قیمت سهام شرکت فراتر از سطوح مذکور پیش رفته و حتی انتظار قیمت های 480 الی 520 تومانی را در بازه میان مدت از این هلدینگ دارویی را داشت.

به خصوص این که چنین نسبت پی بر ای مطلوب سهامداران حقوقی و سهامداران حقیقی می باشد که تمایل به دریافت سود بی ریسک مجمع در شرکتی آینده دار دارند.

در نهایت همانطور که مشاهده می شود هم ارزش گذاری سهام شرکت از نظر ان ای وی و هم از نظر سودآوری و نسبت پی بر ای بالاتر از قیمت تابلوی شرکت بوده و ارزش ذاتی تعادلی سهم در محدوده 460 الی 480 تومان و ارزش ذاتی میان مدت سهم در محدوده قیمتی بالای 500 تومان قرار خواهد گرفت.

در ادامه متغیرهای بنیادین شرکت مورد بررسی دقیق تری قرار گرفته است:


منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24