Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

وزیر اقتصاد ترکیه گفت: صادرات ترکیه در ماه مارس با رسیدن به بیش از ۱۵ میلیارد دلار، به بیشترین رقم در تاریخ این کشور رسید.

رکوردشکنی ترکیه در صادرات

به گزارش بورس24 به نقل از رویترز، «نیهات زی بکی»، وزیر اقتصاد ترکیه در مصاحبه ای با شبکه «سی ان ان ترک» گفت: صادرات ترکیه در ماه گذشته میلادی یعنی مارس به رکورد ۱۵ میلیارد و یکصد میلیون دلار رسید و این بالاترین رقم در تاریخ صادرات ترکیه محسوب می شود.

همچنین مجمع صادرکنندگان ترکیه اعلام کرد که صادرات این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، با ۱۱.۵ درصد افزایش روبرو شد و برای اولین بار به بیش از ۱۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

مجمع صادرکنندگان ترکیه اعلام کرد که صادرات این کشور در ۱۲ ماه اخیر با ۱۰.۵ درصد رشد به تقریبا ۱۶۰ میلیارد دلار رسیده است. آمار رسمی ترکیه نشان می دهد که صادرات این کشور در ماه فوریه سال جاری میلادی به ۱۳.۱۸ میلیارد دلار رسید؛ اما کسر تراز تجاری ترکیه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۵۴.۲ درصد افزایش به ۵.۷۶ میلیارد دلار رسیده است.

مقامات ترکیه ای اعلام کردند که هدف این کشور تا پایان سال جاری میلادی رسیدن به صادرات بیش از ۱۷۰ میلیارد دلار است. در همین حال وزیر اقتصاد ترکیه گفت: انتظار ما بر این است که درآمد ترکیه از صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۸ میلادی رسیدن به رقم ۵۱ تا ۵۲ میلیارد دلار است؛ در حالیکه این رقم برای سال ۲۰۱۷ میلادی تقریبا ۲۶ میلیارد دلار است.

گردشگری به عنوان منبع اصلی تامین مالی برای کاهش کسر حساب جاری ترکیه است که در حال حاضر این صنعت روبه بهبود گزارش می شود که در سال های اخیر به دلیل حملات تروریستی و ماجرای کودتای این کشور کاهش پیدا کرده بود.

بر پایه این گزارش، در سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد گردشگران خارجی به ترکیه با بیش از ۲۷ درصد افزایش به ۳۲.۴ میلیون نفر رسید که بخش قابل توجهی از آنها را گردشگران روسی تشکیل داده است و علت آن به عادی سازی روابط آنکارا و مسکو نسبت داده می شود.

منبع: مهر

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24